Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Hei, jeg er 8 uker på vei, skal til lege om to uker for første gang, ettersom jeg har forstått må jeg kontakte jordmor selv for å få time der?hva spør og "legg" jordmora seg oppi? Har hørt om folk som blir behandla nedsettende av jordmor, at du skal ikke gjøre ditt eller datt, legg seg opp i kosthold på en ufin måte,kommenterer vekta di og sånn, har vært veldig overvektig før, slanket meg til 38 i størrelse og gått opp et par størrelser, jeg trimmer hver dag, spiller aktivt fotball og jeg har fått et anstrengt forhold til det å veie meg og være så opptatt av det, ettersom jeg har skjønt må man veie seg og jeg er redd jeg blir for fiksert igjen, liker ikke at noen skal stå oppå meg med ei sur mine og niglo på kroppen min og antyde at jeg veier for mye, sålenge jeg ikke er veldig overvektig så det er skadelig så har vel ikke jordmor noe med det?er så nervøs, tenker på om jeg heller vil bare fortsette å gå til fastlegen min for han forstår meg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Jordmora vil nok være opptatt av vekta di fordi hun er opptatt av babyens beste. Hun vil sikkert finne ut om du legger normalt på deg igjennom svangerskapet. Hvis du ønsker det beste for ungen din må du nok bare fine deg i å bli veid og målt.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Eg og har tenkt på dette, for eg like ikkje å veia meg, og vil egentlig ikkje veta kor mykje eg veie. Eg like ikkje å legga på meg for å sei det sånn, ikkje når eg har slitt så masse for å gå ned. Men, tenke bare at eg trenge ikkje å se på vekten, dei får skriva det ned, men eg trenge ikkje å se på tallet. Så lenge du fortsette som normalt, så ska du ikkje legga på deg noke wow masse... I såfall, så e det vatn. Og eg har ikkje fått komentara på vekt. Eg veide 86 i begynnelsen av mitt første svangerskap, gikk ned til 80, og så på slutten veide eg 97, og 2 mnd etter fødselen veide eg 86 igjenn... Grunnen til eg ikkje like det med å gå opp, det va fordi no veide eg 79 og all jobben eg har gjort for å komma meg ned ditt er no "ødelagt". Selvfølgelig så får eg jo noke som er verdt masse meir igjenn. Men, eg har alltid slitt med vekta.
Bdancer Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Du blir veid... men str 38-42 er da rundt normalen for norske jenter så tror ikke det er noe problem. Det er vel heller de som er svært overvektige som er problemet. Bare si at du er fysisk aktiv hvis hun lurer på livsstilen din. Tror nok det går bra:) Hvis du også har problemer med kroppen din og er redd for å bli fiksert, så synes jeg du skal si det...slik at hun er bevisst å ikke bidra til at du utvikler spiseforstyrrelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå