Gå til innhold

Gynekolog ?


tictac_83

Anbefalte innlegg

Det er nesten flaut, men jeg HAR ikke gynekolog. Har det vært "problemer der nede", så har jeg brukt fastlegen min.

Nå som jeg er gravid, må jeg finne en gynekolog selv? Eller er det noe fastlegen min henviser meg videre til?

Bor i Stavangerområdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har heller ikkje gynekolog... Veit ikkje om me må ha, men eg har ikkje hatt behov for det. Har og hatt fastlege som har tatt seg av den delen... Du må jo ikkje til gynekolog fordi om du e gravid... E gynekologa som tar innvendig UL sånn at dei kan sjekka fosteret, men det har også fastlegen min, så eg har sloppe det og... Du kan oppsøka gynekolog sjøl, men legen din har sikkert "kontakta" han kan henvisa deg til viss du vil det. Håpe det va noke hjelp i det eg skreiv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trengte ikke gå til gynekolog da jeg var gravid, var ikke noe sjekk nedentil i det hele tatt, bortsett fra at fastlegen min tok en livmorhals prøve (for å sjekke etter kreft, er helt standard prøve)..

 

Så du trenger nok ikke finne deg en gynekolog, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gynekolog når man er gravid, legen fikser det, så lenge det ikke er noe spesiellt da...

Jeg brukte bare fastlegen min, og gjør det ellers også. Er du fornøyd med han/henne er det bare å fortsette å gå dit. Det eneste var at jeg etterhvert, sist altså, gikk til jordmor annenhver gang. Det blir ikke det denne gangen tror jeg, skal til første time neste fredag, følte ikke hun gjorde noe mer eller anderledes enn legen min...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida jeg har heller aldri gått til gynekolog... har bare dratt til fastlegen jeg også! Så kan jo heller han sende meg videre om det er noe spesielt - med det har det ikke vært enda. Du trenger ikke gå til gynekolog når du er gravid heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går som regel også til min fastlege hvis det er noe galt der nede:) men det er mange som sier det kan være lurt og skille fastlege og gynekolog. la gynekologen ta det der nede mens fastlegen tar resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...