It's all about me Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Dere med cøliaki/barn med cøliaki er vel klar over at dere har krav på grunnstønad? Vår lege var veldig flink til å informere om det og ga oss skjema for å søke om det, men det er sikkert ikke alle som er like flinke. Så løp og søk!
Shoosa Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Vet du om man har krav på grunnstønad når man ikke har cøliaki, men er allergisk mot hvete, rug, havre, bygg og spelt? I praksis blir det jo den samme maten jeg spiser, bortsett fra at jeg må holde meg unna de glutenfrie produktene som inneholder hvetestivelse. Håper intenst at ungen min slipper styret med matallergi... Det nest beste er at hun får det nå og vokser det av seg. *krysser fingrene*
It's all about me Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Det er ikke Cøliakien i seg selv som gir rett til grunnstønad, men det at det gir et veldig dyrere kosthold. Og det samme gjelder jo deg da. Så få et papir fra legen din med diagnos (får ikke noe uten det) og et skriv hvor h*n skriver at dette innebærer et fordyret kosthold. Jeg fikk skemaet som måtte sendes inn av legen min, men du får det hos nav også. Og en ting til, få diagnosen tibakedatert så lenge som mulig, for får du det godkjent etterbetales det. Og med 1800,- i måneden er det penger å snakke om. Det er iallfall lov å prøve. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå