Gå til innhold

Nå er det vel på tide å kjenne spark tydelig for 1 gang.................

Anbefalte innlegg

Jeg er 21+1 i dag og gleder meg til å kjenne spark tydelig, ligger om kvelden og morgenen å prøve å kjenne etter men ingenting foreløpig. Har også dyttet litt på magen for å vekke den lille, men det hjalp ikke. Når dere var 1 gangs når kjente dere spark tydelig for 1 gang?

Fortsetter under...

Hei!! Jeg begynte å kjenne bittesmå antydninger til liv i uke 16 - men var hele tiden usikker på om det virkelig var babyen jeg kjente eller ei. For ei lita uke siden derimot kjente virkelige spark, og nå er de harde og helt tydelige. Det er helt herlig. Og jeg er nå 22+1 (termin 9.des-07). Første gang jeg kjente satt jeg faktisk foroverlent foran pcen tidlig om morgenen, og det er mest morgen og kveld jeg kjenner sparkene!! Nå de siste to dagene går det ann å kjenne det utpå magen :D Det er nok ikke mange dagene du må vente på spark nå vil jeg tro!! Oi oi nå sparket det igjen :D

Klem!!

Jeg begynte å kjenne antydning til liv med førstemann da jeg var i uke 16, og samboern min kunne kjenne sparkene utenpå magen i uke 20.

Denne gangen kjente jeg tydelig liv i uke 16, og nå kan det både kjennes og sees utenpå magen =) Er 20+2 i dag =)

Er 22+3 og har kjent antydninger fra omtrent 19, men absolutt ikke tydelig eller regelmessig før de siste dagene. Det går an å prøveå spille litt høy musikk og dytte litt på magen, og jeg har hørt at det hjelper å drikke et glass brus eller noe søtt raskt (??). Merker han beveger seg mer når jeg spiller musikk eller sitter foroverlent foran pcen. Uansett sa jordmor at alt fra uke 14 til uke 24 er like normalt for å kjenne spark første gang. Jeg har brukt ganske lang tid på å skjønne hva som er spark også. Det kommer nok snart for deg og ;) Jeg fikk forresten låne en sånn doppler av envenninne, sånn man kan høre hjertelyden med, og det var veldig ok før jeg kjente spark første gang for å få "kontakt" med bebisen. Men bare vær obs på at det kan være litt vanskelig å finne den alltid, så ikke ikke bli stressa om du en dag ikke finner hjertelyden.

Annonse

Jeg kjente spark i midten av uke 17. Var ikke sikker på om det var sprak, men nå når jeg tenker meg om så var det tydelige spark :) Er nå 21+0 og det er masse liv hele tiden og hver dag, og sånn har det vært siden uke 18. Mange sier at man ikke kjenner spark hver dag, men det gjør jeg :) Er så hyggelig! Babyen hadde hikke her om dagen :) Morsomt!

Hei - jeg er 21+3, har termin to dager før deg da. Jeg begynte å kjenne noe for en tre uker siden, men var ikke sikker på at det var babyen, men for halvannen uke siden kjente jeg det tydelig, og etter det har og pappaen kunnet kjenne det når han legger hodet inntil magen og jeg ligger på ryggen- han blir som regel sparket lett i øret :)) nå kjenner jeg det hver dag, men varierer hvor sterkt og hvor mye. Jeg var usikker lenge, så det du kjenner er nok bevegelse- det kommer du nok til å merke når du har noe tydeligere å sammeligne med.

hei:-)

jeg kjente første gang i uke 16-17 en gang. hadde ikke visst det hvis ikke alle rundt meg har barn og jeg leser mye. kjente det bare inni. på torsdag kjente jeg to spark i magen, utenpå altså:-). jeg og ligger morgen og kveld:-) har ikke kjent noe siden

den gang eg va 1 gangs, kjente eg ikkje liv før nesten i uke 21..

men d va akkuratt som små bobler bar, men man vet så godt at d e liv en bare merker det liskom.

nå e eg 2 gangs i uke 19 å har ennå kje kjent liv..komme etter kvert.:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...