Gå til innhold

sykemelding og student, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Jeg er 1000% student til vanlig med ekstrajobb. I sommer har jeg bare jobbet litt pga. kvalme. Jeg ser nå ikke annet råd enn å sykemelde meg, da jeg er så dårlig, og lurer på om jeg har krav på sykepenger når jeg har vært student og ikke har fått utbetalt lån og stipend i juni og juli. Jeg vet at de tar høyde for inntekten de tre siste mnd og gj.snittet av dette. Jeg har kun hatt inntekt i august, og får en større sum i lån og stipend utbetalt i august. Noen som vet hvordan sykepengene vil komme til å regnes i mitt tilfelle?

Vet dere om det er mulighet for å være aktivt sykemeldt som student?skal ut i praksis i flere mnd til høsten, og er avhengig av å få bestått denne for ikke å få problemer med lånekassen pga. at jeg er forsinket i utdanningen min fra tidligere. Jeg er avhengig av å være tilstede 80% i praksis, og denne må være bestått før jeg kan gå opp til andre eksamener. Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg blir klokere:)

Fortsetter under...

Årslønna på jobben din må være over ca 33 000 for at du skal får rett på sykepenger.

Hvis du har varierende inntekt tar de utgangspunkt i de 3 - 6 siste måneden før du ble sykemeldt. I enkelte tilfeller kan de ta en enda lengre periode for å beregne gjennomsnittsinntekten din, men det er det saksbehandler som avgjør. Jeg ville ringt og sjekket med NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...