All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- I dag
-
Enda en goddag mann økseskaft tråd Anonymkode: dfa45...e3e
-
Enda en som er lurt av en innvandrer. Disse trådene begynner å bli kjedelig... Anonymkode: 958d0...e31
-
Jeg må bare innse at jeg må være singel resten av mitt liv.
Endaentil svarte på Anonym bruker sitt emne i Skravle
Heia, du er ikke alene. Har mista troen på forelskelse og kjærlighet. Blitt sveket grundig, og mangler noe så grunnleggende som tillitt, og da er det lite å bygge på. Jeg orker ikke involvere meg, få følelser som ikke blir gjengjeldt. Stresset, forventninger, skuffelser. Orker rett og slett ikke å prøve. Livet tilbringes hjemme, på jobb og med familie, så har ingen steder det er mulig å møte noen heller. Dessuten er jeg tjukk og stygg, derfor ikke aktuelt å se etter en elsker heller. I tillegg til at jeg er livredd for å utvikle følelser. -
Foreldre til barn med skolevegring blir selv syke
Anonym bruker svarte på Anonym bruker sitt emne i Skravle
Tror du ikke disse foreldrene har prøvd selv først? Brukt alle virkemidler de kunne tenke på. Tror du ikke de har begynt med samtaler med skolen? Helsesøster, gått gradene. Som ei sa over her, når systemene ikke snakker sammen, da stanger man hodet i veggen. Da blir man frustrert, sint, oppgitt. Man er bekymra for barnet sitt, for man ser hva det koster, men vet hva det kan bety for fremtiden. Er det ikke sånn at de aller fleste av oss ønsker det beste for barna våre? Det er nok først nå disse "urimelige" foreldrene er så nedslitte og frustrerte at fe MÅ rope høyt, de må bli den "vanskelige", "kranglete " forelderen som står på for barnet sitt. Når mobbing ikke stoppes. Når andre, virkelig ubrukelige foreldre ikke evner å se at de selv har feilet i oppdragelsen og oppdratt en mobber. For mobberen skal beskyttes. Nei, jeg har ikke hatt hverken skolevegrere, barn som har blitt mobbet eller som har mobbet. Anonymkode: 6ec7d...ecf -
Det er helt naturlig å få en etter-reaksjon på slike ting. Mamma døde da jeg var 21 og jeg fikk slike perioder i sikkert 15 år etterpå. Det eneste som hjalp, var psykolog. Anbefaler det virkelig! Anonymkode: 48461...899
-
Hvis vi skal tolke det må du nesten skrive det på engelsk da Anonymkode: e2ffe...474
-
Veldig mange leier, da kan man ikke bare installere en katteluke som det passer seg. Anonymkode: ec4a9...438
-
Står demokratiet for fall i Tyskland?
Anonym bruker svarte på Anonym bruker sitt emne i Trump, krig og verdenspolitikk
Hva er positivt med Trump? Anonymkode: c7272...705 -
Anonym bruker svarte på Anonym bruker sitt emne i Trump, krig og verdenspolitikk
Jeg er nok lengere til høyre enn både deg og de fleste andre som skriver her. Men jeg er ikke paranoid og konspiratorisk for det.æ. Det er mange som er på høyresiden i sentrale posisjoner i Norge og i det offentlige rom, men hva mener du med en høyre orientert person? Hvilken offentlig sensur er det du snakker om? Hva er skummelt med mediebildet i Norge i dag? At de ikke skriver positivt om Trump? Hva skulle de da skrevet mener du? Trump er en svak leder og det tror jeg du også ser Anonymkode: 6852f...206 -
Linen din støtter faktisk innlegget du siterer. Den sier at foreldrene hadde utviklet nye psykiske problemer, noe som tilsier at de allerede hadde psykiske problemer. Anonymkode: 4e08a...dd9 - I går
-
Pobie begynte å følge Foreldre til barn med skolevegring blir selv syke
-
Skolesystemet er ikke laget for barn med ADHD og autisme. Disse er selvfølgelig ikke de eneste årsakene til skolevegring, men når barnet er i overlevelsesmodus hele dagen, hver dag fordi de ikke får de tilpasningene de trenger, sier det seg selv at disse barna ofte utvikler skolevegring. Vi hadde ikke godtatt et slikt arbeidsmiljø som voksne, men barn skal visstnok bare bite det i seg og godta det. Man har et ansvar som forelder, men når man ser at barnet kommer hjem helt utslitt og emosjonelt dysregulert hver dag fordi skolen ikke tilpasser, da er det heller ikke lett å motivere seg til å slepe barnet til skolen hver morgen. Man er jo glad i barnet, og å oppdra et ND barn er noe helt annet enn å oppdra et nevrotypisk barn. Broren min hadde skolevegring. Er en del år siden nå, men faren min prøvde alt han kunne for å få han på skolen, inkludert å fysisk slepe han inn i bilen. Han hadde i tillegg andre typer støtte involvert, men det var ikke mulig å få han på skolen. De som lager kvalm har verken ND-barn eller noensinne opplevd skolevegring.
-
Er Ap sine politikere livredde for å svare feil før valget så de unngår spørsmål?
Ingen politiker vil ha debatt rundt det som er ubehagelig. Tenk bare på alt vi i Norge ikke får diskutere, slik det burde blitt diskutert, og slik det burde engasjert, i et demokratisk samfunn. Det styggeste eksempelet er nettopp innvandring, og spesielt innvandring av fremmedkulturelle. Det er det mest dramatiske som har skjedd i Norge siden andre verdenskrig. Likevel skal vi ikke kunne diskutere dette. Om noen stiller spørsmål, får de bare høre om igjen og om igjen, med stadig høyere stemme; mangfold er bra! mangfold er bra! mangfold er bra! Jeg ville gjerne ha diskutert hva mangfold egentlig er, før jeg sier ja til det. Men ingen spør meg, ingen andre vanlige norske innbyggere er heller blitt spurt. Ikke skal innvandring være et tema i valgkamper heller. Det er politisk vedtatt at mangfold er bra, og at det derfor innføres. Det må være tidenes groveste bløff som er tatt fullstendig over hodet på en hel befolkning. Nå er det for sent. Nå er det ingen ting vi kan gjøre med konsekvensene. Det virkelige mangfoldet er så godt som utvisket, nasjoner har mistet sin identitet, og snart også sitt språk og sin kultur. En engelskmann trenger slettes ikke være spesielt engelsk lenger, en tysker kan like godt være en tyrker, og en danske kan godt komme fra Somalia. Det er ikke for meg mangfold, det er en verden uten identiteter og ulike kulturer. Det er et kaos. Ingen samfunn fungerer i et kaos. Dit er verden kommet. Skyld ikke på Trump. Trump forsøker å rydde opp i dette. Men for det vanker det ikke annet enn nazibeskyldninger og latterliggjøring. Anonymkode: 728b1...f5f -
Det jeg synes er virkelig skummelt er at du, og veldig mange andre, ikke ser hvor skummelt mediebildet er. Ikke bare nyhetsbildet, men alle medier i Norge. Mediebildet preges av alle som har tilgang til media, alle som har appell i media, ikke bare redaktører i Nrk og Tv2 eller Vg. I alle sentrale posisjoner i Norge sitter det venstreorienterte ledere. Gi meg en eneste tydelig høyreorientert leder i norske offentlige rom? Finnes det en eneste tydelig høyreorientert person i Tv2, Nrk, riksavisene, i norske banker, innen store idrettsforbund, direktører i dominerende statlige selskaper? NEI, ikke en eneste. Det er skremmende. De eneste erklærte høyreorienterte jeg kjenner til er sentrale personer innen næringslivet, og noen bloggere. I alle medier har venstresiden full kontroll over hvordan virkeligheten skal presenteres, og hva vi skal mene om den. Sånn er det. Vi er på strak vei mot et meget udemokratisk samfunn hvor den offentlige sensuren kveler all meningsmotstand. Det er veldig skremmende. Fordi folk faktisk ikke skjønner hva som skjer. Vi er et naivt folkeslag. Så naive at vi kommer til å gå til grunne med både nasjon og kultur, dersom folk ikke snart våkner. Anonymkode: 2ab0d...821 -
«Skolevegring», ikke skoleveiene Anonymkode: 18be3...09c -
Hva gjør alle andre enn foreldrene når et barn har skolevegene? Poenget mitt er at mange foreldre som ikke selv klarer å få barna på skolen forventer at andre skal klare det de selv ikke klarer, og mener disse «andre» er evneveike når de ikke klarer det. Selv om de ikke klarer det selv. Jeg har forståelse for at det er vanskelig, men disse foreldrene kan fremstå som enormt kravstore og utakknemlige. Anonymkode: 18be3...09c -
Det er ikke vanskelig, for vanlige folk, men en gladsak i media finner du selvsagt ikke. Det er mye positivt en kan si om Trump, for de som har tro på det han står for. Det er poenget. Media misliker alt han står for, og da blir selvsagt alt han gjennomfører dratt ned i søla. Derfor finnes ingen gladsaker. Katastrofe-overskrifter og enkeltmennesker som kommer uheldig ut fyller sidene dag etter dag. Det er aldri vanskelig å finne noen som får det verre når politikere treffer sine beslutninger. Det har vi nok av beviser på i Norge. Det må knuses noen egg for å lage omelett. Nå er media hysterisk fordi de ser bare knuste egg. Jeg tenker at når omeletten er ferdig så vil de ha vanskelig for å nyte den også. Fordi de vil aldri akseptere at Trump noen sinne har rett. Det er medias agenda. Anonymkode: 2ab0d...821 -
Andre med ungdommer som ikke fikk skoleplass i 1.opptak på vgs?
Nei, hen har ikke fått plass enda. Anonymkode: e1574...da2 -
Dette er noe av det dummeste jeg leser. Du mener at kun de som vet mest skal få uttale seg? Alle vanlige folk skal holde kjeft? Hvilken grad kvalifiserer til å mene noe i din verden? Jeg vet at forskere kan ta feil, det har de gjort ufattelig mange ganger. Jeg vet også at forskere har veldig vanskelig for å innrømme feil, dersom de ikke selv finner feilen på bakgrunn av egen forskning. Denne kunnskapen er nok for meg, nok til at jeg føler meg berettiget til å ha egne meninger. Det er ikke det samme som å vite bedre. Det burde selv de dummeste skjønne. Anonymkode: 2ab0d...821 -
Det var på engelsk. Så ikke lett Anonymkode: a1449...daf
-
Han har sagt at han vil treffe meg. Men nå plutselig er det vanskelig. Jeg spurte han: Så vi kan ikke treffes mer? Han svarer: Ja. Mente han ja til å ikke treffes mer? Eller jo, vi kan. Anonymkode: a1449...daf
-
Jeg mistet min far som ung. For litt over et år siden mistet jeg mitt søsken helt overraskende av hjertestans. Det siste året har min mor blitt veldig skrøpelig. Når er det ferie og jeg har tid til å føle og tenke. Føler meg helt matt, redd for bli foreldreløs, savnet etter mitt søsken har eskalert, utmattet, men klarer ikke å sove ordentlig. Redsel for å bli alene selv om jeg har en fantastisk mann, 3 barn og en bikkje som virkelig er glade i meg. Er disse reaksjonene normale rett over et år etter å ha mistet noen veldig brått? Føler jeg opplever sorgen * 10 på nytt igjen Anonymkode: c2229...4b2
-
Jeg var skolevegrer pga mobbing. Det satte dype spor, jeg fikk store psykiske problemer og jeg gikk glipp av store deler av siste halvdel av grunnskolen. Likevel har jeg i dag en god utdannelse, stilling og høy lønn, og har klart meg bra i livet. Men virkningene etter mobbingen sitter i. Kanskje min psykiske helse ville vært bedre idag om jeg ikke ble presset til å gå på den skolen Anonymkode: 32400...571 -
Andre med ungdommer som ikke fikk skoleplass i 1.opptak på vgs?
Dette handler vel om elever på videregående, ikke studier? Her i Agder er opptaket veldig rart, fortsatt styrt etter de gamle fylkesgrensene fra da det var aust- og vest-Agder. Slik at elever med lavere karaktersnitt, som bor lengre unna skolen, få skoleplassen foran elev med bedre karakterer, om de bor på riktig side av den gamle fylkesgrensa. Jeg stusser på at det er lov. Anonymkode: 5a140...5b5 -
Noen som vet hvordan det står til med jordbæravlingen sør i Norge?
Jordbær er veldig enkelt å dyrke selv, om du har litt plass i bedene dine. Vi har et fem meter langt bed med jordbær og rabarbra, og har rikelig av begge deler. Vil ellers tipse om at bær fra frysedisken er supre å lage rørte bær/syltetøy av. Økonomisk er det også. Jeg rører med chiafrø og litt sukker, sunt og godt. Anonymkode: 68235...ae8 -
Veldig rart å ha katt og ikke ha katteluke. Våre katter går ut og inn gjennom luka både natt og dag, både hjemme og på hytta. De har mat, vann, varme og soveplass inne, og de har naturen på utsiden. Katteluken er chip-styrt, så det kommer ingen uvedkommende inn. Hvorfor skal katter måtte ligge på dørmatta og vente på eieren, eller ligge i en kommodeskuff under en trapp? Helt tullete, det tar max en time å montere en katteluke i f.eks. en verandadør. Kan også settes i ytterdør, vegg, glass osv. Katter er selvstendige dyr, som verken setter pris på å bli stengt inne eller ute🤷🏻♀️ Anonymkode: 09527...5b5