Gå til innhold

Kan noen svare....ustabile sykluser med Pergotime.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå gått to mnd på rad med dobbel pergotimekurer....og er ikke blitt gravid.Jeg har en til på resept.Hver mnd kommer mensen 3 dager før IKM, det har skjedd begge mnd.Er det vanlig med pergo??Syklusen er jo da forskjøvet med seks dager i løpet av 2 mnd.Jeg lurer da på om jeg i det hele tatt har EL?Men jeg har alle symptomer på EL.Tror kanskje jeg skal teste.Hvis jeg har EL kan det hende den kommer tre dager tidligere for hver mnd.Bør kanskje tempe denne mnd??Er det flere som har opplevd dette?

Fortsetter under...

Vil dette si det samme som at dagene mellom el og IKM (luteralfasen)for deg nå har blitt for kort?

Dersom det er tilfelle så er det grunn til bekymring, men dersom du bare har fått kortere syklus av å gå på pergo, så er dette normalt og ingenting å bekymre seg for :)

Det kan være tildels store variasjoner i syklusene med og uten pergo for enkelte. For min egendel blir syklusene ca 10 dager kortere med pergo.

Det kan være greit å bruke eltester dersom du er usikker på når du har el siden syklusene varierer sånn.

Da jeg gikk på enkel pergokur ble det tull med min syklus også.... Hadde kort lutealfase (dagene mellom el og ikm) på 7-12 dager. Ble ganske så frustrert ja!!!! Fikk forresten igang EL av pergo og akupunktur :-) Så det kom jo noe positivt utav det.

Sluttet med pergo etter 3 mnd. bruk pga. det ble så mye tull! Men går nå på metfomin og skal ta dobbel pergokur nå i aug. Er desperat og er villig til å prøve alt. Selv om jeg fikk masse bivirkninger av pergo....

Ja du bør bruke el tester slik at du finner ordentlig ut hvordag din syklus med pergo er. Har du ikke tatt blodprøve (ca. dag 23) når du har brukt pergo????? Bare for å sjekke progesteron nivået med bruk av pergo.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...