Bajs! Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Er 27+5 i dag.. Har ennå hatt time hos jordmor. Hun har bare vært sykmeldt, eller ikka hatt "ærend" i min kommune... Vurderer å ta kontakt i nabokommunen. Jeg synes det er litt frustrerende å være førstegangs med hodet fullt av spørsmål og bekymringer... Skulle vel vært mulig å få litt hjelp i dette landet?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Det er ingen som sier at man skal gå til jordmor. I mitt forrige svangerskap var hun sykemeldt store deler av tiden jeg gikk gravid, så da gikk jeg bare til lege. Denne gangen går jeg annen hver gang. En jordmor er liksom litt mer interessert i svangerskap og lettere å prate med, syns jeg, enn en allmennpraktiserende lege. De sitter jo ikke på samme kunnskapen. Men som sagt, det er ikke noe som heter at man skal gå til jordmor... Lykke til :-)
Bajs! Skrevet 6. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2007 Er ikke bare dette med jordmor som har vært problemet da Har gått til kontroll hos lege, men har ikke fått gå hos fastlegen min... Aner ikke om at han vet om at jeg er gravid en gang... Har gått til hun som har vært i turnustjeneste... Det har for så vidt vært greit nok, selv om jeg merker lett at hun har vært litt mindre erfaren enn jeg gjerne kunne tenke meg... Problemet er at det nå har gått et halvt år, og hun er ferdig i sin turnustjeneste... Dermed kommer neste kontroll til å bli hos en helt ny lege i turnustjeneste, noe jeg absolutt ikke har lyst til... Har derfor sterkt ønske om å få komme til jordmor, noe jeg har villet hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Hei! :-) Jeg ville tatt kontakt med nabokommunen jeg, det er litt greit å gå til jordmor og ikke bare til lege Jeg har jobba hele sommeren et annet sted enn der jeg bor, og skulle egentlig hatt en kontroll i begynnelsen av juli, men pga. at jordmor i kommunen jeg jobber i er sykmeldt, har jeg ikke vært til kontroll siden UL, som nå snart er 10 uker siden. Jeg er andregangs, og kjenner meg i fin form, og det er masse liv i magen, så jeg har ikke tatt kontakt med nabokommunen fordi jeg ikke har følt det store behovet. MEN helsesøster som jeg var i kontakt med, sa at det var bare til å ringe nabokommunen, og hadde jeg vært førstegangs og hatt spørsmål og/eller bekymringer hadde jeg gjort det uten å nøle! Det ER noe annet å gå til jordmor enn til lege. Lykke til!!
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Jeg fikk beskjed om at i kommunen jeg bodde var det vanlig å gå til jordmor i uke 16 og så anenhver gang til lege. Men så flyttet jeg til nabokommunen og her var første i uke 24, så det ble min første gang. Men jeg har snakket med flere som skulle ønske de fikk gå oftere til jodmor. Det er veldig betryggende å snakke med en som ikke bare snakker om det medisinske sånn som legene ofte gjør
Bajs! Skrevet 6. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2007 Tror jeg tar kontakt med jordmor i nabokommunen i morgen... Det kunne hende jeg kunne få time hos jordmor i min kommune når jeg skal til kontroll i uke 32, men det kunne de ikke si klart, så det ble på en måte slik at jeg bare må møte opp og se hvem som møter meg... Akkurat den usikkerheten har jeg lite lyst til å gå rundt med når jeg er kommet så langt i svangerskapet...
Amanda- Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 jeg går til jordmor 1 gng pr mnd. jeg synst dette er litt mye... men det varierer vell fra person til person... men skjønner frustrasjonen..
saray Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 har vært hos jordmor 5 ganger og legen en gang+ til u.l 2 ganger alt.er i uke 27. det kommer helt an på hva slags svangerskap man har for hvor ofte man bør gå. men du burde høre om nabokommunen har jordmor du kan gå til.det er mye koseligere å gå til jordmor en legen.legen har stort sett ikke tid til å prate så mye med deg eller svare så mye på spørsmål du måtte ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå