Gå til innhold

Litt for rund i kantene


Hæppi

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Jeg er nå 13+6 på vei, og er i grunnen en ferm kvinne. Jeg trives med fermheten - men skulle gjerne gått noen kilo ned i vekt. 7-8 kanskje. Jeg vet at man ikke skal slanke seg under svangerskapet - så det gjør jeg heller ikke, men da jeg oppdaget at jeg var gravid hadde jeg lagt om kostholdet, og kjørte en forholdsvis hard start med stort sett bare grønnsaker, sunt kjøtt og null karbo. Flerumettet fett spiste jeg også. Jeg merket fort en nedgang - og det hjalp veldig for videre motivasjon og pågangsmot. Så kom fredagen - hvor anstronauten meldte sin eksistens. Jeg forstod selv at jeg ikke kunne fortsette slik jeg hadde startet - så gikk derfor tilbake til et normalt kosthold med brød til frokost i stedet for fire tomater f.eks.

 

Nå har det seg slik at jeg føler jeg veldig ukomfortabel med meg selv. Min mor sier jeg er litt rundt, og har i grunn aldri hørt noen omtale meg som det før - da går det fort opp for en hva som er realitetene. Jeg føler meg med andre ord utilpass.

 

Finnes det noen fornuftig måte å "bli kvitt litt av det på siden" på under svangerskap? Har noen av dere erfaringer med dette? Og, hvordan løste dere eventuelt denne problematikken?

 

Noen forslag til fine trimøvelser jeg kan gjøre? Gjerne sammen med min partner :-).

 

Hilsen meg som ønsker å føle meg fin igjen :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen råd til deg. Jeg vil bare si at jeg følte meg ikke vel med kroppen min i begynnelsen av svangerskapet.Jeg er nå snart 16 uker, altså ikke særlig mye lengre enn deg, og føler meg fortsatt utilpass, men at jeg gradvis blir litt mer fornøyd. Jeg vet ikke om det er sånn med deg, håper ikke du føler det motsatt.

 

Kanskje du og partneren kan gå på tur? Jeg vet ikke om det er så veldig slankende, men det kan være litt romantisk, man får frisk luft og partneren for seg selv!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Lurer på akkurat det samme. Er det ok å prøve å gå ned litt i vekt første del av svangerskapet, utan å direkte slanke seg? Viss vektnedgangen kjem pga omlegging til sunnare kost pluss meir trim, så må det vel vere ok? Viss ein passar på å få i seg variert, sunn mat...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...