Gå til innhold

Vogn med forhjul som kan svinge...Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette fryktelig pes å bruke på vinterføre? Ser for meg at en slik vogn er lett å manøvrere i en by.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tvert i mot! Det er mye lettere med trehjuling på vinterføre, enn firhjuling med faste hjul! Og jeg har hatt begge :-) En firhjuling graver seg bare dypere og dypere i skikkelig slapseføre, mens med trehjuling er det bare å løfte opp baken og pløye seg frem med ett hjul :-) Genialt! Den er best å manøvrere overalt, særlig om du får en med lufthjul :-) Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Har ikke noen erfaringer enda, men det er mange vogner som kan sette fast fremhjulet i en fast posisjon, og dette var å anbefale på vinterføre fikk jeg høre!!!

Skrevet

Hvis du har en med 3 hjul kan du vippe vognen litt bakover (når det er mye snø) da kommer man mye lettere fremover.... Dette ble vi anbefalt i butikken...

Skrevet

Trillet TFK Joggster Twist sist vinter og den kom fint fram hele tiden. Hadde ikke behov for å låse framhjulet en eneste gang, og de eneste tilfelle hvor jeg måtte vippe den over på bakhjulene var over brøytekanter.

Så 3hjuling hvor forhjulet kan svinge er helt supert på vinterføre også.

Skrevet

Hvordan er det å få en trehjuling inn på bussen? Vrir hjulet seg og gjør det vanskeligere? (mange rare spm)

Skrevet

jeg vil bare si at det er stor forskjell på å trille i en by, med gatehjørner hver 200 meter, mange unnamanøvrer rundt hindringer og mennesker og å trille 2km i strekk på en gangvei. svinghjul oppleves gjerne som vinglete i siste tilfelle. du må styre en med svinghjul mens med fasthjul bare skyver du vogna foran deg........ har du ambisjoner om rask gange og litt trim anbefaler jeg faste hjul.

men som med alt er det en smakssak : )

Skrevet

HÆ? Da har du hatt en mandagsvogn, for min 3hjuling er iallfall like god å trille om jeg svinger rundt hjørner eller triller rett fram i en evighet. Ikke vinglette i det hele tatt i rask gange.

Har ikke løftet min om bord i buss, men har løftet den andre steder som fungerer på samme måte. Og det er ikke noe problem. Vrir hjulet seg skal det bare et bittelite push til for å få det i den retninigen du vil ha det, så du kommer ikke til å tenke over det engang.

Skrevet

HÆH? Enig med Intensity her! Det er jo bare å låse fremhjulet! Vi går masse i skog og mark, jogger og sånn, og OTH'n vår er ypperlig! Har også hatt firhjulingen og de er utrolig vanskelige å manøvrere pga må vippe den opp for å svinge! Men utsagnet ditt tyder jo på at du ikke har hatt en trehjuling da, hehe..! :-)

Skrevet

har faktisk hatt quinny med låsbart hjul, dårlig erfaring og har etter det hatt emmaljunga med fire hjul, tfk med fast hjul og en DD med 16" hjul (også fast) jeg er ute og går lange turer hver dag og ville bare dele mine erfaringer, slik det ble spurt om. det er vel ingen overraskelse at dere to sverger til oth......

Skrevet

Om du har hatt Quinny er det ikke rart du har dårlig erfaring! Makan til vinglete drittvogn skal du lete lenge etter..! Dessuten sverger bare jeg til OTH, Intensity er TFK-fan, hehe..!

Skrevet

Ha ha ha, takk mammmamia ** du kom meg i forkjøpet :o)

Sånn som jeg har blitt skjelt ut for å reklamere for TFK her inne blir jeg overrasket når jeg leser at jeg sverger til OTH.

Skrevet

Både OTH og TFK er jo forholdsvis dyre vogner.Jeg har kjøpt meg en GT safari,og er knalllfornøyd!!

Skrevet

Men GT kan du ikke ha babybag på da..! Bare mykbag vendt fra den som triller, og det er ikke det beste for en bitteliten, nyfødt baby ;-) Men ellers er det en knall sportsvogn ja!

Skrevet

Ops,så ikke at det skulle være med babybag! Da hadde jeg nok gått for OTH eller Tfk,ja...kan forresten Easywalker sky ha babybag? Syns den er lekker...tenker på til neste;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...