Gå til innhold

50%fast og sporadiske vakter utenom, noen som kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

Hei jeg er i en 50% fast stilling og tar vakter utenom. Så mine utbetalinger ligger på rundt det å ha en 100% jobb. Hvordan slår dette ut når jeg skal i permisjon? Får jeg da utbetalt ut i fra hva jeg har tjent eller bare ut i fra den 50% faste jobben?

Takk til dere som vil svare meg, mer noe bekymret.

Hvordan er det så hvis jeg må sykmeldes, da jeg har en jobb som tilsir at jeg må ut i sykmelding ganske tidelig..

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei!! Jeg er i samme situasjon som anonym. Jeg har hatt en 50% fast stilling i 7år nå,og jobbet ca 50% i vikariat-da tilsammen ca 100% igjennom 7år.. Men nå er jeg 5mnd på vei og nå har arbeidsgiver ikke gitt meg forlenget vikariat. Det vil si at jeg bare får jobbet 50% nå! Jeg er rådløs, for om jeg sykemelder meg nå, vil jeg vel bare få sykemelding for det jeg jobber per i dag?? Og vist jeg fortsetter ut hele høsten,frem til permisjonen starter- begregner man vel fødselspenger utifra mine siste 6 mnd i arbeid??? Uansett taper jeg jo på dette?! Noen der ute som kan HJLPE meg????

Jeg ville tatt kontakt med fagforening eller arbeidstilsynet for å sjekke hvilke rettigheter du har.

Er det noen andre som har fått vikariatet ditt ?? Tror ikke de kan gi det til noen andre sånn helt uten videre hvis du har lengre ansenitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...