Gå til innhold

male hus utvendig farlig når en er gravid?


2barnsmamma og hestemamma

Anbefalte innlegg

En får jo noia av å lese alle advarsler og en skulle nesten tro av mange at en ikke kan gjøre noenting når man er gravid, alt er farlig. Det jeg lurer på er om jeg kan male hus utvendig,oljemaling selfølgelig, hvis jeg bruker maske og max to timer om dagen annenhver dag. Malte i helgen og skikkelig nervøs da, men jeg prøver å si til meg selv at sålenge jeg gjør det med måte og ikke overdriver så må det da vel være ok? er jo ute i friluft, kler meg inn fra topp til tå med 4 par hansker og klær som dekker hele meg,ser ut som den avskyelige snømannen,naboene glaner, jeg er avhengig av de pengene, jeg maler ikke mitt eget hus, men foreldrene våres visste da aldri om at sånt kunne være skadelig, men hele greia er vel at det er snakk om å beskytte seg litt og gjøre det med måte?står jo ikke med trynet langt nedi spannet og sniffer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg malte to rom inne i huset mitt da jeg sist var 5-6uker på vei. Jeg hadde en SA da jeg var 10uker på vei, legen sa da at barnet hadde "dødd" på et tidligere tidspkt(ca uke 6). Vet jo ikke hva SA'en skyltes, men NEI, jeg ville ikke tatt sjansen på å male.

De sier jo at det skal gå greit, men....ikke vet jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vært med å malt feriehuset vårt i sommer, jeg er nå i uke 30. Jeg kjente ikke noe ubehag med det og brukte også maske. Vi tok en og en vegg så det var ikke mer enn noen timer til dagen. (Gjorde dette over flere helger da vi var der).

 

Kjenn etter hva som er ok for deg, jeg tar ikke på vei for å spise et stykke spekeskinke heller jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maler litt utvendig på huset. Tror ikke det er så farlig. Gjorde alt riktig med førstemann. Holdt meg unna alt som kunne være farlig. Jeg må jo gjøre litt innimellom. Med maske kommer det jo nesten ingentingen inn. Spør legen isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så lenge du har gassmaske så går det greit... det har jeg malt med men jeg malte også inne da. maska siler jo ut alle gassene så da skal man jo puste helt gassfri luft:) Ha på hansker og ikke bruk whitespirit på huden til å fjerne eventuelt malingssøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er falig nei, ute lufter det jo også...

Jeg malte inne i forrige svangerskap, tok bare litt av gangen og hadde lufting, det gikk helt fint :0)

Spurte legen også da, han sa det er bare å male, man skal leve som normalt. Men luft godt og ta pauser, hvis du blir uvel eller føler ubehag må du jo gi deg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min lege frarådet meg å male utvendig(tjæralin), mange kjemikaler og løsemiddler.. han sa at hvis jeg ikke MÅTTE, så burde jeg stå over!

Så jeg ringte alle vennene mine og satt dem i malingen, mens jeg stekte vaffler og vasket bilene deres=)

 

Lykke til hva du enn velger!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...