Gå til innhold

hva er MA? hvordan merker man det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er når barnet dør inni magen, uten at det blir støtt ut av kroppen slik som en spontanabort gjør! Har hørt at de fleste sier de ikke merker så mye til det. Men ikke bekymre deg, det er ikke så ofte det skjer, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

 

Jeg hadde en MA i mai, og merket det ved at jeg fikk litt blod på papiret. Gikk på UL dagen etter og da fikk vi konstantert at fosteret hadde dødd i uke 7. Skulle vært 11 uker på vei når jeg oppdaget blodet. Hadde overhode ingen smerter, men symptomene forsvant ganske fort når jeg så blodet. Da hadde nok symptomene vært fraværende i noen uker, uten at jeg ville innse det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA for noen uker siden, og merket ikke at noe var galt. Det ble oppdaget av legen, og det viste seg at livet tok slutt fire uker før legen oppdaget det. "MA" står jo for "Missed Abortion" så det vanligste er at man ikke mister symptomene, for man er jo fremdeles gravid.

Men det stemmer at dette ikke skjer så ofte, så du burde prøve å ikke tenke på det.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA er vel at fosteret ikke lever lenger, men ikke kommer ut av seg selv. Kroppen vil vel slutte å produsere Hcg så lenge det ikke er liv... (har jeg hørt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...