Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Vet at det ikka handler om barn, men må være anonym (og hører til her da). Er så lei av å ikke få noe tilslag på jobb, søker og søker og søker og søker.. Hører bare avslag. Og skulle egentlig ha gjort ferdig studier ved siden av jobb (som før), men kan jo ikke det pga dagpengene. Og får ikke utsette mer siden jeg er så treig. Og så bare går jeg her, om jeg begynner å studere mens jeg søker og venter så mister jeg dagpenger og da har vi ingenting (sambo er student). Om jeg ikke gjør det mister jeg studieretten min. Er så trist og føler meg helt fanga. Og sambo syns det er trist at jeg er så trist og smådeppa hele tida. Men er ikke lett når man bare får avslag og avslag og avslag. Har bare lyst å beklage at jeg er til nå. Jeg syns dette er lite hyggelig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Huff.. Det er ikke noe særlig å ha det sånn..=/ Men må du ha fast jobb? Hvis ikke så pleier det å være veldig lett å få vakter/vikariater innen hjemmesykepleien/hjemmehjelp og sykehjem.. Også i barnehage.. Håper det ordner seg for dere! Som min pappa alltid pleier å si til meg: "Etter en nedtur, så kommer det alltid en opptur!" Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Nei, må ikke være fast. Søker på masse vikariater også. Men hadde vært greit med noe som ikke tok for mye "stresstid" så det gikk an å fullføre utdannelsen på det ene året jeg har å meg ved siden av på deltid. Har jobba noen år i helse før og måtte til slutt slutte og få meg annen jobb pga mistrivsel og mobbing, så er litt redd for en slik situasjon igjen. Føler virkelig ikke ting går min vei nå. Har også slitt med kjontinuerlige blødninger i mange mange mange måneders tid. Så er ganske utslitti tillegg... HI
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Hvis du har vært utsatt for mobbing så skjønner jeg at du er redd det skal skje igjen.. Men hvis det ikke er samme plassen så burde du nok kanskje prøvd, det skal jo mye til for at det skal skje deg en gang til.. Å du må ikke slutte å søke slike jobber pga. av det, fordi det kan bare skape mer trøbbel for deg.. Men jeg vet at det kan være ganske fælt i slike kvinnedominerende yrker.. Men prøv, å hvis ikke det går den gangen heller, så er det jo "bare" å slutte fordi du er jo ikke fast.. Det er dems tap.. Men når man er ringevikar så bestemmer man jo selv hvor mye man vil jobbe, det kan være stress, men det trenger ikke være det, fordi du ofte bestemmer selv, for de trenger som regel folk der uansett.. Så slik jeg har hatt det som vikar innen hjemmesykepelein er at jeg som regel har fått de vaktene JEG vil.. Når det gjelder blødningen, så har du vel oppsøkt lege? Hvis ikke så er vel det en god idè?
Diva Muffin Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Kanskje prøve et vikarbyrå? Jeg har gode erfaringer med det
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Det å jobbe litt skift er vel bare greit så lenge man skal studere eller? Bedre betalt er det å=)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Jo, skift er greit, men det jeg opplever som stress er jo at man aldri vet om man får nok vakter til å klare seg økonomisk... Det opplever jeg som veldig ekkelt. æsj. Bare griner hele tida jeg nå... HI
Gjest Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Bjørg Fjell AS. (litt avhengig av hvor du bor) De har MASSE jobber om dagen, og slett ikke bare vikariater. De aller færreste stillingene blir utlyst fordi de bruker vikarer de allerede har. Dersom du bor på Østlandet vil jeg anbefale at du ringer avdelingen i Drammen og spør etter Kjersti, hun er "the big boss" og ei super dame! Vil jo også si at dersom du mister studieretten din kanskje det er på tide at mannen din tar en liten utsettelse slik at du kan få brukt studieretten mens du har den:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Grunnen til ayt jeg mister den er vel pga lite struktur, jobbing ved siden av studier osv. Sambo har utsatt å ta frdig i 4 år, så han må få lov til det nå. Jeg har heller ikke rett på mer studielån da... Men tror jeg skal reg meg jos vikarbyrå nå.. kanskje likegreit. HI
Gjest Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Jeg fikk veldig gode muligheter, også til videreutdanning, når jeg jobbet for dem. Jeg fikk tilbud om fast jobb når personen i stillingen gikk av med pensjon samt betalt, relevant utdannelse frem til da. Takket riktignok nei, noe jeg har angret mye på, men mulighetene er mange, og spesielt i dagens arbeidsmarked:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Kan hvem som helst ringe dit? Jeg bor i vestfold og har ingen jobb å gå tilbake til når permisjonen er ferdig, om ca. 5 mnd. Ikke HI
Gjest Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Selvfølgelig! Du kan også titte på nettsidene deres; www.bjorgfjell.no for mer informasjon. I vestfold mener jeg kontoret ligger i Tønsberg:) Daglig leder der er en kjempehyggelig herremann som jeg dessverre ikke husker navnet på.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Jeg bor også i vetsfold:) HI her. Kikka på sidene nå og det var ikke noe ledig her nå, men kanskje registrere meg da... HI
Gjest Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Som sagt, de legger sjelden ut ledige stillinger. De legger bare ut de som er "gulerøtter" samt de som de mangler kvalifiserte, ledige vikarer til:) Så registrere seg er lurt, da vil du bli kalt inn til en samtale. (kan ta med barn, er ikke et jobbintervju...) Og utfra den samtalen kommer de frem til hvilke stillinger de kan bruke deg til. Normalt så vil du få et par korte oppdrag først bare sånn for å se hvordan det går, før du får tilbud om de helt store tingene;) Jeg har jobbet for den i over 4 år nå, og kan ikke tenke meg noe annet. Trives veldig godt med å styre når jeg ønsker å jobbe og ikke. (tar stort sett bare korttidsoppdrag, og kun ting innen visse lønnsklasser og arbeidsområder...)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Så fint! Takk=) Hvor lenge før man vil ha jobb burde man kontakte dem da (hvis du vet)? HI: Bor du i en stor vestfold by eller en mindre en? Fortsatt ikke HI=)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 Tja, du sier jo bare fra til dem at du ikke vil jobbe før den og den datoen feks. (tror det er på skjemaet på nett også, fyll ut dato osv.) Men det er jo greit å "bli kjent" med dem en liten stund før du skal ut i jobb. Kanskje vi treffes en dag da, på oppdrag;)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #17 Skrevet 6. august 2007 Ja, kanskje det=) Tusen takk for hjelpen! Stressende å ikke vite hva man har å gå tilbake til etter permisjonen.. Dagpenger er ikke noe å strebe etter for å si det sånn..=/ Men du anbefaler disse fremfor aetat, adecco å de andre vikarbyråene da eller? Igjen tusen takk=) Ikke HI
Gjest Skrevet 6. august 2007 #18 Skrevet 6. august 2007 Jeg anbefaler dem på det sterkeste. De har fokus på deg som person, noe som er utrolig viktig når man er vikar. De følger deg opp, sender kort, gaver og slikt innimellom for å gjøre det klart at de husker deg. Gir flotte julegaver osv osv. (frynsegoder er alltid gull!) Er veldig fornøyd med både Bjørg Fjell og Partner 1 Bemanning. (drammen og oslo) Sistnevnte er startet av min opprinnelige konsulent hos Bjørg Fjell... Har også vært innom Rett Bemanning, HORRIBELT! Manpower, må registrere deg på nytt hver 3 mnd, du er bare et navn, har ikke fast konsulent, dårlig kontakt med vikarer osv. De er blitt for store. Adecco har jeg ikke jobbet for. Proffice er litt både og. Jeg har et veldig godt forhold til dem, men ingen fast konsulent, kun ett oppdrag per år (1 dag) og ellers ingen kontakt. Men de lønner godt. TopTemp har fått mye skryt for vikarer de leverer til store firma, men de har dårlig oppfølging av vikarer i oppdrag. Kommer ikke på flere i farten:p
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #19 Skrevet 6. august 2007 Nå har jeg registrert meg på nett hos Bjørg Fjell. Ti du som lurte så bor jeg i den vestfoldbyen de har kontor:) Da får jeg gjør tin skikkelig, satse på å få jobbe litt og skrive ved siden av og gjøre alt helt riktig i forhold til nav. Skal søke dagpenger med studier, men regner ikke med jeg får det. Håper de i Bjørg Fjell kan bruke meg da.. Har litt erfaring fra offentlig virksomhet + 3års universitet (foreløpig). Hmm.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå