Gå til innhold

Smyger meg inn til dere

Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35 år og venter mitt første barn. Håper jeg. Har prøvd å bli gravid siden november og har mistet to spirer hittil. Blir heldigvis fort gravid igjen så jakten på den sterkeste spiren fortsetter.

Er 6+3 i dag og hadde litt spotting forrige helg som ga seg etter to dager så jeg har en god følelse for dette:-)

Er det noen andre helt ferske her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertelig velkommen inn hit.

Jeg har jo alledere fulgt litt med fra sidelinjen.

Selv er jeg 25 uker, men det er helt sikkert noen andre "ferskinger" her inne.

Skrevet

Hei, har sett deg inne på mars2008 :-) Er selv ganske fersk med mine ca 8 uker, har termin 20. mars. Flott at spottingen ga seg!

Skrevet

Liten kuling; 25 uker!! Da har du jo kommet kjempelangt. Hvordan har du hatt det så langt i sv.skapet? frisk og rask? Stor mage?

Oh`rly; Så hyggelig at vi er ganske like langt da. Vel...to uker mer enn meg er to uker mer enn meg. Kommer jeg til 8 uker er det lenger enn jeg har vært før så.... Leste på profilen din at du kjører opplegg på egenhånd og må bare si at jeg syntes du er kjempemodig som setter i gang dette alene. Jeg krysser alt jeg har for at dette skal gå kjempebra for deg. har du mye symptomer du eller?

Skrevet

Har sett deg inne på mars 08-klubben. Husker deg også fra "prøvere over 35" hvor jeg var aktiv en liten stund under nicket 2+1? Jeg er 10+1, eller sannsynligvis litt kortere p.g.a. lang syklus. Har første legetime på torsdag, så det blir spennende. Håper det går bra med deg videre! Vi "treffes" sikkert både her og i marsklubben.

Skrevet

Jeg testet positivt idag, er da 4+2idag :-). Hadde en SA for 2måneder siden, så denne ganger håper jeg at den blir sittende!! Er 39år.

Skrevet

Takk for hyggelige ord Modesty, er veldig klar over at det ikke er alle som vil bli like begeistret over hvordan jeg har fått laget avleggeren min :-) Men da setter jeg desto større pris på de som er positive! Symptomene mine er dobbelt så store og til tider forferdelig ømme pupper. Dessuten har jeg vært periodevis småkvalm en stund, men ikke så ille at jeg har spydd. Bare litt raping og følelsen av å ha "maten i halsen". I dag hadde jeg et øyeblikk hvor jeg måtte løpe på do fordi jeg trodde det endelig skulle vippe over, men klarte å holde meg heldigvis. Hater å spy ;-)

Håper virkelig du får det til denne gangen, må være forferdelig trist å miste gang på gang. Får du noen ekstra oppfølging og hjelp denne gangen?

Skrevet

Ohr`ly; Omtrent samme som meg da. jeg spyr aldri og har nå bare litt halsbrann innimellom og svære bryster som detter ut av bh`n hver kveld..hehe

Jeg husker deg Siri70 som 2+1. 10 uker alt! Så fort tiden går!! Så spennende.

Håper: Velkommen i klubben da. Så fint av spiren din satt så kjapt igjen. Håper virkelig vi får gå løpet ut sammen:-)

Skrevet

Og så er jeg ganske fersk her vet du... Jeg sniker meg inn selv om jeg er "bare" 34...:)

Skrevet

Bare hyggelig det vet du Dizzie. Alt vel? Har du noen symptomer?

Skrevet

Jeg er sååå glad for at det gikk bra med deg og at spiren har fortsatt å klore seg fast!!

Gratulerer masse, og lykke til videre!!

8-D

Klem fra meg

Skrevet

Gratulerer Modesty - og krysser fingrene for at det går bra denne gangen!

Synes ikke det er lenge siden jeg selv gikk og talte dager for å komme lenger enn forrige gang, før jeg turde å tro på at det skulle gå bra denne gangen. Men nå er jeg i uke 28 og alt er strålende; er et godt team jeg og den lille frøkena.

Skrevet

Hei! Jeg er rimelig fersk jeg også.. har vært innom mars 2008 klubben, men nå har jeg funnet forumet hvor jeg hører hjemme.

Jeg er 36 år og venter mitt første barn. Er i min niende uke og alt er bare vel hittil. Kjenner at angsten for at det skal gå galt er høyt tilstede men jeg krysser alt jeg har. Dette er min første graviditet så jeg har ingen erfaringer, har heller ikke mistet noen spirer, så jeg vet jo ikke om jeg klarer å bære fram.

Før jeg ble gravid var jeg litt inne på forumet for oss over 35 som prøver å bli gravid og PCO. Jeg har nemlig PCO, har gått på 3 doble pergokurer og ble gravid i pausemånden. Jeg hadde fått time hos gyn. for skylling av egglederne men kunne heldigvis avlyse denne :-) Vi hadde belaget oss på prøverørsforsøk til høsten...

Dette var litt om min historie. Men hvordan går det med deg nå?

Skrevet

Turva. Gratulerer med spiren. Du har jo kommet langt nå når du er alt niende uke:-) Så herlig at du ble gravid i pausemåneden fra PCO da! Utrolig heldig.

Det går bare fint fortsatt med meg. Har ikke fått vært på UL enda men er veldig kvalm og har masse symptomer på at det er liv inni her.

Er i dag 7+3 og regner med å få UL i neste uke.

De fleste mister ikke. De går bra med de aller fleste. Det er dette jeg trøster meg med. Så nå gleder jeg meg til et langt og trygt svangerskap:-) Vi får holde kontakten. Hvor i landet er det du holder til?Har du mye symptomer?

Skrevet

Tusen takk for det, Modesty Blaise! Jeg holder til i Nordland, enn du da?

Jeg har ikke så mye symptomer som jeg ventet jeg skulle få. Er konstant sulten, blir kvalm hvis det går for lenge mellom måltidene, magen er oppblåst og puppene er ømme. Har allerede lagt på meg et par kilo :-( De begynner vel å lure på jobb nå kan jeg tenke meg. Jeg vet enda ikke hvordan det blir å begynne på jobb etter ferien, skulle egentlig begynne på mandag, men fikk halsvonde og forkjølelse i helga. Skal på jobb i morra, jeg er spent på hvordan det skal gå. Har hatt 4 uker ferie, den siste uka har jeg kun slappet av og nytt det nye som skjer med kroppen min.

Er fryktelig kveldstrøtt, så nå må jeg snart gå å legge meg :-) Vi høres. Klem

Skrevet

Gratulerer så mye, Modesty Blaise :-) Veldig koselig å se "gamle" kjente fra "over 35 år og prøver". En god følelse er verdifull -- ønsker deg masse lykke til. De første ukene kan være forfærdelig lange og slitsomme, men de går jo også på et vis. jeg trodde aldri jeg skulle kommer over 12 uker, men nå er jeg plutselig halveis og alt er vel. Jeg har også mistet to spirer før dette.

Skrevet

Så hyggelig å se at noen av dere har vanskeligheter med å forholde seg til graviditeten og det har jeg også. Er visst 12 fullgåtte uker i morgen. I følge fosterets størrelse og min korte syklus ble terminen fremskyndet til 1. mars. Tør liksom ikke tro det ennå og har ikke sagt det til mange, heller ikke på jobben. Når er det forventet at man skal fortelle det egentlig? Etter å ha gjennomgått 6 aborter på 5 år er det ikke gjort i en fei å stole på at det skal gå bra denne gangen. Derimot begynner buksene og bli litt trange og jeg ser iallfall tydelig selv at jeg er gravid, så det er vel ikke så lenge før andre ser det også. Er konstant sulten og har mye hodepine, men ellers går det meste greit. Har ikke opplevd kvalme i det hele tatt, men jeg kjenner litt magesmerter av og til. Livmoren som vokser sier legen min.

Måtte klemme han da jeg var på ultralyd tidligere denne uken - han er den som fant ut jeg hadde fastgrodde graviditetsrester i livmoren, som sannsynligvis har vært årsaken til alle abortene. Ved de ut- skrapningene jeg har hatt ble det visst ikke gjort ordentlig jobb mener han. Men etter at han opererte meg på nytt og fikk disse tingene ut, så har det altså gått bra! Det var helt utrolig å kunne telle fingre og tær og se på et sprellende, vitalt foster på nesten 6 cm. Skal på utvidet UL førstkommende onsdag for å måle nakkefold etc. Skal også ta duotest eller trippeltest. Nå føler jeg meg så godt ivaretatt at det nesten er "overomsorg" Det er i sterk kontrast til hva jeg har opplevd med mine tidligere graviditeter hvor oppfølging og undersøkelser var nesten ikke-eksisterende og jeg måtte kjempe for hver minste lille ting både før og etter ting gikk galt. Fikk ikke utredning før etter 4 aborter, og da fant de ikke engang det de burde ha funnet. Heldigvis oppsøkte jeg det private helsevesenet som er årsaken til at jeg sitter her og er 12 uker vellykket gravid i dag.

"Alle gode ting er 7"

Skrevet

SORRY - KORREKTUR:

Skulle ikke stå "så hyggelig at noen av dere har vanskeligheter...." Noe av teksten er blitt borte. Det skulle stå dette:

SÅ HYGGELIG AT DET ER SÅPASS MANGE SOM ENDELIG HAR "FÅTT DET TIL" OG AT VI ER MANGE SOM ER KOMMET NOENLUNDE LIKE LANGT. LESER AT NOENAV DERE OPPLEVER VANSKELIGHETER MED Å.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...