Gå til innhold

Var jeg ikke forvirret før, er jeg det iallefall nå, please hjelp


Mammaen til Daniel og Ida :O)

Anbefalte innlegg

Testet svakt positivt både fredag og lørdag med tester fra billigtester og fra qr. I dag testet jeg med en test fra kvinnekompagniet og den var neg........ er jeg ikke gravid alikevel da? HVordan kan så mange tester slå ut svakt positivt om jeg ikke var gravid. Skjønner ingenting jeg nå, er så deppa at jeg griner her,,,

 

Noen som kan gi meg noen tips om hva som kan ha skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kanskje skal ta en ny test igjen. Enten en fra CB eller en hos legen...

 

Kan hende den testen fra kvinnekompaniet trenger mer hCG enn de andre testene gjør...

 

Ta en tur til legen...=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time hos lege i morgen, men skjønner ikke hvordan 5 tester kan ta feil jeg da.. 6 dpo og allerede fått litt ømme og større pupper også. Og gå og vente på legetimen unner jeg ikke min verste fiende, dette er tortur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ofte at noen tester viser feil resultat, altså viser negativt når det skulle vært positivt. Veldig sjelden at det skjer andre veien.

Har 2 veninner som tok 3 tester som blei negative, men siden de hadde symptomer på graviditet så gikk de til legen og fikk det bekrefta.

I dag har de hver sitt barn på 2 år.

Jeg har bare brukt tester fra apoteket og de har alltid vist en kraftig strek, til og med når jeg hadde en ex.u.

Har bare tatt en test hver gang jeg har blitt gravid. Tror ikke det er noe lurt å ta flere, siden mange bare stresser seg opp over svake streker.

En strek er en strek;-)

Mange blir så stressa at det faktisk kan føre til en SA. HCG nivået kan variere og det trenger ikke å være noe galt.

Gå til legen med en urin prøve så får du sikkert svar.

Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har fått lege time allerede...=o)

 

Jeg testet også 5 pos tester hjemme... Kom til legen for få dette bekreftet. hehe...den hos legen var dønn negativ...gjett hvem som fikk hakeslepp da...Fikk ta hCG prøve da og den var pos den.. Så de byttet faktisk ut de testene de hadde på kontoret pga meg..hehe..det var litt artig da...

 

Men som anonym sier: en strek er en strek=oD

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar anonym og Babycakes... Tok en ACO test fra apoteket nå og der kom det opp et svakt positivt kryss gitt. Gjett om jeg ble glad nå. Lover å ikke teste mer, skal bli godt å gå til legen i morgen og få det bekreftet..

 

Tusen takk til dere begge for positive og oppløftende ord..

setter veldig pris på det. Får vel få i meg noe mat jeg nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg noe mat og slapp av, og ikke ta bekymringene på forskudd;-)

Dette går nok bra.

Ps: håper du gir beskjed i morgen om hvordan det går hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro!! Når du har svak strek på flere tester så er du gravid.. Men ulike tester har ulik sensitivitet for hcg:) Strips fra billigetester er mer sensitiv enn CB.. Når ACO testen er positiv er det ingen tvil, men det var det ikke i utgangspunktet heller;) Slapp av,og gled deg til i morgen!

 

Og en liten kommentar: stress kan ikke gi SA som direkte årsak..Det er litt dumt å hevde.. Men stress kan medvirke til eller framskynde en SA som uansett kommer. En annen ting er stress i ekstreme situasjoner som naturkatastrofer eller andre sterke traumer, men det er en annen slags stress enn den man opplever som "spenning" i 1.trim. Ville bare oppklare det, for jeg snakket lenge med gynekologen min om dette- og det er en vanlig misoppfattelse kvinner som har mistet går rundt med,og fører til unødvendig skyldfølelse over å ha "stresset for mye" og dermed selv er ansvarlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby08. Jeg har også stor tro på at du er gravid. Som de andre overfor her sier så skal det ikke være mulig å få utslag på graviditets tester om du ikke er gravid. Men fint at du går til legen for å få det bekreftet. Som den testoman du er blir du ikke beroliget før heller.

 

lykke til snuppa. dette går din vei. Det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar alle sammen. Setter utrolig stor pris på det. Er så glad for denne siden her. Gir dere selvfølgelig beskjed i morgen om hvordan det gikk hos legen.

 

Vært litt mye tull siden vi bestemte oss for å prøve, så vært mange tunge dager. Fikk vite at jeg hadde grove celleforandringer og måtte operere, så blødde jeg masse etter dette, noe som var utrolig slitsomt. Måtte vente med å prøve igjen til neste celleprøve 3 mnd etter operasjonen var fin osv.. Så vært mye nedturer, men nå har kanskje lykken snudd,,, :o)

 

Nok en gang tusen takk

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...