Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Håpløst forelsket i en mann ... Som jeg ikke kan få?

Selv om det er flere år siden, kan det være uaktuelt. Det avhenger av hva lege-pasientforholdet innebar. https://www.helsenett.no/265-sykdommer/lov-og-rett/lov-og-rett/19800-pasient-og-lege.html Anonymkode: b33d9...31a
  3. Anonym bruker

Oppdaget noe på tlf til 10 åring

Ja, denne kan ikke ha tlf. med kamera ihvertfall.. Anonymkode: fb8c5...2b5
  4. Jeg er lærer og har opplevd år der jeg jobber mye og år der jeg jobber mindre. Da jeg jobbet som kontaktlærer på ungdomsskolen hadde jeg 48 timer i gj.snitt på de ukene vi jobber. 125 tentamener å rette i jule«ferien». Satt 60 timer den jula. Påske«ferien» hadde jeg bare 120 tentamener. 60 engelsk og 60 norsk. De siste årene har jeg hatt mer spes.ped (mellomtrinnet). Har vært kontaktlærer (altså 24.000 i årstillegg) fir å ha kun to elever. De jobbet med grunnleggende lese- og skriveopplæring og tallene opp til 10 (20). Jeg har dermed ikke hatt samme antall timer til retting og oppfølging slik det er å ha hele klasser/trinn, naturlig nok. Derimot har jeg hatt flust av møter med div instanser på disse to elevene. Arbeidsdagene mine har vært kortere enn da jeg jobbet på u.skolen, og endel kollegaer sier ganske tydelig at de mener jeg har en lett jobb. Allikevel er det ingen som ville overta jobben min da jeg gikk ut i permisjon. Jeg synes det sier ganske mye, jeg. At jobben min er i manges øyne «lett», men ingen er interessert i å bytte med meg... 🤷🏼‍♀️ Anonymkode: e0b57...cd0
  5. Anonym bruker

Muligens rotet meg opp i feil fyr

Har sagt ifra at jeg ikke ønsker å forsette å han har faktisk bare ringt med en gang etter det. Jeg tok ikke telefonen. Møtte han alene på butikken tilfeldig idag å da overså han meg fullstendig,skulle ikke tro at han snart var 50 år Men virker som han kanskje ikke kommer til å lage noe oppstyr å det er jo bra for alle parter. Anonymkode: 5e70e...325
  6. Anonym bruker

Du må lese nøyere. Det er 3år siden legeoppholdet opphørte, han har fått seg ny jobb. Alle vet at lege og pasient ikke kan involveres med hverandre, der er det strenge - etiske regler man må forholde seg til da. Anonymkode: 0af92...39c
  7. Syngensang

Håpar det om 10 år er 15 årsgrense på smarttelefonar.
  8. Anonym bruker

Vurderer det ja...... Hvordan forklarer henne grunnen uten at hun blir flau?Hun vet jo at jeg har tilgang til alt på den så hun burde jo skjønne at jeg ser ting.... Anonymkode: dd416...918
  9. Anonym bruker

Hva gjør man egentlig med sånn oppførsel? Vi er 40 år!

Hvordan truer hun deg, da? Anonymkode: 14cb0...96e
  10. Anonym bruker

Ta fra henne mobilen! Anonymkode: 9d64c...cc3
  11. Anonym bruker

Barn som ofte er kvalm, hjelp?

Det er sjekket, hun er positiv for å få det men legen sier hun ikke har det. Anonymkode: 5e955...9b1
  12. Ingen skal måtte sove med en snorker. Ingen skal heller måtte ha lest alle tråder for å svare. Og ingen bør gå ut fra at det er de samme som svarer i alle tråder. Eller at enkeltbrukere er pålagt å være konsekvente i hva de svarer.
  13. Jeg begynte i ny jobb for nesten et år siden i en nyopprettet stilling. Denne stillingen ble før dekket av flere andre, og ei av disse har problemer med dette. Til stadighet opplever jeg å bli slengt kommentarer etter, å bli forsøkt lurt, eller rett og slett truet. Truslene er med en spøkefull tone, men hvem liker vel å bli "lekeslått" med en brusflaske i hodet i kantinekø? Jeg har nevnt dette for min nærmeste sjef, men han svarte bare at jeg ikke måtte bry meg om henne. Så hva kan jeg gjøre? Jeg begynner å bli mektig lei, og det går utover trivselen og kvaliteten på arbeidet mitt. Burde jeg rett og slett ta igjen? Anonymkode: 61630...36b
  14. Usikkermann28

Hvordan vite om ho er oppriktig?

Ho hadde en datter fra før, og så fikk vi en sønn sammen
  15. Hun har altså filmet seg selv naken og vist frem alt mulig på denne filmen, snakker om nudes, puling osv....jeg kan ikke se at hun har sendt den til noen, men uansett😫 Jeg har snakket med henne om nettvett osv, men det går inn ene øret og ut det andre... jeg har selvfølgelig slettet videoene, men hva mer kan man gjøre?Kan styre abonnementet hennes og begrense vet jeg....hva ville dere gjort? Anonymkode: dd416...918
  16. Anonym bruker

Test henne for cøliaki. Det er en enkel blodprøve som kan gi klar indikasjon. Anonymkode: 97a8a...bae
  17. Søvn er viktig og burde være en prioritet når man har småunger. Mannen min sover dårlig sammen med baby, så vi ligger hver for oss akkurat nå. Sex kan man heldigvis ha flere steder enn i dobbeltsenga og jeg får mer enn nok nærhet av ungene jeg sover med.
  18. Anonym bruker

3, 5 åring uten språk.

Min fekk ikkje reint språk før han var 6 år. Da han lærte å lese, løsnet det over natta. Hadde logoped og assistent i barnehagen. Han ligger langt framme utviklingsmessig i dag. Populær i klassen, leser bøker beregnet for 1 klasse høgare, god i engelsk osv. Anonymkode: 1cb7f...1b7
  19. Anonym bruker

Påan igjen... Er du på kvinneguiden og? Her er en link, svar fra en lege, om det å være forelsket i legen sin https://www.lommelegen.no/annet/å-være-pasient/legesvar/jeg-er-forelsket-i-legen-min-hva-skal-jeg-gjore/69024022 Så kan du lese lovverket. Legen har ikke lov til å innlede et forhold til deg uansett. Det er bare å søke opp en av de mange trådene her inne, så finner du link til kildene på det. Slutt å dyrke forelskelsen/betattheten, og gå videre. Anonymkode: b33d9...31a
  20. Anonym bruker

Hvordan har det blitt flere barn ut av et forhold som bare har vart et år. Anonymkode: d5cca...133
  21. Anonym bruker

Hvorfor har du vært mye lei deg rundt henne? Kan forstå om du er det nå som du har kjærlighetssorg, men ellers? På det lille du har skrevet så virker det som om hun ikke vil ha deg, men at hun heller ikke vil at andre skal ha deg. Hun har gått videre, så dobbelsikrer hun at du gjør som hun vil ved å gi deg et slags håp om at det kaaaaanskje kan bli dere igjen. I mellomtiden dyrker hun forholdet og sex med en annen mann... Hun behandler deg veldig stygt! Du vil forbli kuet, du vil aldri kunne være deg selv rundt henne mer, for selv om hun fant ut at den nye mannen ikke passet henne og kom tilbake til deg, så kan du aldri være sikker på om du oppfører deg riktig nok for henne. Du blir gående på nåler rundt henne for å please henne. Slike kvinner bruker gjerne å snu rundt igjen da, for da vil hun kalle deg en tøffel uten egne meninger, du blir lei deg, og da kan hun bruke det at du er "ustabil" igjen... Jeg er enig med den som sier at du trolig mest sørger det som ikke ble, tapte forhåpninger, mer enn henne. Ser du at hun nå behandler deg veldig stygt? Hun har sex og kysser og er kjærlig med en annen mann - og så sender hun deg koselige meldinger.... Hadde hun virkelig ønsket seg deg tilbake hadde hun droppen den nye mannen, sluttet å date andre og fokusert på å rydde opp i forholdet du og hun har. Men hun vil ikke det. Hun sier jo også det - du må endre deg, og mens du gjør det skal hun ligge med en annen mann, og når du ev. har endret deg slik hun vil, da skal hun vurdere om hun kanskje har lyst å bli sammen med deg igjen... Ser du hvor respektløst det er? Anbefaler deg å ringe til familievernkontoret og ta noen timer der alene, for du trenger noen å snakke med som du kan fortelle alt slikt til. Her får vi bare med oss en liten del av alt. Ta noen timer på familievernkontoret og snakk med dem. Det tror jeg vil gjøre det lettere for deg å se hvor dårlig hun faktisk behandler deg. Og skulle det likevel bli aktuelt for dere å forsøke igjen - still krav til henne. Og et absolutt krav fra din side bør da være at dere går i parterapi på familievernkontoret så lenge dere trenger det! Du burde være sint på henne, hun behandler deg svært dårlig, respektløst og uten omtanke så lenge hun har annen kjæreste og sender deg slike meldinger. Du fortjener langt bedre. Anonymkode: 663a7...a8d
  22. Anonym bruker

3, 5 åring uten språk.

Du er ikke udugelig, og han blir ikke sånn av å se for mye på ipad og barne-tv, altså! Jeg har selv et barn som jeg har gått i årevis og hatt dårlig samvittighet over, for jeg trodde jeg hadde gjort alt feil i oppdragelsen. Nå er hun 3,5 år og har fått en diagnose som forklarer alt det jeg har gått å følt meg skyldig for. Håper dere får hjelp snart, og at du klarer å fri deg fra følelsen av å være udugelig. Vi er mange slitne mammaer rundt som tyr til lettvinte løsninger innimellom, altså! Kanskje ikke alltid like lurt, men udugelige er vi ikke 👍 Anonymkode: 43962...0d2
  23. Og den kan i en del tilfeller gis av en maskin og i en del tilfeøøer kan maskinen lage oppgavene og gkøre vurderingen mens læreten gir en tilbakemelding. Poenget er at det om ikke lenge vil bli unødvendig fir en lærer å bruke påskeferien til å rette 240 tentamensbesvarelser. Anonymkode: 4cb7c...177
  24. Anonym bruker

Spiller dere fortnite med barna deres?

Ja, det gjør jeg. Vi spiller sammen på hans bruker. Anonymkode: 14817...427
  25. Anonym bruker

Hun er straks 9 år og er plaget med kvalme og innimellom hodepine og magevondt. Jeg måtte hente henne på skolen rett før påskeferien pga magevondt og kvalme og idag er det pån igjen. Hun har ligget på sofaen etter skolen og kastet opp en gang ikveld. Har hatt hodepine og fått Ibux to ganger da det kommer tilbake. Hva kan dette være? Vi har legetime neste uke. Dette med kvalme og magevondt er ganske ofte så tenker hun bør ta nye blodprøver,men hva bør sjekkes? Anonymkode: 5e955...9b1
  26. Anonym bruker

Min 6-åring sover fra ca kl 22 til kl 7😱😱

Men hva er poenget med det? Han sover jo ikkje lenger om han legger seg 21 og står opp 6.. Anonymkode: 1c980...74f
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden