Gå til innhold

Er svangerskapskontrollene redusert i antall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid, for seks år siden, synes jeg å huske at jeg var oftere til kontroll enn jeg er forsepeilet nå. Husker jeg feil, eller er det færre kontroller nå enn før?

Eller har det kanskje noe med at dette er andre gang?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... Jeg fikk sønnen min for ca 4 år siden, og synes også at jeg hadde flere kontroller da, enn det jeg er blitt forespeilet nå.... Den gangen gikk jeg både til lege og jordmor... Vet ikke om det er for at vi er andregangs, eller om det er endret regler...

Skrevet

Med førstemann er det vel vanligere å ha oftere kontoller. Etter som jeg har skjønt. Fødte selv en sønn for 2,5 år siden. Hadde da kontoll veldig ofte synes jeg. Denne gangen har jeg ikke vært på kontoll enda, men skal nå til tirsdag. Så lenge alt er i orden tror jeg de kutter ned på kontrollene.

Skrevet

var på kontroll i forigårs og ble fortalt at kontrollene er redusert til ca 7 inkl ultralyd. det var vel 12 eller noe sånt før..men er det spesielle ting som sykdomer eller komplikasjoner i andre svangerskap så er det opp til legen å bestemme om du skal ha flere enn de 7. jeg har epilepsi og får det slik som før-12-

Skrevet

Ja, det er dei...

Eg har to barn på 4 og 6 år, og når eg gjekk gravid med dei var eg ofte til kontroll hos både lege og jordmor.

Har naboer som nettopp har fått sin førstemann, og dei var nesten aldri på kontroll, og fekk ikkje time hos jordmor før heilt i slutten....

Så det har misket betraktelig... Synd!!

Skal snart på min første kontroll:) Er 7 veker på vei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...