Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Altså...med masse ull/ullflece og lag-på-lag under? Er kjempefornøyd med dressen, en reimatec overall i str 92, (snuppa er 16 mnd). Vet den kommer til å passe glimrende i vinter, og er usikker på om jeg trenger(gidder) å kjøpe egen vinterdress. Reimatecen er foret med tynt fleecestoff, men er jo ikke fylt med dun eller noe sånt. Erfaringer?
Mom2Two Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg vet det er flere som har tenkt tanken, men høst/vårdressen stenger bare ut kulde ned til minus 5 grader, det holder ikke her på østlandet i hvert fall. Men for min egen del kommer jeg til å bruke den på minsta som ekstradress på senhøsten og når det ikke er for kaldt i vinter, med fleecedress under selvsagt.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Kvakk.......... er dattern din 18 mndr å bruker Reimatec str 92........ dattern min er nå 104 höy og bruker vårdress str 98 og den er mere enn nok stor ) Nok om det - spörs hvor du bor i landet - har en veninne i Bergen hun brukte ikke vinterdress på ungen ifjor . Selv bor jeg på östlandet og har alltid hatt vinterdress til dattern - Husk de skal bevege seg også og om de har ullundertöy, ullgenser, ullbukse, fleece dress og så vår dress (antar det er det som må under en kald dag på östlandet) da er det ikke lett å bevege seg for en 2 åring !
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 er jo forksjkjell fra barn til barn da...jeg var dagmamma for en jente som da var 13 mnd like gammel som jenta mi var.....de kjøpte vårdressen i 92...men jenta mi enda bruker sin i 74..så forskjell er det
Gjest Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 her i Oslo tror jeg det blir altfor kaldt med mindre vi får en varm vinter
Katja Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Det burde i teorien gå bra. Lag på lag er varmere enn ett tykt lag. Ingen polfarer som drar på tur i bobledress Med ullundertøy og ulltøy, burde en tynn dress være varmt nok. Men personlig hadde jeg kjøpt en vinterdress, føler at det varmer bedre. Men du kan jo bare vente å se, og så kjøpe vinterdress hvis du ser det blir behov for det.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Neida, hun er 16 måneder, og bruker 80-86. Kjøpte dressen i 92 for at hun kunne ha den en stund. Og det kan hun! Bretter opp ermene som er for lange nå. Ellers: Takk for svar )
pebbels Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Jeg er litt uenige med resten her jeg. Jeg har nemlig brukt troll-dresser til mime to barn i alle år, og de er i prinsippet det du snakker om: en tynn dress med et avtagbart ullfleece for. Så je tror at hvis du kler på barnet et lag med ull undertøy, et lag vanlig tøy en ulldress også utedressen, funker det helt sikkert. Bor på Østlandet. Har bare harr mer ull på det kaldeste.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Jeg bor i Midt-Norge. Her har vi mange kalde dager om vinteren. Brukte Reimatec høst/vårdress i hele vinter til vår gutt første vinteren i bhg. Brukte to lag med god ull, og et til om det skulle bite. Det er nok! Og jeg mener det er bedre for de minste enn stive og polstra bevernylondresser. Det er ofte de som gjør at ungen ikke får beveget seg! Vurderte lenge å kjøpe en til. En skikkelig vinterdress altså. Men det ble ikke slik, da vi så at dette funket. Gutten var god og varm, og trivdes. Se det an, sier jeg...
Gjest Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Hun hadde en vinterdress i fjor nemlig, og den var hun mye mer "passiv" i enn i reima'en. Og reimaen har plass til mye klær under... Hm.. Tror vi prøver og ser hvor lenge reimaen holder jeg.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Det går fint. Bare pass på å regulere varmen med mange nok lag under. Men ikke for mange heller, det virker mot sin hensikt. Ull er knall under.
LegallyBlond Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Kjøp heldress eller todelt sett i ullfleece fra nøstebarn til å ha under- det er utrolig mykt og beveglig og kjempevarmt!! Kjenner flere som har brukt vårdressen med dette under om vinteren, funket helt fint!!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Bor i trøndelag, og her kan der være kalde dager på vinteren... Men vi brukte bare den dressen du snakker om.. Medull undertøy, og strikket ull klær over der.. Var det kjempe kaldt så hadde vi på han en fleece dress i tillegg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå