Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Når jeg leser på disse nettsidene slår det meg hvor entusiastiske alle er med hensyn til praktiske forberedelser til barnet blir født.. Vognvalg, bilseter og andre emner diskuteres heftig. Selv synes jeg det er drepende kjedelig og skulle ønske noen bare kjøpte inn det jeg behøver uten at jeg trengte å sette meg inn i det. Jeg har heller ikke blitt bitt av klesbasillen, og ser på innkjøp av babyklær som en praktisk ting som er nødvendig og bryr meg egentlig ikke om hordan klærne ser ut. Når det gjelder barnerom har vi heller ikke tenkt å pusse opp vårt ekstra rom slik at det ser ut som et barnerom, så lenge vi kjøper en seng må vel det holde? Jeg gleder meg noe helt utrolig til barnet kommer, og jeg og mannen min diskuterer stadig barneoppdragelse, deling av foreldrepermisjon, evt. skifte av bosted og fordeling av oppgaver i hjemmet når barnet kommer så det er altså ikke slik at vi ikke er i "forberedelsesmodus". Jeg synes bare det er så merkelig at jeg tilsynelatende reagerer så anderledes enn alle(?) andre (særlig kvinner). Er det bare slik at vi alle har ulike måter å forberede oss på, og at heftige diskusjoner om hilken vogn som er penest å se på egentlig er en symbolsk handling og at jeg bare har en annen måte å glede meg på? Hadde vært spennende å høre hva andre tenker om dette...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg er en av de som shopper og diskuterer barne ting og ordner barnerom osv..... Tror det er fordi jeg kjeder meg å forbereder meg til det som skal skje. Mannen min og meg er utrolig entusiastiske når det gjelder barnet, men han er ikke så pratsom så føler jeg får utløp i shopping og det å sette meg inn i barne tingenes verden. Er opptatt av sikkerhet rundt barnevogn, bilsete osv..... Vil jo gjerne at babyen min skal se fresh ut, er spesielt opptatt av intriør, design og meg selv, meg og mannen min er begge forfengelige og vi vil gjerne at barnet skal ha alt fra ting til kjærlighet. Kun det beste er godt nok. Når jeg går tur ser jeg vogne rfulle av kjeks fra månder tilbake æsj, vil at vår baby skal se fresh ut, holde han ren, men la han skitne seg i sandkassa og tørke han etter det.
Løvemor07 Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Hei på deg Jojo123!! Tror ikke du reagerer så annerledes enn andre jeg. Kan jo hende at det nettopp er de som er mest ivrige på disse feltene som er her inne på BIM også da. Flertallet av mine bekjente har knapt hørt om disse sidene, og jeg vet ikke om noen av dem som er her inne så mye som meg. Tror imidlertid spørsmålet ditt handler mer om hvor vi er i livet når det store skjer jeg ....... I mitt første svangerskap var jeg student og selv om gleden var stor og sterk også da - var fokuset mitt på fag og det å få gjennomført alle eksamenene. Løvemannen var da i utenrikstjeneste og jeg gledet meg mest til de ukene han kom hjem og skulle få kjenne sparkene. Da kranglet og diskuterte vi imidlertid heftig om barnet skulle få sitte på kjøkkenet eller ved pulten på rommet sitt når det skulle gjøre lekser (he,he..må jo le litt av det nå da........ for der er vi jo ikke kommet enda........), men klær, vogn og bil var det siste jeg også tenkte på og vi brukte heller ikke mange kronene på utstyret til babyen. Vi arvet i bøtter og spann og syntes at lykken stod oss bi. Med graviditet nr.2 hadde jeg mer enn nok med å springe etter en vilter nr.1 så der var det ikke tid til de store tankene om hverken baby og utstyr.... MEN nå derimot reagerer jeg helt annerledes...jeg strikker og bimmer, surfer etter vogner og ullklær på nettet og luller meg stadig mer inn i min egen baby verdenen. Tror noe av grunnen til det er at jeg nå har mere tid til dette, vi har en annen økonomi og tanken på 3.mann gjør meg innmari praktisk da jeg vet at her er det også en hverdag som skal gå opp og fungere for oss alle sammen. Hmm dette ble en hel avhandling jo...........var ikke meninga det da, men ble så ivrig;-)))
øynesomtinntallerkner Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Ha ha jeg kunne skrevet det hovedinnlegget sjøl, jeg kan ikke utstå alt som heter shopping, vogn og stol og alt det der kjøpte vi på en halv time, og pusta lettet ut! Når det gjelder tøy, har jeg tenkt å ta med ei liste av hva som er lurt å ha, og sveive gjennom en butikk i hui og hast! Satser på at vi får masse hehe... Har fått spørsmål om jeg ikke vil være med venninner og familie og handle og dille, men jeg blir syk bare av tanken! Barnet er kjempe velkommen, får det han trenger og rom står klart, jeg klarer bare ikke alt det der styret med å diskutere og få råd og ditt og datt. Så det er visst fler av oss, bare sannsynligvis ikke så mange:) Jeg gleder meg bare sykt til denne graviditetstida er over, jeg føler det bare er kjedelig, og langtekkelig, og jeg blir fetere og fetere. Nei, noe særlig romantisk forhold til tilstanden har jeg ikke. Men gud så glad jeg er når jeg kjenner han sparker, og så gøy når han kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå