Gjest Skrevet 5. september 2007 #26 Skrevet 5. september 2007 Hvem har sagt noe om at vi ønska oss jente? Det jeg skrev var at hvis det ble jente så skulle hun hete......men så ble det en gutt.....
Gjest Skrevet 5. september 2007 #27 Skrevet 5. september 2007 Huff nå sitter jeg her å griner av alle ting jeg. Takk for støtten fra dere siste som har kommentert denne debatten. Jeg trengte visst å høre deres synspunkter. Det var ikke jeg som startet denne debatten. Jeg "googlet" navnet hans og havnet på denne debatten. Jeg synes også det blir annerledes om jeg selv hadde startet det hele med å spørre: "Vi har kalt barnet vårt.....hva synes dere om det?" Men jeg har jo ikke bedt om synspunkter på navnet hans. Jeg mener at folk må få mene og synse som de vil, men må man bli så ufine for det? Det er forskjell på å skrive at navnet er grusomt, stakkars gutt etc. enn å skrive at man selv ikke ville tatt navnet eller at man ikke liker det så godt. Vi regner med mange reaksjoner og det er jo ikke slik at jeg tar kontakt med folkeregisteret og sier at: "Stooop sønnen vår må hete Geir istedenfor fordi det er så mange på BAM som synes det er stygt". Men jeg må innrømme at jeg spurte pappan: "Har vi gjort noe dumt med å gi han navnet Carosander?" For det er klart det brer seg en viss tvil..... Ja jeg er faktisk opptatt av hva folk mener og tror om meg (selv om jeg skulle ønske at jeg ikke var det). Uansett så må jeg stole på alle de som har sagt til oss at de synes det er et nydelig navn (og ja, det er sært å bli kalt opp etter en hund....men FOR EN HUND, dere skulle bare visst!) Uansett vil jeg takke for konstruktive meninger og det jeg opplevde som en støtte fra mange av dere siste som har kommentert debatten. Jeg ble glad av å lese det dere skrev. TAKK Hilsen mamman til Carosander som fortsatt er like glad i navnet hans :-)
Gjest Skrevet 5. september 2007 #28 Skrevet 5. september 2007 Jeg får helt vondt av deg nå, ikke syntes jeg navnet hans er noe å lage en debatt om, greit at ikke alle liker navnet, men folk her er direkte frekk! Syntes dere skal være stolt over navnet dere har gitt ham, dere ga ha det navnet dere syntes var det fineste, og ga ham det i beste mening, slik som alle foreldre gjør! Alle vil gi barna sine vakre navn, dette handler bare om forskjellig smak!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #29 Skrevet 5. september 2007 Takk Luckygirl. Det går bedre med meg nå :-) når jeg ser at ikke alle er proppfulle av edder og galle. Rart. Jeg tok meg ikke så nær av negative reaksjoner i de månedene vi "delte" det med andre før fødselen. Da ble jeg mer lik en løvemor som forsvarte navnevalget, men nå merker jeg at jeg blir mye mer sår når enkelte mener så stygt om det. Det handler vel om at det ikke bare er et navn lenger, men en levende liten nyfødt gutt som heter det. Om noen år kan tilogmed hende at flere heter Carosander :-) Den som venter får se. Takk i allefall for støtteerklæringer.
Tubbies Skrevet 5. september 2007 #30 Skrevet 5. september 2007 Det skulle ikke være meningen å dytte mer på denne tråden, men jeg kan bare ikke la være... Cathrine: Gratulerer med vesle Carosander og gratulerer med navnevalget!! ) Jeg sitter her og ler, for om 15-20 år, så blir dette en fin-fin liten historie å fortelle til gutten deres!! - At det ble en laaaang debat-tråd om navnet hans på et barneforum...og det midt i trenden av sjeldne og uvanlige navn!! hehe Godt du klarer å heve deg over mobben her inne! Med mobben mener jeg alle de spydige som signerer anonymt. Første tida som nybakt mor er alltid følsom, og skeive ord om navnevalg kan være skikkelig sårt! Vær stolt av navnevalget, og ikke glem å fortelle Carosander om denne tråden når han blir voksen. Dere kommer til å le så tårene triller ;o)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #31 Skrevet 5. september 2007 Til Anonym som skrev så fantasifullt om regler du kan lage om Carosander. Skal du være med å ta carosander karusell? Nei jeg mener skal du være med å ta karusell carosander. Stakkars gutt. Anonym Jeg fikk så lyst til å fortsette den....da jeg synes ideen din var særs fantasifull (ironi) Knut din stut Frode kommode Frode frosk er en tosk Anders panners (stille anders) Anne panne Line pine trampoline Roy toy Ragne agnet Ole dole Hans frans kælvedans Ronny ponni Arne bjarne Bjarne arne Arne barne buse, skal du være med inn i huset, og lukte på litt kuse? Skjønner du eller? Mange navn man kan lage regler av.......
Gjest Skrevet 5. september 2007 #33 Skrevet 5. september 2007 TAKK Tubbies. Det er godt med støtten. Tror jeg skal skrive ut hele tråden jeg å ta vare på til han blir stor. Nå klarer jeg å heve meg over mobben som du sier, men jeg klarte ikke det til å begynne med. Men all støtten jeg fikk etterhvert gjør at jeg nå klarer å se humoristisk på hele greia. Er SÅ glad det også finnes folk med folkeskikk her inne. Ofte så er det mobben som gjør seg mest bemerket her inne, og det er jo trist. Klem fra Cathrine
Venter på bitteliten Skrevet 10. september 2007 #34 Skrevet 10. september 2007 Skriv ut hele tråden du og ta vare på den. Det er godt mulig dere ler dere i hjel om 20 år (eventuelt før) når navnetrendene ATTER en gang har endret seg. For 20 år siden var folk ”dumme i hodet” hvis de ga jenta si navnet Emma – det var jo et kjerringnavn av en annen verden – og kona til en viss mann i Raillkattlia. Men sjekk i dag… Ingen vet vel om Carosander slår til på samme måte, men det kan vel hende folk synes navnet blir bedre og bedre jo mer vant til det de blir. Navn er jo ikke annet enn lyder satt sammen og noen lyder liker vi fordi vi har hørt dem før – andre liker vi ikke fordi vi forbinder dem med noe dumt/fælt/ekkelt. Andre er vi bare ikke vant med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå