Gå til innhold

Fornavn nummer 2 til Tage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har Tage kommet til verden og jeg synes vi trenger et fornavn til siden storebror og storesøster begge har to fornavn. Hva passer til Tage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To fornavn? Mener du da med bindestrek, f.eks. "Tage-Aleksander"? Eller mener du fornan + mellomnavn, som i "Tage Aleksander".

Skrevet

Vi lurer også på å kalle gutten vår for Tage og jeg vil også gjerne ha et fornavn i tillegg. Jeg synes det bør være et navn med tre stavelser for å klinge godt sammen med tostavelsesnavnet Tage. Har tenkt litt på Tage Andreas. Jeg synes ikke det er så lett å finne navn som både klinger bra og som er litt like Tage i stilen. Noen flere forslag?

Skrevet

Tage Johan

Tage Martinus

Tage Emil

Skrevet

Skal ha to fornavn, men uten bindestrek, som i "Tage Aleksander". Mellomnavn er jo strengt tatt et etternavn.

Tage Aleksander klinger veldig bra, men det er fornavn nummer to til forrigemann, så det blir litt lite orginalt :P

Skrevet

Andreas har jeg og tenkt på. Faktisk det eneste jeg kommer på. Aleksander passer og veldig fint, synes jeg, men det er som sagt brukt på storebror så det blir kanskje litt sært ;)

Skrevet

Et navn som likner Andreas er Matias, Tage Matias høres ganske fint ut. Idag kom jeg over navnene Ingemund, Ingemar og Ingebrigt som jeg også synes klinger ganske godt sammen med Tage, selv om navnene er litt uvante for meg. Hva synes du/dere?

Skrevet

Tage er et skjønt navn :)

Tage Sebastian

Tage Emmanuel

Tage Kristoffer

Tage Benedikt

Tage Marius

Tage Fabian

Tage Konrad

Tage Jonathan

Tage Benjamin

Tage Kornelius

Skrevet

Ikke for å være kverulant, men jeg har lært at man bare ha ett fornavn og ett etternavn. Resten regnes som mellomnavn.

Altså;

Kari Mette Andersen Haugen

Kari = fornavn

Mette Andersen = mellomnavn

Haugen = etternavn

Skrevet

Tage Martinius

Tage Kornelius

Tage Mathias

Tage Olander

Tage Elias

Skrevet

Må kverulere litt jeg og :)

Sitat:

Mellomnavn er et navn som etter sin art er et etternavn, og som settes mellom fornavnet og etternavnet. Man må skille mellom det å ha to eller flere fornavn og det å ha et mellomnavn. Et mellomnavn blir heller ikke en del av etternavnet.

Navn som kan tas som etternavn, kan tas som mellomnavn.

Hentet fra

http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=87

Skrevet

Tage Matias

Tage Sebastian

Tage Kristoffer

Fine alternativer. Må bare overtale samboer. Han mener vi ikke trenger dobbeltnavn på sistemann :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...