Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg er 1000% student til vanlig med ekstrajobb. I sommer har jeg bare jobbet litt pga. kvalme. Jeg ser nå ikke annet råd enn å sykemelde meg, da jeg er så dårlig, og lurer på om jeg har krav på sykepenger når jeg har vært student og ikke har fått utbetalt lån og stipend i juni og juli. Jeg vet at de tar høyde for inntekten de tre siste mnd og gj.snittet av dette. Jeg har kun hatt inntekt i august, og får en større sum i lån og stipend utbetalt i august. Noen som vet hvordan sykepengene vil komme til å regnes i mitt tilfelle? Vet dere om det er mulighet for å være aktivt sykemeldt som student?skal ut i praksis i flere mnd til høsten, og er avhengig av å få bestått denne for ikke å få problemer med lånekassen pga. at jeg er forsinket i utdanningen min fra tidligere. Jeg er avhengig av å være tilstede 80% i praksis, og denne må være bestått før jeg kan gå opp til andre eksamener. Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg blir klokere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10006475-sykemelding-og-student-noen-som-har-peiling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Del Skrevet 5. august 2007 Årslønna på jobben din må være over ca 33 000 for at du skal får rett på sykepenger. Hvis du har varierende inntekt tar de utgangspunkt i de 3 - 6 siste måneden før du ble sykemeldt. I enkelte tilfeller kan de ta en enda lengre periode for å beregne gjennomsnittsinntekten din, men det er det saksbehandler som avgjør. Jeg ville ringt og sjekket med NAV. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10006475-sykemelding-og-student-noen-som-har-peiling/#findComment-10007701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå