Gå til innhold

Uke 8 og risiko for SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med uke 8 straks, og har ikke hatt noen blødninger. Nå har jeg vært på UL og alt så supert ut, og hjertet på babyen slo som bare det;) Dersom hjerteaktivitet er påvist og man er ferdig med uke 8, hva er risikoen for å miste da? Finner ikke noen tall på det dersom man har funnet hjerteaktivitet, men vet at sjansen er noe mindre da enn på den statistikklisten som ligger ute her på 1. trim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt naturlig å være litt bekymret når man går gravid. Så lenge alt var fint med babyen, får du bare stole på det. Prøv heller å ta godt vare på deg selv de neste ukene. Ikke stress og vær glad. Det blir nok mitt råd til deg;-)

 

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en bok hjemme der står det:

 

Hvis det har gått 6 uker etter siste menstruasjon, er risikoen for abort redusert til 15%, eller til 1 av 6 svangerskap.

 

I uke 8 er risikoen mye mindre, og dersom man kan se hjerteslag med ultralyd, har riskikoen falt til 3%. Sagt på en annen måte....betyr dette at ca 97% av alle gravide kvinner som kan se hjertelaget i denn uken, kan vente at svangerskapet fortsetter, og at man vil kunne ta med seg en baby hjem.

 

Etter 12 uker synker risikoen for spontanabort til 1%.

 

 

Noe jeg fant hjemme i en bok jeg kjøpte..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...