Gå til innhold

Er folk uten utdannelse dumme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg bare ett år på høyskole, fant ut at skole er ikke noe for meg.

Jeg har reist og fått med meg mye av vår fantastiske verden.

Nå jobber jeg på klesbutikk og stortrives med det, jeg driver også med en del aksjer og synes det er spennende....

Jeg har en årslønn på 2-3 mill...

Jeg håper det er noen her inne som kan svare seriøst.

Føler at jeg noen ganger blir "sett" ned på av enkelte som har en bra utdannelse.

Mine beste venner er alt fra advokat lege og vanlig butikkansatt og jeg synes ikke en av dem er bedre enn den andre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha! Vittig du :-)

For øvrig kan jeg informere om at manglende utdanning ikke nødvendigvis er synonymt med lav intelligens. Hva som er tilfelle for deg kan jeg imidlertid ikke svare på.

Skrevet

Grei du..jeab =)...............NOT!!!!!!!!!

Skrevet

Siden børsen går så det suser for tida(i retning åt skogen!),så regner jeg med du selger inni helsike mye klær for å komme opp i 2-3 millioner i årsinntekt. (litt av et slingringsmonn,by the way...)

Skrevet

HI jobber garantert ikke i den kleskjeden jeg er lønningsansvarlig for hvertfall... Ha har hun nok lagt til omtrent en null for mye på årslønna;)

Skrevet

min teori er at de som tjener LITE skryter på seg en feit lønn...en med mye penger ville ikke brydd seg.

Skrevet

Nei. Noen er praktisk anlagt, andre er teoretisk anlagt. Også har du de som er late og ikke gidder gjøre noe. De er ikke dumme, men ute av stand til å vite sitt eget beste.

Skrevet

nei. bestefaren min har 7 år med grunnskole og er allikevel en av de smarteste personene jeg kjenner. han reiste til sjøs som 14-åring og kom tilbake etter 6 år, har siden da drevet eget entrepenørfirma og vet det meste om det meste. så nei, man trenger ikke være dum uten utdannelse.

Skrevet

De er ikke dumme, de har bare litt mindre intelligens enn andre.

Skrevet

Nei. Jeg har kun grunnskolen i boks og er slettes ikke dum.

Kanskje jeg ikke skriver 100% riktig, kanskje jeg kan stille mange dumme spørsmål. Men det er mer i det å være smart enn å vite "alt", formulere seg med store ord og skrive norsk 100% riktig.

Skal mer enn utdanning til for å være smart. Noe veldig mange mennesker ikke skjønner.

Og alle mennesker er smarte på forskjellige måter..

Legen min f.eks spurte min søster (vi har samme lege) i går om det var 2 s'er i ordet "passasjer".. Så hadde utdannelse hatt noe å si, hadde hun absolutt ikke spurt min søster om det =P

Skrevet

Eh.. det var jeg som skrev det.. Nicket mitt forsvant brått.. o.O

Skrevet

Hvorfor er det så utrolig rart at en lege kan lure på hvordan et ord skrives? Jeg har selv universitetsutdanning, men kan også lure litt på enkelte ord fra tid til annen, så med mindre man har valgt en fagretning som innebærer mye skriving i den daglige jobben, så synes jeg det finnes langt rarere ting i verden enn at en med høy utdanning ikke skriver perfekt norsk.

Skrevet

He-he,enig med den! Jeg har utdannelse fra univ./h.s,og kan skrive anatomiens latinske ord helt perfekt,men så kan jeg likevel lure på om det heter visst eller vist på en surrete dag,he-he! Ikke kan jeg bruke word på pc'n heller,men lære hjerneskadde å gå,DET kan jeg!

Synes det er dumhet å ikke bruke de evner man har fått,det være seg teoretisk kunnskap,kunstneriske evner eller hva som helst annet. Eller man kan bare kalle det latskap...

Skrevet

Mener ikke at det er galt at en lege spørr om slikt, men det var et eksempel. For jeg ser ofte folk som ikke skriver 100% rett blir kalt for "dumme". Men slikt har jo absolutt ikke noe å gjøre om man er dum eller ei.

Skrevet

Utdannelse har vel ikke noe med dumhet aa gjöre. Personlig syns jeg folk er dumme som bruker 4-5 aar av sitt liv paa aa studere noe de aldri kommer til aa bruke, men de studerer bare fordi de ikke gidder aa jobbe eller flytte hjemmefra.

Heldigvis er alle forskjellige, og slik dekkes alle behov i samfunnet.

Skrevet

Er ikke nødvendigvis utdannelsen som gjør deg smart eller dum. Handler litt om hva man fyller hodet sitt med til daglig. Ser man bare på søpleserier på TV, kun leser sladderblader osv. så mener jeg man blir en smule avstumpet.

Det er stortsett almennkunnskap man har behov for utenfor jobben, når man skal snakke med andre mennesker rundt seg.

Så å åpne en avis for å lese nyheter, se en dokumentar på TV, lese en bok kan jo være smart.

Så kan man jo diskutere da, hvem som har lavest almennkunnskap, de med eller uten høyere utdanning.

Har møtt folk fra begge kategorier som jeg helt ærlig har tenkt at "Jøye meg, er du virkelig så lite orientert om hva som foregår rundt deg?"

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg studerer jus (ferdig om 1 år),men synes at jeg er utrolig dum når det

gjelder mange ting. Var skikkelig forbanna på faren min når han hele tiden gnåla om at hvor smart jeg var, mens jeg selv følte meg skikkelig dum...

Bodd i dette landet i 5 år og enda gjør noen feil når jeg prater norsk...herregud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...