Gå til innhold

Smøre magen?


hagenisse

Anbefalte innlegg

Hei alle januarterminere!:)

Kanskje litt tidlig ute, men lurte på en ting som dere kanskje kan hjelpe meg med. Har allerede begynt å få ganske stor mage, og har hørt det er lurt å smøre den for å unngå strekkmerker. Er det noen som har noen tips angående dette? Kanskje noen gode erfaringer fra tidligere svangerskap?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også stilt dette spm, og fikk for det meste som svar at ingen ting hjelper...

 

Det eneste jeg har lest kan ha effekt, er kremer med Vitamin E. Ellers er det mange som anbefaler BodyShop sin BodyButter. Jeg smører litt innimellom, men ikke så mye enda. Kommer nok til å gjøre det mer når magen blir større. Akkurat nå er huden ganske elastisk og det er ikke noe problem for meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har kjøpt spesiel krem mot strekkmerker fra Chicco, og jeg har også cocoa butter moisturising stick (flere har anbefalt det av egen erfaring). Jeg har allerede fått stor mage, så her smøres det hver dag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smørte meg hver dag sist jeg gikk gravid men jeg fikk alikavel masse strekkmerker.. Er ikke så nøye på det denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig individuelt om man får strekkmerker eller ikke. Har jeg arvet mamma sin hud er jeg heldig, hun har ett strekkmerke på hver side etter 3 svangerskap. Hun smurte seg med spenol hver morgen og kveld. Selv bruker jeg body butter fra body shop, en skikkelig fet krem. Jeg tror uansett det er viktig med fuktighet, det virker logisk at en tørr hud sprekker fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste strekkmerker er jo hormonelle da, så det spiller visst ikke så stor rolle om man smører eller ikke, men man får sikkert ikke like mange eller fort om man smører seg..

Mange som anbefaler A-krem som du får kjøpt på apoteket.. den inneholder blandt annet vitamin e :)

 

Jeg har ikke smørt meg noe enda, men så har jo ikke jeg så stor mage enda heller, men moren min har født 3 ganger, og smurte seg aldri og allikevel ingen strekkmerker.. Men bedre å ha prøvd enn å ikke gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strekkmerker er nok litt genetisk ift hvordan hud du har, men man kan uansett forebygge litt. Vanlig fuktighetskrem har ingen effekt. Men dersom du kjøper olje med hvetekim og mandler har det en uttøyende og smidig effekt på huden. Weleda svangerskapsolje kjøpt på Helsekost (eller Helios) er veldig bra, med begge type oljer i. Smør hver morgen og hver kveld - både pupper og mage. Begynn så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste leger div sier at man får strekkmerker uansett om man smører seg eller ikke. Jeg smørte meg masse sist svangerskap med kremer som skulle være såå gode... Fikk masse stekkmerker de siste ukene, så denne gangen er jeg ikke fullt så nøye akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg smurte meg etter alle kunstners regler under mitt forrige svangerskap, spesialoljer osv... men strekkmerker ble det! mye. ikke kast bort store summer på oljer og kremer, bare tull. går sikkert like greit med en fet krem eller vanlig babyolje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg smører meg med jordnøttolje fra apoteket hver kveld. Har gjort det siden jeg fant ut at jeg var gravid. Har mange venninner som også har gjort det, og de fikk ingen strekkmerker. Men det er jo forskjellig fra person til person. Skader ikke å prøve....

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg smører meg med fuktighetskrem over helekroppen etter hver dusj. Og i dusjen bruker jeg hampvott å skrubbe med, dette har min mor og 3 tanter gjort og ingen av de har noen strekkmerker utenom på puppene littegranne. Men det kommer jo an på huden også... i tillegg til magen bruker jeg votten på lår rumpe og pupper og armer, hørt det er mest utsatt der. ikke fått noen enda jeg da, men kun 16+5 på vei og gått opp 1,3 kg

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... men selv om smøringen kanskje ikke hjelper mot strekkmerker er det jo en fin måte å ta en pause i hverdagen på og kjenne litt på det som er der inne... :o)

 

smør i vei - det skader jo ikke på noen måter.

 

Hilsen hun som ikke smører (enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLARINS sin Huile "Tonic" har fungert perfekt for meg.

Jeg har ingen strekkmerker etter to graviditeter. (Min mamma har strekkmerker, men jeg fikk altså ingen etter å ha brukt denne oljen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...