Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan det sees på blodprøve at en er gravid?

Jeg har ikm søndag...

Sitter med papiret på at jeg skal dra til lege å få tatt blodprøve med en gang jeg får svak test, i dag dukket det opp en skyggestrek....

Vèl tidlig enda uansett kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodprøve gir meir utslag enn urin prøve meine eg... For der blir jo hcg mengden i blodet påvist bedre... Og så lenge du har hcg i kroppen så e du eller har nettopp vert gravid.(ikkje styggt meint å formulera det sånn, men hcg henge igjen i kroppen etter ein graviditet. så det e bare fakta.)

Skrevet

Ja det vet jeg at det henger igjen.... men det er nå over 3 mnd siden jeg mistet siste gangen og har stabil 27 dagers syklus siden...

Så jeg lurer på å ta blodprøven i morgen.. men det jeg lurer på om det erfor tidlig 5 dager før ikm?

Og ser de det med en gang? Eller må jeg vente på svar?

Skrevet

Viss dei skal måle hcg mengden i blodet, så må dei senda det til eit laboratorium. Vertfall det dei gjorde med meg.. Fekk svar etter noken daga ka verdiane låg på.

Skrevet

Okay.. takk for svar=)

Er redd for falske forhåpninger eller bare svake tester også tante rød på dagen...*sukk*

Er ikke lett denne tiden her=)

Skrevet

Huff, nei det skjønne eg... :/ Men, testen ska jo ikkje slå ut viss det ikkje e hcg... Og siden det e hcg, så e det ein grunn te da... :) Lykke til vertfall....

Skrevet

Ja jeg vet.. hehe..

Tusen takk for svar som sagt. Greit å ha noen å "syte" til når tiden å usikkerheten nærmer seg..

Skrevet

Heh :) Eg e flink te å "syta" eg og ;) Ja, e greit å ha noken å dela da med... Da som e så fint med denna sio... :)

Skrevet

Ja helt supert... bare noen dager igjen, har lyst å teste igjen=) hehe, meningsløst rett å slett.

Hadde en bare klart å vente til dagen er der, men lurer jo gjerne på om symptomene betyr noe mer denne gangen liksom.

Skrevet

Heh, eg og e sånn... Burde jo helst ha vist i går... ;p E noke herk å gå og lura... Alle tanka og alt som surre... Redd for å bli skuffa, håpe alt går bra... Nei, har sagt det før og seie det igjen, da versta noken kan sei te meg e at eg ska ta tio te hjelp... ;) Da har eg ikkje tid te... :P

Skrevet

Helt sant...

Har ikke tid til på vente..... blir nok å dra å ta blodprøve i morgen... men er surt at en må vente der også på svar..

Arg.. kan bli gærn av dette, er trøtt og har "stikkinger" i magen og ømme pupper... men er redd det bare er innbillning alt sammen.

Skrevet

Har ikke svar på det du spør om men ville bare si at jeg synets de er kjempeflott at du er gravid igjen. Har selv mistet to spirer nå i vinter/vår og vet hvordan du har det. Får litt panikk når den tredje kanskje sitter!! Lykke til.

Skrevet

Hei! Hvilken test brukte du da? En strek er en strek altså;) Til meg var den supersvak, nesten usynlig til å begynne med, og ble sterkere utover den første uken.. Da var det åtte dager etter EL, så testen slo ut ganske tidlig ja- de fra billigetester er ganske sensitive.. Jeg ville tatt en til i morgen med morgenurin, da slo det ut sterkere til meg i allefall! Og dersom du har strek, så vil hcg i blodprøve i allefall være sensitiv.. Jeg tror du er gravid jeg, for det høres akkurat ut som megog nå er jeg godt ute i 1 trim! Lykke til:) Jeg krysser fingrer og tær for deg:)

Skrevet

Ja, men du har jo ikkje bare sikking i magen, ømme puppa og trøtthet, du har jo ein svak positiv test og... Har hørt om innbilt svangerskap, men hallo, hcg??? :) Du får gjera sånn som meg, eg bare slappe av og leke med han eg har fra før, så går dagane fortare. Og det virke ikkje så lenge... ;) Ja, eg hadde nok reist og tatt den blodprøven i måro eg og... Heh og hadde eg kunna så hadde eg sikkert tatt ein ultralyd, noken graviditetstesta til for å forsikra meg... Altså, eg vil jo ve 100% sikker... Har tatt 4 graviditetstesta eg fram te eg va 7 veke på vei... Og eg fant det ut når eg va 5 veke på vei... Har tatt ultralyd i uke 7... Og no ska eg bare slappa av og håpa at alt går bra fram te uke 12-13... E 8+2 i dag... :)

Skrevet

Ja jeg har den testen men tørr ikke ta det for en positiv... har hatt to av den sorten to ganger tidligere men ingenting mer skjedde, derfor har jeg papiret til blodprøven klart=)

Blir å dra med en gang jeg våkner i morgen... hehe, kjempe kozlig å bli oppmuntret da=)

Får direkte henvisning til medi3 og UL i uke 6 når jeg er gravid igjen pga abortene...

Håper håper håper=)

Å gratulere så mye til deg Tasso!!!! Kjempekozlig=)

Skrevet

Ja takk for det=)

Jeg håper sef jeg er det men som jeg tidligere har svart så tørr jeg ikke ta dette som noen pos test... har blitt skuffet så mange ganger og regner med jeg blir det igjen...

Panikken brer seg med en gang det kan være antydning, bedre å ikke få positive tester i det hele tatt enn å få noen svake etterfølgt av tante rød...

Hvordan ligger det ann med deg da Modesty Blaise?

Skrevet

Jeg brukte disse stripsene fra billigetester, og klarer ikke tro det.

Den var helt blank og svak, så jeg vil ikke ta gledene på forskudd liksom=)

Får vente og se, synest det er veldig rart viss den skal slå ut så tidlig, tidligeste jeg har fått pos test før er 3 dager før tiden... når graviditeten var en realitet da.... Har fått på dag5 før men det endte opp i tante rød på dagen da hun var ventet... Derfor er alle følelser i spinn nå og vet ikke om jeg skal le eller gråte....

Jeh skal ta den blodprøven i morgen men er helt klar og forberedd på et negativt svar...men det får jeg vel ikke i morgen tenker jeg??

Skrevet

Tusen takk... :)

Eg og håpe på dine vegne... :) E jo kjempeflott at du får så masse oppfølging no... Så får me håpa at alt går fint. Og så imens får du bare ta det litt med ro. Stress e ikkje bra.

Du får ha masse lykke til! Og gi tilbakemelding om kordan det går... :)

Skrevet

Er sikkert rett innpå her igjen i morgen om det har gått som jeg vil...

Tusen takk og er selvfølgelig glad for oppfølgingen...=)

Skrevet

Jeg og brukte de! :)) Den måneden vi testet var liksom ikke prøvemåned, for vi var så lei og ville bare på ferie å kose oss uten å tenke "produksjon"..hehe.. Men jommen, 3 dager etter vi kom hjem hadde jeg 1 eneste test igjen som jeg tok og da var det en svaaak strek der.. Måtte få sambo til å bekrefte det ettersom den var så svak.. Men det er ingenting annet enn hcg (bortsett fra noen medisiner) som får testen til å slå ut, så den er nok positiv ja!!! Jeg sier bare gratulerer jeg:)) Ta en test med morgenurin i tillegg (mest sannsynlig vil denne bli sterkere) også drar du til legen.. Jeg har en god følelse!!

Hehe, for meg gikk det ikke opp at jeg var gravid før etter ørten tester og ultralyd.. *rødme*.. Litt for godt til å være sant vettu!

Skrevet

Å det er så godt å høre=)

Alt letter liksom litt når en hører om andre i exakt samme situasjon=)

Takker for gratulasjonen men velger og holde den litt på avstand enda, tørr ikke og vet ikke om jeg takler enda en skuffelse.. hehe, tungt dette.

Jeg håper virkelig følelsen din stemmer altså, vil så gjerne at det skal klaffe nå.

Sambo er litt oppi årene og har angst for at det ikke snart skal skje og er på vei inni en depresjon tror jeg så håper håper...=)

Hehe.. det er vel ingenting og rødme for=) Jeg kommer sikkert ikke til å godta det før jeg har sett hjertet banke på ul=)

Det er altfor godt til å være sant... nekter å tro det enda=)

Skal ta en test i morgen tidlig og også blodprøven ja=)

Skrevet

Supert! Lykke til og holdt oss oppdatert!!! Selv om det kanskje ikke blir så mye søvn i natt da;)

Skrevet

Takk og jeg skal nok gi lyd fra meg ja=)

Blir sikkert mye søvn, er helt knust allerede så det blir tidlig køys på meg=)

Skrevet

hei!!!!

fikk svak pos med billigetester strimmelen 4 dager før ikm, den ble ikke tydelig før det nærmet seg 5 min grensen, og de har beholdt fargen etterpå, trodde ikke helt på det, men jeg hadde en merkelig følelde i puppene også, så mistanken var der;o) de var svakt pos helt frem til ikm, og på ikm dagen fikk jeg en pos cb!!!!

tror nok kanskje vi ser deg her inne snart!!!!

testet men billigetester 3 dager etter ikm, med morgenurin, og den var også pos, men ikke like strek som kontrollstreken end..

i dag er jeg 5+0 og er ikke i tvil lenger!

Skrevet

Åh, jeg vil så gjerne komme inn her=)

Men nå tok jeg test igjen og den er negativ...=(

Så jeg kan ikke begynne å tro enda, men har jo ikke ikm før søndag så håpet er jo ikke over enda!!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...