Gå til innhold

gravid i permisjonstida...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

oi... i februar fikk jeg en nydelig gutt, og i går fant jeg ut at det var på'an igjen! utrolig blandede følelser, men det blir vel bedre :P at det er mulig!!! termin i mars da!! fy søren... det er tett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe.. slår ikke meg lell.. hehe.. jeg fikk ei nydelig jente i april å venter nå også en baby til.. hehe.. :P d er litt blandede følelser her også du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

 

fikk ei nydelig jente i november 06 og fant i går ut at jeg er gravid igjen..ikke helt planlagt,men alle barn er kjærkomne:)har termin i mars en gang...det er blanda følelser foreløpig,men d kommer seg vel etter hvert som man får venne seg til tanken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvordan det er med fødselspenger i permisjonestiden for dere som får så tett barn?

JEg tenker, det er jo ikke lange tiden dere får vært i jobb igjen?

Hvordan regnes dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet ditt passer best inn under forumet "Fødselspenger" - var der inne og fant et svar som kanskje hjelper deg:

 

For å få rett på fødselspenger må en ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av de 10 siste måneden før en går ut i permisjon. Fødselspenger/sykepenger er også pensjonsgivende inntekt.

 

Deretter kommer beregningen som er følgende:

 

a) I et arbeidsforhold med fast arbeidstid og timelønn skal de siste fire ukene legges til grunn.

 

B) I et arbeidsforhold med fast arbeidstid og månedslønn skal den siste måneden legges til grunn.

 

c) I et arbeidsforhold som har vart mindre enn fire uker, skal dette kortere tidsrommet legges til grunn.

 

d) I et arbeidsforhold der arbeidstakeren har fått varig lønnsendring i løpet av de siste fire ukene, skal tidsrommet etter lønnsendringen legges til grunn.

 

e) I et arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter skal et lengre og mer representativt tidsrom enn fire uker legges til grunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...