Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Hvor mye kan jeg ta for kattunger når far er Main Coon?

Ingenting. Bastarder er gratis. Anonymkode: 6e346...0a3
  3. Anonym bruker

Ingen er glade i meg lenger

Oppdrar man voksne menn, altså...? Anonymkode: a3158...b1f
  4. Anonym bruker

Trenger desperat hjelp ang 5-åring

Han trenger dere mer. Og når dere ikke gir ham den oppmerksomheten han har bruk for, så tvinger han dere. Vær litt mer føre var! Anonymkode: 95371...9ed
  5. Anonym bruker

Hvilken ordklasse hører tilstander til i?

Ikke alle substantiver har en flertallsform som er i bruk. Ta f eks "mat", "melk" eller "voodoo", jeg er sikker på du kan komme på mange flere. Anonymkode: d8449...df9
  6. Anonym bruker

Navnet Urd

Trine Urd T. Urd Anonymkode: 07955...3e4
  7. Today
  8. Anonym bruker

En feber, flere febre. Febrene kom og gikk. Anonymkode: 1b370...aab
  9. Anonym bruker

Navnet Urd

😂 Anonymkode: 36c08...2ee
  10. Den perfekte mor, påan igjen

En feber, flere feber liksom?
  11. Anonym bruker

Husk også at jo mer korrigering og oppmerksomhet dere gir til negativ oppførsel og mindre ros, motivasjon og oppmuntring, des mer kommer det av det negative. For det er da barnet føler seg sett, ikke når han gjør noe bra. 5 - 1 med ROS er viiiktig!! Anonymkode: 39278...933
  12. Anonym bruker

Ingenting som heter trassalder. Barn trasser ikke og er ikke vanskelige. De HAR det vanskelig. Om du har gitt en beskjed som barnet ikke tar til seg så må du gå inn i deg selv og finne ut en annen måte å gi beskjed på. Det hjelper ikke å bare si «ikke gjør sånn. Nei. Slutt» det er det ingen lærdom i. Du må forklare. Du må veilede. «vi kan ikke drive å slå i bordet med bestikket. Da blir bordet ødelagt». «Jeg ser at du ble sint nå. Vi må likevel prøve å ikke kaste/ødelegge ting, slå etc. Du kan trampe i gulvet *tramp i gulvet for å vise han* eller slå på puta *vise han igjen hvordan*» husk at barn ikke er medfødt den kunnskapen vi har om ting og hvordan alt fungerer. Det må læres og forklares. En 5 åring er fortsatt liten og adferden hans tilsier at noe ikke er greit. Har du prøvd å tenke ut om det er noe som kan ha skjedd eller noe han har sett som kan ha utløst et sinne i han som han ikke får uttrykt med ord eller som han ikke forstår? Jeg anbefaler deg å melde deg inn i gruppa «forstå ditt unike barn» og spørre helsesøster eventuelt bv om cos-kurs for å lære litt mer om barnets følelser, behov og hvordan man som forelder kan møte disse på best mulig måte. Hvordan gi gode beskjeder og sette grenser på en god måte. Anonymkode: 39278...933
  13. Anonym bruker

Jeg har skrevet om dette flere ganger ang barnet i magen.

I fare for å få hat slengt til meg... Du er ikke den eneste som har opplevd tilknytningsvansker med baby og barseldepresjon. Dette er ikke noe helsesøster eller leger ikke har hørt om før og de vet veldig godt hvordan de skal hjelpe deg, men du MÅ ta tak i det. Du kan ikke sitte og vente på at det skal gå over. Du må ta ansvar. Du har et barn du skal klare å gi god omsorg til. Danne et godt samspill og tilknytning til. Det klarer du ikke når du ikke klarer å være glad i barnet ditt. Du har fått mange gode råd og nå må du begynne å høre. Det ER omsorgssvikt å ikke ta en barseldepresjon på alvor. For noen varer det i mange år og noen må også begynne på medisiner. Barnet merker ting bedre enn vi tror. De ser på kroppspråk, de ser på ansiktsuttryk, toneleie, alt og de blir påvirket. Det kan være skadelidende for barnet og skape skjevutvikling og bo i et hjem der tilknytningen ikke er god nok. Du må sette barnet ditt først og tvinge deg selv til å oppsøke hjelp. Ikke sitt på ræva og vent på noe som kanskje ikke skjer. Anonymkode: e2d4e...085
  14. Anonym bruker

Kan dette være kjønnssykdom hos mannen?

Jeg anbefaler at dere kjøper yoghurt naturell som dere vasker dere med. Kan også smøre litt i underlivet, gå med det i 30min - 1 time og så vaske. Det har funket best mot soppinfeksjon for meg. Liker også pervaryl (?) bedre enn canesten. Begge bør også sjekkes for kjønnssykdommer bare for å ha gjort det. Jeg har hatt klamydia 3 ganger og aldri hverken klødd eller blødd nedentil av det. Har også herpes i underlivet. Jeg fikk det bare par dager etter å ha blitt smitta av noen som hadde herpesutbrudd på leppa og gikk ned på meg. Herpes kan likevel også komme mange år etter smitte og noen får aldri utbrudd selv om de er smittet. Det ligger latent i kroppen. Mannen min som jeg har vært sammen med i 2 år har enn så lenge ikke fått utbrudd, men er mest sannsynlig smittet. Anonymkode: 24af5...68c
  15. Anonym bruker

Kan dette være kjønnssykdom hos mannen?

Jeg har vært så uheldig å ha klamydia 3 ganger. Aldri klødd eller opplevd blødning fra dåsa. Bare mye magesmerter og ekstremt mye utflod. Litt smerter under samleie. Klør det er det mest sannsynlig sopp. Anonymkode: 24af5...68c
  16. Ja blir spennende å se om et par uker nå om det var verdt det. Snakk om å pisse på alle tiltak og restriksjoner som har pågått i landet de siste 2-3 mnd, for ikke å snakke om resten av verden. Er for demonstrasjoner og mot rasisme, men dette her blir så alt for dumt. Det kan i værste fall gå menneskeliv pga denne demonstrasjonen også, men det er visst ikke så farlig. Skikkelig gjennomtenkt. Anonymkode: eb71b...fe8
  17. Nei. Det driter jeg i. Derimot legger jeg meg opp i hvem som følger barnet mitt og hva de kommenterer. Slik at man kan luke ut mobbere, mennesker som bruker falske profiler og pedofile. Anonymkode: 3cdac...bc3
  18. Ingen som hedrer mennesket. De protesterer for politivolden og rasismen. George Floyd er bare en av mange navn og liv som har blitt tatt i hendene av politiet. Å hedre/hylle noen er å glorifisere noe en har gjort og fremstille de som helter. Det er det ingen som gjør her, men de fleste med normal vett støtter ikke drap der det ikke var nødvendig å utføre det!! Er det i selvforsvar er det en ting, men denne mannen ville bare leve. Han ville puste. Politiet sørget for at han døde istedet. Anonymkode: 950f6...cac
  19. Du burde virkelig sette deg inn i historien og åpne opp øynene. Du ligger virkelig under en stein og med dette innlegget fremstår du bare som utrolig evneveik. Det er ingen som hyller noen! Disse protestene handler ikke om en enkeltperson. Det handler ikke om en enkel hendelse. Det handler ikke kun om George Floyd. Det handler om politivold og drap utført av politiet mot afroamerikanere/svarte i USA nesten daglig. I USA er ratingen mye større for drap på svarte enn hvite. Les deg opp. Breonna Taylor ble skutt og drept av politiet på natta da hun lå i sin egen seng og ikke utgjorde noen fare for andre. George Floyd ble drept fordi noen ringte inn og sa han virket veldig full og prøvde å betale med en falsk seddel. Hvis du bare leser deg opp så finner du en endeløs liste med svarte liv som er tapt på grunn av politiet. Jeg lurer virkelig på hva som foregår i hodet ditt når du kan rettferdiggjøre drap på et menneske i en forsvarsløs situasjon? Så fordi man er kriminell, rusmisbruker eller har en historie med vold og sinneproblemer så fortjener man å drepes som et dyr? Det er rett av politiet å drepe et menneske som ikke på tidspunktet utgjør noe trussel mot andre? De siste minuttene av livet til George Floyd var det ENESTE han ville å få puste. Å få oksygen. Politimannen fortsatte å knele på nakken hans altfor unødvendig lenge. Selv etter at mannen var bevisstløs. Han døde ikke av hjerteproblemer eller rus. Han døde på grunn av stopp på oksygentilførsel som følge av kneet i nakken. Han drepte mannen. Er det greit tenker du? Fordi han hadde et rulleblad med vold og rus? Hadde du sagt det samme om barnet ditt hadde et kriminelt rulleblad og ble drept av politiet fordi han gikk full på gata uten å ense noen andre rundt seg for eksempel? Uten å utgjøre noe trussel eller utøve vold mot andre? Det vil jeg neppe tro. Dette handler om noe så mye mer større og vondere enn ETT drap eller TO drap. Folk blir drept på grunn av hudfargen daglig og George Floyd hendelsen var det som fikk begeret til å renne over og det mye sannsynlig på grunn av corona som har herjet på toppen av det hele. Jeg håper du skammer deg. Anonymkode: 950f6...cac
  20. Anonym bruker

Burde det ikke være " all lives matter " ?

Jeg syns jeg ser mange idioter i dette kommentarfeltet. Sammenligne alle liv med det svarte gjennomgår og har gjennomgått i SÅ mange år HVER eneste dag! De ser seg faktisk nødt til å lære barna sine hvordan de skal PRØVE å unngå å bli drept av politiet. Hvordan de skal oppføre seg og hva de skal si hvis politiet stopper de eller tar tak i de. Føler vi hvite at det er en nødvendighet å lære barna våres?? Vi lærer barna om vanlig folkeskikk. Forskjellen på rett og galt. Hvordan man behandler sine medmennesker, men vi driver ikke å lærer unga våres å ikke bli drept av politiet. Vi sitter ikke hver eneste dag og bekymrer oss for om barna våres kommer hjem i livet HELE tiden. Dèt gjør ‘’svarte’’/afro-amerikanerne/mørkhudede. De er redde for politiet. De har ikke tillit. Og hvorfor skal de føle seg trygg og ha tillit til politiet? De blir behandlet som dyr, snakket til som terrorister og drept uten konsekvenser. Så er det noen av dere som begynner å blande inn corona og snakke om voldtekter og spørre hvorfor det ikke er store protester mot alt det kvinner verden over blir utsatt for. Altså skjerp dere. Ikke dra inn alt annet oppi dette. Dette handler om rasismen og politivold. George Floyd hadde en kriminell bakgrunn og var rusmisbruker. DET betyr ikke at politiet hadde noen rett til å drepe mannen. Han ga ingen tegn til å motsette seg arrest eller være en trussel mot andre rundt seg. Han hadde ikke våpen. Han var ikke voldelig. Likevel lå han i bakken med kneet i nakken så altfor mye lenger enn nødvendig og det førte til hans død! At han var kriminell har ikke en dritt å si! Hvordan kan folk sitte å rettferdiggjøre mord på den måten?? Er dere ikke mennesker? Dere beviser nøyaktig hvor stygge mennesker det er der ute og hvorfor dette er så viktig akkurat NÅ. Educate yourself!! Jeg blir helt matt av enkelte .... Anonymkode: 2f4d2...b39
  21. Anonym bruker

Gikk du litt ned i vekt da du fjernet spiralen?

Nei, men så gikk jeg ikke opp da jeg satte den inn heller. Anonymkode: ff052...5ac
  22. Anonym bruker

Dersom noen bruker ordet "chips"...

Her hvor jeg bor er det ingen som sier det. Det er ikke et bevisst og overveid valg, men potetgull brukes ikke. Er det bedre å bruke chips om pommes frites? Er like mye ikke norsk da. Anonymkode: 93a91...fb8
  23. Anonym bruker

Substantiver. Anonymkode: 01b70...17b
  24. Den perfekte mor, påan igjen

Hvordan trene en hund på passering av andre hunder?

Har du sett serien på NRK som heter fra bølle til kompis? Mange bra tips der i hundedressur👍🏻
  25. Den perfekte mor, påan igjen

Har jeg ikke tidsbegrep eller er det positivt tegn?

Kan du ha epileptiske anfall?
  26. Den perfekte mor, påan igjen

Som feber, almenntilstand, diabetes, koma osv? Mye rart man skal begynne å fundere over når man ikke får sove...😝
  27. Anonym bruker

Hvordan har du det for tida?

Ønsker deg alt god! Og krefter til å holde ut! Det går bra til slutt😘 Anonymkode: 2e30e...415
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...