All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Er på ferie, der stedatter på 22 tar med 13-åring ut om natten
Anonym bruker svarte på Anonym bruker sitt emne i Skravle
Det skjønner du når du blir voksen...forhåpentligvis. Tydelig at det er sommerferie. Anonymkode: 0749c...765 - I dag
-
Å dele rom betyr vel ikke at hun er barnevakt. Jeg skjønner meg ikke på dere som må finne noe å kritisere hi for. Poenget er at jentene ikke holdt reglene mor til yngste hadde satt, ingenting unnskylder det. Anonymkode: f9d0e...1f2 -
Jeg holder på å klikke - mannen gjør aldri sine oppgaver i huset
Hva er det ikke som må gjøres i et hus? Jeg klarer heller ikke å reise bort fra et rotete og uvasket hus, eller høyt gress, så jeg skjønner hi veldig godt. Det er så deilig å komme hjem til alt på stell, og det er jo bare ting som må gjøres uansett. Anonymkode: 000aa...1c8 -
Erfaring med 15 års aldersforskjell på søsken?
Okay. Jeg er eldst av 7 søsken. Jeg har best kontakt med søsken som er 9 år mellom meg og 22 år mellom . Minst kontakt med søsken som er 1 år yngre. Det handler om kjemi. Anonymkode: bc2f1...cd2 -
Hvorfor må stedatteren din være barnevakt på ferie? En 22-åring har jo helt andre ønsker og preferanser enn en 13-åring. Hva med å passe datteren din selv? Anonymkode: 3dc1c...3c7 -
Ja, huset må vaskes og klærne må være rene og pakkes. Gresset må også klippes, så jeg valgte å gjøre det før vi dro. Jeg liker at det er fint og ryddig når vi kommer hjem fra ferie så vi slipper å styre da.. Det var uansett ikke de oppgavene han hadde sagt at han skulle gjøre. Det største problemet mitt er egentlig at han sier ja og ikke gjør det, for det blir ekstremt stressende når det må gjøres i siste liten - gjerne av meg.. HI Anonymkode: 92841...36a -
Erfaring med 15 års aldersforskjell på søsken?
Jeg er 13 år eldre enn min søster. Jeg ble brukt som barnevakt. Har ikke kontakt med søsteren min i dag. Hun var bortskjemt og jeg var glemt om jeg ikke kunne være barnevakt. Anonymkode: 889c8...ecb -
Synes ferie i Norge er både fint og moro, men det er jo så dyrt. Har man ikke hytte eller tigang til "gratis" overnatting så er det som oftest billigere å dra utenlands så blir til at vi gjør det Anonymkode: 9e6dd...d1f
-
Er helt enig at arbeidsfordelingen skal være rettferdig, men er det virkelig nødvendig å gjøre alt det du gjør HI for å være borte 1 uke? Anonymkode: 07e0d...217 -
Fødsel blir satt i gang om én uke og babyen blir stor….noen som kan roe meg?
Håper det gjorde jævlig vondt. Anonymkode: 333a0...97b -
Ferie på Kreta- hvilken solfaktor til ungdom?
Ahh, det er jo deg. ‘Dette kan jeg’ er tilsvaret ditt på alt. At du påstår det betyr ikke at det stemmer, vet du. Anonymkode: 57952...c64 -
Når dere er på ferie.. Tenker dere på at det er en lokalbefolkning på stedet dere drar til?
Fritar det turistene fra normal folkeskikk og hensyn til andre mennesker? Anonymkode: fb6ba...840 -
Eh…nei? De fleste menn virker, skjønner du. Anonymkode: 000aa...1c8 -
Vi ferierer som oftest i Norge. Landet vårt har mye å by på. Kom hjem til Trøndelag igår etter en uke på tur. Sydentemperaturer i Trøndelag nå så trenger ikke syden 🌞 Anonymkode: 5aba3...751
-
Spark ham ut, ingen vits å dra på sønn dødvekt. Fikk et nytt liv etter jeg heiv ut min. Anonymkode: a4abd...8a9 -
Seriøst? Er det det du fokuserer på her?😂 HI, du må enten hive mannen ut, eller stille ultimatum, han må dra sin del av lasset. Ikke 5% av lasset. Jeg vet ikke helt hvordan dere kommuniserer, men sett dere for eksempel ned og skriv en liste over ALLE oppgaver. Daglige, ukentlige, månedlige, halvårlige og årlige. Handling, matlaging, innkjøp av gaver, renhold, klesvask, maling, hagearbeid, oppfølging av barn++++ Spør ham hva han vil ta ansvar for. La ham velge 50% av de daglige og ukentlige, fordel resten som dere vil. Si at du ikke kan fortsette som nå, hvis han ikke tar sin del, så kan du ikke fortsette forholdet. Anonymkode: 72813...a80 -
HI Anonymkode: 92841...36a -
Du virker jo særdeles charming selv… Anonymkode: 92841...36a -
Da må de nok lete lenge... Anonymkode: 1bdc5...8ea -
Han finner nok deg like lite tiltrekkende med den masingen og sutringen din. Anonymkode: 1bdc5...8ea -
Ja, mannen er dum, buhu... Anonymkode: 1bdc5...8ea -
Nå er du på ferie ignite av dine vante rutiner. Det trigger katastrofetankene. Er det bare du sammen med barna, eller har du noen du kan snakke med der du er? Bare husk at dette bare er irrasjonelle tanker. De vokser jo mer du kverner på dem. Anerkjenn dem og legg dem bort. Det er nesten bedre at det oppstår en brann du er totalt uforberedt på (noe som ikke vil skje) enn at du skal la tankene styre deg og ferien. Og rundt neste sving er det en annen katastrofe som lurer. Du må rett og slett tvinge deg selv til å legge bort tankene, i alle fall om du er der alene med barn. De kan oppleve det utrygt dersom du er helt på tuppa. De er også i en situasjon de ikke er vant til og trenger at mamma viser dem at det er trygt og fint å være borte hjemmefra. Anonymkode: 0ae42...e10
-
Og små skjer det som alltid skjer. Han utsetter det han skal ha gjort før vi reiser til morgenen før avreise. Så nå blir vi atter en gang forsinket avgårde. Vi andre har koffertene pakket og klare.. han har ikke engang skaffet de tingene han må ha med seg. Men det trekker jeg grensen. Pakke får han gjøre selv, så får vi heller reise etter planlagt tid.. Det er jo greit når det bare er oss, og vi skal kjøre bil. Ikke fullt så greit når vi har avtaler med andre eller skal rekke et fly.. HI Anonymkode: 92841...36a -
Når det kommer til døtrene så har det i alle fall en preventiv effekt 😂 De har gitt klar beskjed om at de skal finne seg menn som liker husarbeid.. Jeg kan jo velge å skille meg, men det sitter langt inne det også. HI Anonymkode: 92841...36a -
Vi er hjemme i ferien, og vi har over 32 grader i skyggen. Det har vi hatt i 5 dager nå, og det blir det videre ei uke til. Så det er syden hjemme. Nei, det er ikke feil å feriere i Norge eller i nærområdet. Folk som reiser til syden må bare reise. Det koster skjorta nå Ingelins ferien, og det er like varmt hjemme nå. Vi nyter rolige dager hjemme, ungdommen har sommer jobb og vi har vært på Norges ferie en tur, samt dagsturer. Har også små prosjekter hjemme som koster penger. Ikke bry deg om hva andre sier og gjør. Kos deg med ferien din. kan tenke meg at samme folka som reiser til syden er de som tenker på miljøet resten av året Anonymkode: d1774...6c5