Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg lurer på hvorfor noen leger anbefaler stimulert fryseforsøk og noen gjør det i naturlig syklus. Selv skal jeg i gang med det første. Det er jo et voldsomt pes med stikkpiller døgnet rundt. Hvis jeg er så heldig å bli gravid, må jeg attpåtil fortsette med det i 10 uker til.

Sukk :o)

Det er en utrolig god følelse å lese at det har lykkes med fryseforsøk. Synes nesten aldri jeg leser om det.

Gratulerer :o)

På ønskebarn har jeg i alle fall lest om flere positive tester ved fryseforsøk,så jeg velger å beholde troen jeg :o).

Det med stimulert /naturlig syklus har vel mest med kapasitet ved klinikken og gjøre..Så de fleste som får frys i naturlig syklus tipper jeg er i det private.Det var i alle fall ett helt uaktuelt spørsmål på sykehuset hvor jeg holder til,på lik linje som det var uaktuelt med kort regime.(Regime med kun sprøyter).De vil ha deg på medisin slik at de kan justere deg inn der de har plass til deg...

Annonse

Jeg går privat. Nordica. De mente at de fikk bedre resultater med stimulert syklus. Jeg må innrømme at jeg blir bittelitt skeptisk i forhold til sponsing fra legemiddelbransjen. men, jeg må vel anta at de er seriøse. Jeg skal ringe en gang til for sikkerhets skyld. det hadde vært deilig om det kunne skje i normal syklus. Mye billigere og :o)

Her hatt to fryseforsøk et med og et uten stimuli.

Tror det har med hvor problemet med å få barn ligger og hvordan hormonene til kvinnen er .

Kroppen er jo flink til å regulere hormoner selv ofte.. men ikke alltid.

I mitt første forsøk tok det litt ekstra tid før slimhinnen var tykk nok.. så da ville de stimulere på neste for å få optimale slimhinneforhold.

Det var også grunnen til at det var stimulering etter innsetting.

Egget festet seg også.. men desverre ikke på riktig sted..

Lykke til med fryseforsøk iallefall.. mye enklere enn når man må ha uttak også.

Mange spørsmål her.

For det første så er det mange som blir gravide medfryse embryo.Så lenge de er kodet rett så blir det barn om de er ferske eller vært frøset.

Sykehuset ihaugesund tilbyr frys etter naturlig skylus fordi som har regelmessig mens. Og dette er i det offentlige. Vet mange klinikker kun vilha det i stimulert syklus og deter fordiklinikken da kan planlegger bedre når pas. kommer.

Sykehuset her anbefalt i natulig syklus så lenge jeg kunne det da man har naturligehormoner somer det beste.(jeg ble gravid) men for all del ikke fortvil om dere tar i stimulert...se påeggdonasjonsdamer som tar istimulert syklus...mange av de har og blitt gravide.

Men jeg tror jeg ville mast meg til i naturlig syklus...mye mer lettvinnt

Hei.

Er gravid nå etter fryseforsøk i stimulert syklus.

De anbefalte det fordi jeg har uregelmessig naturlig syklus.

Det er ganske kjipt med stikkpiller i 12 uker,ja, men har heldigvis bare 6 uker igjen med det.

Vet jo at det ender med noe helt fantastisk, så da går det jo.....

Lykke til videre til alle som holder på...... Både med frys og ikke

Gratulerer :o) Jeg kjenner at jeg ikke kan få nok av slike historier. Har av en eller annen grunn en svært negativ innstilling til fryseforsøk, så det er utrolig godt å lese om dere som har blitt gravide.

Jeg snakket med klinikken i dag. De mente at stimulert syklus ga bedre resultater. dette fordi ca hver 3. 4. syklus er preget av dårlig slimhinne. Dette til tross for at den ser helt fin ut.

Jeg kan jo nesten ikke annet enn å stole på det de sier.

Nå gå jeg bare og venter på mensen. Kjenner at jeg faktisk begynner å bli litt ivrig :o)))) Takk jenter!

Heisann,

jeg er også gravid etter fryseforsøk i naturlig syklus.

I uke 26 i dag. Så det er mulig. :-))

Selv tror jeg at de som overlever opptining er noen ordentlige fightere:-)

Det sa i hvert fall bioingeniøren til meg, og jeg tror henne:-)

(Kan nevnes at 4 av 5 ikke overlevde hos meg)

Lykke lykke til.

Klem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...