Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. mamma til adhd gutt<3

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Det var på ingen måte et passende svar til en sliten og fortvilt mamma. Nå synes jeg ikke at hun var frekk mot deg , men HVIS hun var det så er det lov å være overbærende og forsiktig mot et menneske i krise.
  3. Sommerkroppen 2029

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Og igjen - du er her mye. Men dette gjelder alle andre enn deg selvsagt.
  4. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Syns du? Eller var det en passende respons på et uhøflig svar fra Ts først?
  5. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Selvfølgelig er det mulig å hjelpe et menneske som ikke "er mottakelig for behandling". Folk legges inn på tvang om de er syke nok, og der foregår det ikke noen form for behandling uansett, med unntak av medikamentell, men ro og skjerming vil i stor grad også bidra til tilfriskning. Anonymkode: 6700d...2ed
  6. mamma til adhd gutt<3

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Her er du frekk og ufin. Du er også frekk mot andre brukere i tråden.
  7. Anonym bruker

    Savner en mann

    Nei, sterke selvstendige kvinner trenger ikke en mann, men sterke selvstendige kvinner innretter også livet sitt etter hva de har lyst på. Menn er litt som sjokolade, men trenger det ikke, men det er veldig godt å ha... Anonymkode: 48277...1ba
  8. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Begynner å skjønne hvor helsevesenet feiler. "Utbytte av innleggelse" brukes for å legitimere at alvorlige syke mennesker skrives ut lenge før de bør og overlates helt til seg selv. Alle mennesker, også de med kroniske lidelser, har rett på adekvat helsehjelp. For mange alvorlig psykisk syke med forverring, så kan medisinen i stor grad innebære ro, trygghet og skjerming. Anonymkode: 6700d...2ed
  9. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Jeg sier igjen : foreldre har telefonen i hånden hele tiden, overalt. Jeg har sett de med barnevogn som går på stolper fordi de har nesa i telefonen, og barn som sitter og ser på en mor som taster- på cafe, på buss og de sitter i sofaen OG på jobb med dette. Det gjør folk stresset for å miste info, for å ikke følge med og for å ikke dele. Med barn er det opplagt at det går ut over dem. Om jeg blir sliten av å være på nett, så går det ikke ut over ett menneske faktisk. Men jeg sier ikke at vi uten barn ikke også bør begrense oss, men det handler ofte om konsekvenser for andre. Jeg har aldri telefonen eller pc på når jeg er med andre.
  10. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Hva mener du med at sykehuset ikke gjør jobben sin? Tror du det er mulig å behandle et menneske som ikke er mottakelig for behandling? Hvordan ser du i så fall for deg at det skulle foregå? Tror du sykehuset hadde latt være å behandle henne hvis det var mulig å behandle henne? Anonymkode: 5e78e...ba8
  11. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Jo du er her veldig mye. Det hjelper lite at du her skriver med nick. Vi kjenner deg igjen når du er anonym også. Ikke innbill deg noe annet. Anonymkode: 262dd...48d
  12. Sommerkroppen 2029

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Så du kan være mye på nett, og det er helt uskadelig og ok for deg. Men ikke for andre.
  13. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Jeg har ikke hjemmeboende barn, og ikke har jeg mann i hus heller. Jeg sitter ofte på nett i perioder, og det handler mye om jobb selv om det ikke er mange timer om dagen. Jeg maler, leser og går turer pluss har oppsyn med turister, og jeg er ikke så veldig mye her lenger akkurat. Uansett går det ikke ut over en sjel om jeg er mye på nett.
  14. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Så fordi sykehuset ikke gjør jobben sin, så skal far måtte flytte midlertidig ut med barnet og overlate sin suicidale kone alene? Og HVA eksakt er det du tenker at barnevernet skal bidra med i denne familiesituasjonen? Det er ikke omsorgssvikt med i bildet her. Anonymkode: 6700d...2ed
  15. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Kan du forklare hvordan jeg var ufin? Må jeg sette hjerte bak hvert svar jeg gir når folk har problemer, og hvilken hjelp er det? Sannheten er at internett tar mye energi og fokus, og siden jeg tenker at brukere her ikke skiller seg fra befolkningen på alle måter, så kom jeg med rådet som faktisk kunne være til refleksjon. Og det jeg ble møtt med var ren uhøflighet, men det la ingen merke til. Og atter en gang, jeg var åpen for at Ts ikke var av de avhengige. Forøvrig er jeg lei dine svar siden du aldri kan svare på hva du egentlig mener, og det er som om du hiver ut ting uten å reflektere eller kan begrunne 99% av det som ramler ut av deg.
  16. Sommerkroppen 2029

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Du gir noen ganger veldig rare råd. Du sitter selv og skriver og svarer på mange innlegg her og bruker masse tid på det i løpet av dagen, men gir likevel råd om å ikke være så mye på nett fordi flere psykologer sier det er skadelig. Hva er logikken i det?
  17. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Det holder nå. Anonymkode: 5a280...6dc
  18. Anonym bruker

    Savner en mann

    Sterke selvstendige kvinner trenger ikke menn. Anonymkode: d1d34...416
  19. mamma til adhd gutt<3

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Du fremstod ufin og viste liten forståelse for et menneske som var langt nede. Det er det folk reagerer på. Mulig du mente det på en annen måte, men det fremstod ikke konstruktivt.
  20. Anonym bruker

    Fikser alt selv?

    Du er en omsorgsperson og har sikkert mange gode løsninger og kan gi relevant hjep, så du har den rollen i omgangskretsen eller i familien. Det er jo en veldig viktig rolle, men du må sette grenser siden ingen orker alt i lengden. Ta deg noen dager hvor du lader opp, og vær bestemt på det. Jeg kan ikke se noen annen løsning, og siden det ser ut som om du blir bebreidet når du sier fra, så er det enda viktigere å være bestemt. Jeg er også en som bidrar, ( sannsynligvis ikke så mye/ ofte som deg da jeg egentlig ikke er utpreget omsorgsfull. Jeg vil bare hjelpe hvis jeg kan ) men senest i går sa en voksen person som spurte om noe at det var fint jeg satte grenser. Noen forstår det heldigvis, mens andre blir ofre. De trenger grenser, så prøv å tenk at du faktisk gjør dem en tjeneste på den måten også. Anonymkode: da88c...ee3
  21. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Voksne er for mye på nett generelt, men jeg var åpen for at ts ikke var en av dem. Les siste setningen hennes i svaret hun ga meg, for hun vet heller ingenting om hvilke erfaringer jeg har med barn med spesielle behov, for det har jeg aldri skrevet et ord om her inne. Så det er vel ganske spesielt at hun selv antar ting, og i tillegg svarer uhøflig. Men det har nok gått de fleste her hus forbi, ikke sant? Når jeg gir et råd som er velment og etter å ha hørt flere psykologer som snakker om dette, så blir jo folk her aggresive fordi svaret ikke passer dem.
  22. Anonym bruker

    Dere som har/har hatt anoreksi

    Føler meg ikke tynn jeg heller,selv om jeg er det. Spiser etter klokka,og det beste er sammen med andre,så de ser at jeg spiser. Når jeg er alene hopper jeg over måltid. Så prøver alltid og være sammen med noen de dagene jeg har fri. Har slitt i 8 år nå,men det går bedre. Anonymkode: 19f35...f0e
  23. LillaGorilla♥♥

    Fikser alt selv?

    Du må slutte å unnskylde hvorfor du ikke kan hjelpe, slutt å diskutere- da åpner du for motargumentasjon. Du må lære deg å bare si nei, og ferdig med det. "Nei, det passer ikke. Nei, det kan jeg ikke hjelpe med. Nei, dette må du nok ordne selv. "
  24. I dag
  25. Anonym bruker

    Dere som har/har hatt anoreksi

    Du har en spiseforstyrrelse. Har en datter som sliter med akkurat det samme. Hun er altfor tynn, men ser en tjukk jente i speilet. Anonymkode: 59816...783
  26. Anonym bruker

    Fikser alt selv?

    Jeg har prøvd litt. Når noen ringer meg om jeg kan gjøre x,y,z så har jeg kanskje sagt at "jeg har veldig mye akkurat nå og er veldig sliten. Kanskje du kunne gjort Z selv?" Da får jeg gjerne et langt foredrag om hva sliten er og at jeg ikke vet hva det er siden jeg ikke er syk. Jeg burde forstå at de ikke kan x,y og z. "Og disse oppgavene må jo gjøres og du er jo frisk." Gjerne etterfulgt at hvor lei seg de er for at de er syke og at de gjerne skulle vært i mine sko. Det er ikke sagt for å bevisst være slem, men fordi de oppriktig mener at slik er verden. Og så gjør jeg det da... Anonymkode: a9593...acc
  27. MissSaigon

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Og når hi sier at dette gjelder henne så beskylder du henne for å gå rett i forsvar. Du er et lite hyggelig menneske.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...