Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Vi sliter litt med tenner, og grunnet dette har hun vært sår pga mye avføring. Jeg smører henne alt jeg kan med babysebamed sin stellekrem og den har alltid fungert veldig godt på henne. Nå ser jeg at det ser ut til at hun "skifter hud" på selve tissen sin. På leppene. Huden har blitt hvit (sikkert pga krem) og ser ut til at den preller av. Jeg blir helt skremt. Hun gråter ikke eller bryr seg om det når jeg skifter og styrer på henne så tror ikke det er noe vondt. Er det fler som har opplevd dette? Tenkte å ta med henne til legen, men førstegangsmødre blir jo bare ledd av. Frustrert! Håper noen kan svare eller gi råd.
alvefrøken Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Vask henne med litt olje på klut i underlivet og i stumpen. Da blir alle rester av krem og div borte.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Sebamed er tilsatt mye stoffer som de små kan reagere på, vesla her tåler de produktene dårlig og hun har egentlig god hud. Når det er sårt her i gården så vasker vi forsiktig med rent vann, klapper tørt og smører med Weleda sin Calendula salve, den er super på sår hud:-)
L@boline Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Prøv å smøre med Inotyol fra apoteket. Det fungerer fantastisk bra på sår hud. Lindrer umiddelbart.
Mammaen til E.S. Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Datteren til en venninne slet med det samme en stund. Hund fikk følgende råd av h.s: IKKE smør med stellekrem, det gjør bare vondt værre. Pass på at barnet er helt tørt før du tar på ny bleie, la hun gå mye uten og bytt ofte! Et tips til neste gang hun begynner å bli sår er å smøre med vaselin for å beskytte huden.
Gjest MammaTil3 Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 ville vasket med vann og babyolje, latt det lufttørke og brukt kun potetmel. Virker fint for oss..
mai mammaen til to Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 har hørt om et middel man kan kjøpe på apotekte..noe fiolett greier.. ellers så har jeg fått et tips om å bruke lavern olje..kjøpt på helsekosten. den er for alergikere.. jeg har brukt den no til datteren min som ofte har vært rød.. hun har ikke vært rød siden..så anbefaler den på det sterkeste lykke til..og stakkars liten jente
Gjest Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 signerer Attpåklatten :-) her, Weleda sin Calendula salve er helt fantastisk på sår hud
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Dette kan høres ut som sopp. Da gjør alle kremer det verre. Spør helsesøster. Mot sopp er Dactacort veldig effektivt.
emil070706*kom*140706 Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 potetmel bruker vi , han har aldri vert sår . han har hatt diare og oppkast . brukte potetmel. kan ikke få rost det nok opp i skyene.. du ser stor forskjell etter en dag.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 Uff, dette hørtes da ikke godt ut, men fint at det virker som hun ikke plages for mye da. Jeg ville prøvd som det står ovenfor her å sørge for at hun er skikkelig tørr, la henne gå uten bleie en stund. Hvis du vil smøre på noe, vent litt med å gjøre det til hun har gått uten bleie en stund. Mitt tips er apotekets Barnesalve NAF, denne er super, fikk anbefalt den på rikshospitalet. Jeg ville tatt henne med til legen om det ikke bedrer seg i løpet av et par dager.
mamma og my Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Slike hvite felt kan være sopp. Det må behandles med soppmiddel, vanlig stellekrem hjelper ikke. Ring til lege eller helsestasjon og få råd om hva du bør bruke - vikig å få konstatert hva det er.
Moren Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Det høres ut som sopp. Hør med helsesøster så får du tips om hvelken krem du skal bruke.
milly vanilla Skrevet 10. august 2007 #14 Skrevet 10. august 2007 uff stakkars..anbefaler virkelig gul vitapansalve..den får du kjøpt på apoteket,er kjempebra:-)
jennifer Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Inotyol,som nevnt lenger oppe! Helt fantastisk,lillemor hadde også sår pga det samme,var faktisk nesten helt bra dagen etter, og 2 dager etter , var alt bra igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå