Gå til innhold

Erfaringer fra damer med store pupper ønskes!:O)

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 2 nå i August.

Med nr 1 strevet vi med amminga men fikk det aldrig til å funke så dattera mi ble flaskebarn.

Vil så gjerne få til amminga med nr 2, har hele tiden innerst inne følt at mme er et nederlag.

Et av problemene våres var at jeg har store pupper. Store, runde pupper som gjorde at hun omtrent druknet i de. Fant aldrig noen ammestilling som funket.

Hvordan gjør dere det? Trenger sårt tips! :o)

Fortsetter under...

Æ har også noksp store pupper, i tillegg flate knopper som er håpløse å få tak i! Gutten min fra 2002 ble flaskebarn fra 8 ukers alder. Etter en vektøkning på skrale 30 gram på 2 uker.

Nå har jeg en datter på 12 dager, foreløpig ligger vi å ammer. Får til å sitte, men det virker som ho ikke får i sæ melka da. Ser litt mørkt på å ligge å amme de neste 10-12 mnd, men må man så må man...

Når vi ligg i senga å amme, så kan lillemor godt sove opp til 4,5 time etterpå. Sitt vi å amme, så vil ho gjerne ha mat igjen etter 1,5 time''!

Så æ vil også gjerne ha gode råd.

Har lurt på å få resept på oksytosin (?) Det fikk æ med eldste dattra mi, men ho e jo 20 år nu. Hadde mat i massevis til ho, og ingen problemer med å sitte å amme den gangen. Melka bare rant og rant! Satt stort sett med ho på ene puppen og et glass under den andre. Når ho va mett, va glasset fullt! Så det var litt av et nederlag syns æ da æ måtte begynne med mme til gutten.

Må også sitte og holde/forme. Skal legge til at jeg ikke har helt dreisen på det med ammingen (har hatt flaskebarn i 4 uker nå, men har begynt å prøve med amming igjen).

Liggende i sengen fungerer også. Har store pupper og flate knopper..

Legger gutten på en pute og lener meg fremover.. ikke bra stilling for meg, men funker for gutten og når vi får dreisen på ammingen, da skal vi finne en stilling som er god for mor også.. :o)

Problemet vårt er at gutten slipper taket så fort og kaver for å få tak igjen....

hei..! ;) jenta mi fikk ikke tak på puppen i begynnelsen pga store pupper og litt flate brystvorter, men prøvde å bruke ammeskjold, det fikk hun fint tak på, og etter hvert krøp brystvorta ut også..! ;) nå klarer hun fint å ta uten, men må klemme puppen flat iblandt for at hun skal få ordentlig tak og komme i gang... ;)

Annonse

Vi ligger også og ammer mye! Mye letter for pjokken å slappe av når mor slapper av. Men jeg holder alltid en hånd på puppen for å forme brystvorten. Det er litt slitsomt, men uten forming så drukner pjokken i pupp. Jeg har store, myke bryst som kan bli temmelig uformelig når melken forsvinner ut av brystet :/

Noen ganger bruker vi spisebordet med pjokken liggende på bordet.

Vi klarer stol også, men som jeg leste at andre hadde problemer med også... pjokken blir fortere sulten. Det ser ikke ut som han får "nok" mat når vi ammer i stol.

Det som vi sliter litt med om dagen er pjokkens favorittpupp! Kan fort bli litt ilter når han skal få melk av venstrepuppen, den høyre smaker mye bedre tydligvis ;)

Har samme problemet som Mona med favorittpupp.

Venstrepuppen har innovervendt nippel, så den er vanskeligere å få tak på. Derfor ammer vi på "vond-puppen" først, og så godpuppen.

Puppene er også store og uformelige, men det går ganske bra å amme i stol. Må riktignok alltid sitte og holde på puppen for at den ikke skal drukne ungen. Du kunne kanskje prøvd med skjols?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...