Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Høres ut som en veldig god ide. Anonymkode: 09851...8d3
  3. Anonym bruker

    Er du mer populær dersom du er god i sport?

    Nei, ikke utenom idretten. Men i idrettsmiljøet får man gjerne venner da, enten man er god eller ei. Har en datter som konkurrerer i turn, både i inn og utland. Hun har gode venner i turnforeningen, men er ikke mer populær enn andre på skolen. Anonymkode: ba50c...de9
  4. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Les det du vil. Om det er sagaen om isfolket 🤷🏼‍♀️ Anonymkode: ce018...034
  5. Anonym bruker

    At kjæresten tar kontakt igjen med gammel gamer «venninne»

    👆🏻 Anonymkode: 20255...ca8
  6. mamma til adhd gutt<3

    Er du mer populær dersom du er god i sport?

    Mer populær bare fordi man driver med idrett vet jeg ikke, men det er sant at man får en tilhørighet. Er man god så får man i alle fall høy status i laget/idretten.
  7. Anonym bruker

    Barn med spiseforstyrrelse

    Det trodde jeg også, men her holdt det ikke at ungdommen veide 41 kg fordelt på 170 cm. Forstår nesten ikke hvordan det er mulig, nå som alt har landet og vi har tid til å reflektere. I denne perioden var både jeg og far i full jobb, inn og ut av sykehus pga forelder med alvorlig hjertesvikt hvor vi ikke visste om det gikk bra, sjefen min som var en god støtte døde brått og vi stod med to hus og kun en sikker inntekt. Helt galskap, aldri følt meg så maktesløs og strekt noen gang. Heldigvis har jeg hatt penger på bok og en terapeut som fulgte meg hele veien, jeg kunne sette meg ned ved bordet og ta ett måltid om gangen. Hjelp til å sortere ut det som betyr noe og hva du kan gjøre noe med. Men særlig tillit til helsevesen har jeg ikke, den får du først når du kommer deg forbi førstelinje. For noen krever det tid du ikke har akkurat der og da. Anonymkode: 9937a...c5d
  8. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Anonymkode: b845b...d3f
  9. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Prøv deg på barne og ungdomsbøker først. De er ikke så lange eller innviklet, men mange er bra likevel. I tillegg er det smart å Google ting når det er noe du ikke forstår. Om du øå Google samme ord 20 ganger gjør jo ikke noe. Anonymkode: 8ecf9...5aa
  10. Anonym bruker

    Barn med spiseforstyrrelse

    Hei. Vi har et barn på 15 år med spiseforstyrrelse (anoreksia nervosa). Det startet veldig uskyldig med større fokus på sunn mat og trening, men utviklet seg veldig raskt til en spiseforstyrrelse. Hun ble til slutt innlagt, med undervekt grad 3 og fare for hjertestopp! Reernæring med FBT-behandling. Ufattelig tøff behandling å stå i, både for den syke og foreldre. Hun hadde en uendelig lang liste med «fear food», og var i bunn og grunn livredd alt som heter mat. Hvert eneste måltid ble en kamp mellom oss foreldre og anoreksien, og mellom jenta vår og tallerken med mat. Vår jente er nå normalvektig og nesten friskmeldt av BUP, men veien til tilfriskning har vært brutal, skremmende, utmattende og hele familien ble egentlig ganske så dysfunksjonell da det sto på som alle værst. For å få henne frisk var det mat som var eneste medisin frem til hun nådde en sunn vekt, slik at tankegangen ble friskere og ikke minst mottakelig for å jobbe med det psykiske aspektet. I tillegg ble hun kvitt angsten for mat gjennom å stadig bli disponert for ulike matvarer. Reernæringsperioden var det 4 faste måltid, der vi fulgte en kostholdsplan. vi foreldre laget alle måltidene, passet på det var riktig mengde næring og ikke minst passet på hun spiste opp maten sin. Hun spiste aldri uten voksen denne perioden. Det har vært uendelig mange vanskelige måltid, men det ble gradvis enklere. Det vanskelige med spiseforstyrrelser er at det er veldig glidende overganger fra frisk til syk og fra syk til frisk, alt skjer så gradvis og ikke alltid like enkelt å legge merke til. Hun fikk ikke trene denne perioden. Mye på grunn av det somatiske, men også fordi trening ble ett tvangsritual, som var et mønster som ble helt nødvendig å bryte. Hun hadde ikke gym på skolen. Etter hvert måltid måtte hun hvile 30 minutter, under tilsyn. Vi måtte også følge opp at hun ikke kompanserte på annen måte, ved feks trening på rommet om natta, hopping i dusjen, osv for å forbrenne. Håper dere får den hjelpen barnet trenger for å bli fri fra spiseforstyrrelse❤️ jeg heier på dere❤️ Anonymkode: 63032...a82
  11. I dag
  12. Anonym bruker

    Er du mer populær dersom du er god i sport?

    Ikke nødvendig vis, men du får gjerne en gjeng å høre til fra idretten og jevnt over er det jo morsommere å være sammen med dem som kan noe enn dem som ikke har noen interesser. Anonymkode: 7d933...400
  13. Anonym bruker

    Er du mer populær dersom du er god i sport?

    Tenker på barn/ungdom… Anonymkode: d1967...035
  14. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    Enig. Dette blir slitsomt Anonymkode: 57cf4...312
  15. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Jeg var i en trafikkulykke. Langvarig hjernerystelse på 17. året. Sliter med konsentrasjon, klarer ikke lede tunge bøker. Jeg syns bøker som er skrevet av Camilla Läckberg, Unni Lindell, Jens Henrik Jensen, Gunnar Staalsen er fine bøker som ikke er så tunge å lese.😊 Anonymkode: 83e74...9e2
  16. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Så må man jo håpe at Italia er smartere enn myndighetene i f.eks Spania, og ikke tilrettelegger for hodeløs turisme som fører til at Italia også blir det nye «Syden». Anonymkode: 988a1...0d0
  17. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Hva med å gå til biblioteket og snakk med de som jobber der. De har helt sikkert noen anbefalinger og kan hjelpe deg å finne bøker ut fra hva du interesserer deg for. Anonymkode: a5f18...330
  18. Hvorfor «klikk»? Siviliserte mennesker sier ifra på en hyggelig måte lenge før de klikker. Anonymkode: b0158...7d0
  19. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Kjøre i ruspåvirket tilstand er så ufattelig lavmål at det kan ikke stå usagt. Ruse seg ihjel er helt lov. Kjøre i rusa tilstand er ikke lov og kan gå utover så mange flere enn seg selv Anonymkode: 96f9a...5b0
  20. Jeg er fysioterapeut, og forklarer alltid grepene mine, spesielt når de er i nærheten av sårbare områder. Noen ganger er det nødvendig med et stabiliserende grep på en annen del av kroppen enn der symptomene sitter, og da forklarer jeg hvorfor, som en helt naturlig del av samtalen rundt behandlingen. Anonymkode: 0555a...47c
  21. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Jeg sier klart fra. Dårlig stemning får det bli. Enten følger du bedre med og veileder barnet eller så gjør jeg det. Trolig vil ikke det funke så jeg ville sørget for at vi IKKE bor for tett på slik at vi må forholde oss til barnet 24/7. uansett, eget barn har godt av å erfare og lære å håndtere slike sosiale utskudd, nå er det jo så stort at du kan gi henne endel verktøy i hvordan håndtere henne. Noe så enkelt som, når du er sånn så gidder jeg ikke være med deg fungerer det altså. Jeg hadde vel ikke brydd meg så mye med mindre det går over alle støvleskaft men jeg hadde ikke nølt med å hjelpe eget barn å bryte ut av destruktiv lek om jeg ser det går på bekostning av henne. Anonymkode: 8f4da...9ed
  22. Anonym bruker

    Noen som kan forklare meg hvorfor bøndene demonstrerer?

    Du mener ikke at sykepleierne ikke skal få lønnsøkning fordi vi klappet for dem for fire år siden?? Anonymkode: bd34c...f34
  23. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Det frister alltid med Granka ❤️ Anonymkode: e5e85...ce1
  24. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Ham truer med å hente barna tre helger på rad om du søker bidrag? Hva med å svare noe han ikke forventer? "Så deilig, det vil jeg sette stor pris på, og ungene vil ha stor glede av det. Fra førstkommende helg eller?" Om han ikke lenger føler det er en straff, men heller en glede for deg kommer han aldri til å gjennomføre. Det vet du jo, så hvorfor tro på han. Og skulle han gjennomføre er det ingen som taper på det... Søk bidrag gjennom nav, og gjør som Superdolly sier, skriv ned alt. Og ikke forvent noe, da blir du ikke skuffet heller. Trenger du hjelp og avlastning så søk om det, du er ikke den eneste alenemoren som har det. Men hør i nettverket ditt først kanskje? Kan ungene overnatte hos besteforeldre, tanter eller onkler hver tredje helg? Hva med hans foreldre/familie, ønsker de besøk av barna? Vi var besøkshjem for en venninne av datteren min i mange år. Mammaen hennes var død og pappaen helt alene. Vi fikk litt penger for det også faktisk. Hun var hos oss hver tredje helg. Anonymkode: d5431...1f8
  25. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    Uff, du er ikke særlig mye bedre som anonym enn du var under nick... Anonymkode: 952a0...91c
  26. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    Hvordan går det an at ingen er rett, men heller ikke så feil? Anonymkode: a219f...946
  27. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Kanskje det kan være lurt å begynne med lydbøker mens du er i bevegelse. Det er ofte enklere å konsentrere seg da, f.eks. når du går tur eller støvsuger. Ellers blir det viktig å finne noe som treffer akkurat deg slik at nysgjerrigheten blir pirret og du opplever motivasjon til å fortsette. Jeg kan anbefale masse bøker, men det må jo være innen en kategori som du vil trives med, ellers vil du bare oppleve enda et nederlag når du da ikke klarer å fullføre. Det kan derfor være lurt å begynne med romaner som er lettleste og med litt enkelt språk, og heller jobbe deg opp litt. Hva liker du? Mye humor? Romantikk? Spenning/krim? Fra gamle dager? Fantasy? Anonymkode: e1fc5...d4d
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...