BettyBoob Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 katter har utmerket nattesyn, så ja hadde de bodd ute hadde de jaktet om natten og da må man se bra!
Gjest Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 jepp det kan de de har ett meget godt utviklet nattesyn
Gjest Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 næææh, kan dem? Ikke i et HELT svart rom vel? Altså, når det er mørke natta ute så er det jo som regel ikke helt svart....
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2007 nei er det jeg lurer på og for han er på badet om natta og vis jeg skrur av lyset og lukker døra der blir det helt mørkt....
Mamma2OO5 Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Det synes jeg du skal gjøre. Katter ser utmerket i mørket! De har værhår som de føler med også vettu:o) Gikk det bra i natt da? Så at du lurte på hvordan det ville bli med kattedo i natt:o)
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2007 ok da har jeg lyset av... ja det gikk kjempebra i natt, lagde en god "seng" til han inne på badet,satte inn mat osv og han har ikke gjort fra seg utenom i do... og jeg setter han enda noen ganger oppi der nå men har har gått dit selv også, tror dette går bra =) begynner og bli litt varm i trøya her også,klatrer på bordet osv derfor vil jeg ha han på badet mens vi ikke er hjemme hehe
Mamma2OO5 Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 ååååååh så hærlig! Missunner deg veldig, ønsker meg så fælt katt selv igjen. Men må vente til vi flytter i hus en gang, orker ikke innekatt! he he. Det er bare så koselig! Vi har hatt noen kull med kattunger fordi kattene våre har fått unger. kan tro det var en morsom tid, men litt slitsomt også. Vi har alltid stengt kattene våre inne på et rom når vi ikke var hjemme, fordi de klorer en del også;o) Men so m regel har de vært ute da, trives jo best der:o)
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2007 ja de er helt herlige, og mini syns det var veldig stas når vi sto opp i dag og skulle inn og skifte bleie så lå pus på badet og skulle se han å hahahaha dette skal være en innekatt en stund, men ut etterhvert... men er veldig mye katter her som er store og eldre så litt redd han skal få litt juling så litt hønemor ;
Gjest Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Katter har meget godt nattesyn, men trenger en kilde av lys for å kunne se godt uansett.
Mamma2OO5 Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 He he ja det skjønner jeg godt:o) Man blir faktisk det. Skal du kastrere den?
PopUp Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Var det jeg satt og lurte på også... Tror nok ikke de ser særlig bra i et bekmørkt rom, det må som hufsemor sier, være en lyskilde der (tror det har noe med reflektering å gjøre...)
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2007 ja skal kasterere den når den blir gammel nok =) fått med meg at hann katter som ikke blir kasterert kan skvette mye tiss som ikke lukter noe særlig og de blir mye roligere etter de er kasterert... + at jeg bor i boretslag så jeg må vel også tenker jeg hehe!
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. august 2007 hmmmm får finne på en smart løsning med og ha døra litt oppe på badet men at den ikke kommer seg ut hehe
Gjest Skrevet 7. august 2007 #15 Skrevet 7. august 2007 Men hvorfor sperrer du den inne på badet? Kan den ikke få anledningen til å gjøre seg kjent i huset uten at dere er der og dermed få skape seg en trygghetsfølelse? Ikke frekt ment, bare lurer:o)
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. august 2007 den går rundt i huset her nå, mini er ikke hjemme så snuser han rundt osv... men skal i bursdag snart og jeg fikk katta i går så vil helst ikke at den skal tisse/bæsje rundt i hele leiligheten og skal det skje et uhell er det greit at det er avgrenset til et område.... nå kan jeg følge med at han ikke gjør fra seg her! men har fått tips fra flere om at de har gjort det sånn, latt de være på et rom når de er borte! han har jo alt han trenger der, leker,"seng",mat og do
Gjest Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 Hvis du har vist den doet, så skulle det gått bra. Jeg driver med omplassering for katter og har dermed fått en del nye katter inn til meg, men har ikke sperret dem inne når jeg har vært ute og det har alltid gått bra:-) Katter er renslige dyr og så lenge doen er akseptabel, så går de ikke andre steder. Men du gjør som du selv føler deg komfortabel med, la den hvertfall ha lyset på:-) Lykke til og gratulerer med ny pus! )
tonebf Skrevet 7. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 7. august 2007 ja den har gått på do osv... men fortsatt litt skeptisk for den er egentlig helt utekatt så sikkert veldig uvant for han og ikke kunne gjøre ting som ute... jeg veit ikke hehe ok skal la den få ha lys hihihi.... takk for gratlasjoner =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå