Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Pjokken min er 6 uker og har MASSE hår... håper bare ikke han får lus nå.. Niesene mine kom fra gocard me lus og sef måtte jo jeg også få det. Starter lusekur i dag og bare HÅÅÅPER den forsvinner raskt!! Men hvordan er det med amming og lusekur.. noen som har prøvd dette?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 hei Jeg fikk lus fra min sønn når jeg var høygravid, så jeg fødte med lus.. tok 3 kurer med lusesjampo med 8 dagders mellomrom.. ble kvitt lusene.. Det var fastlegen min som sa dette. tok 1 plastpose over håret mens kuren satt i.. Lykke til. Blir kvitt det til slutt, men mye arbeid..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Hei! Du trenger ikke å klippe håret eller noe! Du må finne den beste kuren du kan få tak i, greie ut håret for absolutt alle levende lus som har klekket ut, og SÅ tar du kuren til slutt. Ta en ekstra kur etter at du tror du er ferdig med lusene, bare for å være helt sikker. Du må bytte alt sengetøy til dere alle etter hver gang dere sover i sengetøyet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Merker man lett om man har lus? Jeg klør endel i hodebunnen, men greier ofte nøye med kam, og har aldri greid ut noen lus, og kan heller ikke se noen om jeg prøver å "dele" håret i seksjoner. Kan jeg allikevel ha det? Jeg klør helt i hårfestet også, og der vel jeg i alle fall at jeg ikke har lus, for der hadde jeg sett de.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Dersom du er i tvil kan du få andre til å kikke i hårbunnen for deg. Men dersom du klør, og aldri blir "ferdig" med å klø, så har du nok lus- bare ikke så mange ennå. Antall lus avgjør om du klør mye eller ikke. Ta og riste hendene gjennom håret over badekaret eller dusjkabinettet. Saumfar nøye etterpå om du kan se noen sorte prikker, eller levende lus. Masse lykke til, og hold ut. De er ganske seiglivede, men de klarer ikke kuren dersom de bare er egg, men du må få de levende ut først, for de er vanskelig å knekke.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 ämming og lusekur går heilt fint.. værre når en er gravid, da kan en bare bruke sjampoen som er mildere enn den vanlige kuren..Får å finne utav om en har lus er det beste å gre håret med lusekam, da setter eggene eller lusa seg i kammen..
Marolla Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Trenger ikke være noe annet enn at du reagerer på shampoen din. Jeg klør mye i hodet, men det er ikke pga lus. Vask håret i havreshampo. Det hjalp meg masse! Lykke til dere som har lus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå