Gå til innhold

Trening av bekkenbunnmuskulatur

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! Bekkenbunnstrening er et viktig emne! Når det gjelder knipeøvelser, er det ikke nok med et og annet i dann og vann, men helst tre ganger om dagen! Ti knip om gangen, hvert på ti sekunder og ti sekunders pause imellom. Jeg har det med å huske noen knip når jeg sitter i kø eller i lyskryss. Andre bekkenbunnsøvelser er også fine, men knipeøvelser kan man trene på uansett hvor man er ;-) Og viktig med kniping uansett graviditet eller ikke. Så knip i vei, jenter! ;-)

Annonse

Flinkere nå enn sist ihvertfall!! Kjempeviktig, både mot urinlekkasje senere og bekkenstabilitet. Jeg sliter med bekkenløsning i dette svangerskapet, og går til fysioterapi. Og de øvelsene jeg gjør daglig for det er 20 knip på minst 6 sekunder (enten samtidig, eller feks. et par knip hver gang jeg er på do...) Og så står jeg på alle fire på gulvet og trekker inn nederste del av magen (trener indre magemuskler) uten å bevege ryggen, 20 ganger. Og er blitt bedre i bekkenet. Håper på god effekt etter fødselen! (Etter sist fødsel følte jeg meg skikkelig nedsegen i lang tid.....)

Så bare knip ivei jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...