Gå til innhold

dette med mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som begynner med det uten å gje beskje til helssøster?

det står på pakken at man skal høre med helsestasjonen først, men eg har ikke sagt eg har begynnt med det... det er bare snakk om 2-3 flasker til dagen.. resten gjer eg ho mm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg snakket ikke med de på forhånd. da jeg dro hjem fra barsel (dag tre) kjøpte vi mme og gav henne, fordi jeg ikke hadde fått noe melk enda, og jeg var så sint på en fæl barnepleier som stod over meg og maste om at ungen kom til å dø om jeg ikke fikk melk snart (som om jeg kunne kontrollere dette?!)

når melka kom, begynte jeg å pese med amminga, samt pumpe og gi henne. hun får fortsatt mme dersom pappaen skal ha henne alene noen timer og jeg ikke har fått pumpet nok osv.

hovedpoenget med å kontakte hs før du gir mme, er vel i forhold til at noen kanskje gir opp ammingen litt for fort, og litt om sterilisering av flasker, etc.

ville ikke tro du trenger å kontakte hs,

men dersom du feks har problemer med mm-produksjonen, eller mye sårhet, etc, så kan det jo være en ide å slå av en prat med dem for å få hjelp og gode råd.

Skrevet

tusen takk for svar :)

tror ikke eg gidder å fortelle dei om dette da.. si det bare er snakk om 2-3 flakser dagen.. pumper det eg klarer, men er ikke så veldi mye om gangen..

koker flasker mellom hvert måltid.. så det er vel godt nok?

Skrevet

jada. klart det er godt nok.

jeg vasker mine flasker i oppvaskmaskina for det meste jeg. har du ny maskin, så blir de steamet på så høy temperatur at det holder.

tar en kokesjau innimellom.

da jeg fullpumpet kokte jeg en-to ganger om dagen, ellers steamet jeg. begynte med bare koking og tok en jevn overgang, det gikk helt fint:)

flink du er som pumper da! har du forsøkt å klemme på melkekjertlene samtidig som du pumper? da får iallefall jeg ut mer. ofte får man ut mer ved å håndmelke etter pumpingen også. babyen din er jo veldig heldig som har en mamma som jobber så hardt for at h*n skal få noen flasker med mm i tillegg til mme hver dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...