Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Familiedrama - jeg er rasende på mannen min!

Enig med dere begge. Hans oppførsel er ikke bra, men... Aldri si en mann i mot på denne måten forran hele familien, det kunne dere tatt på egenhånd i bilen på vei hjem, så forstår din manns reaksjon. Her er det du som bør svelge kamelene. Nå vet du det til neste gang. Uansett å idiotisk dette var tar du det opp med mannen din under fire øyer, ikke forran familien... Anonymkode: 5d3f9...33c
  3. Anonym bruker

Den tankegangen er du relativt alene om å tenke. Det er ingen omsorg som ligger til grunn når en far oppfører seg slik mot barnet sitt, og ved korreksjon blir dødelig fornærmet og stikker av. Dette er ingen mann, men en trassig unge! Anonymkode: 3ab3c...864
  4. Today
  5. soleia

Ber du ungene komme hjem til middag?

Det pleier stort sett å jamne seg ut, og besøkande pleier å ete med oss. Det er aldri noko ringing til foreldre om det. Men minste har vore heime hjå ein ven kvar dag etter skulen ein periode, og då bad eg han komme heim til middag. Eldste hadde ein kamerat frå nabolaget som hang nesten dagleg hjå oss, og fekk middag så sant det passa, men han fekk etter kvart beskjed heimefrå om å komme heim til middag, så då hjelpte eg han å passe tida. Men ingen må sitte og sjå på at vi et, utan å få tilbod om mat.
  6. Pobie

Vannkopper, skal man meldes til barnevernet?

Men den er ikke alltid ufarlig. Og nesten halvparten av alle som har hatt vannkopper vil senere få helvetesild. Mye bedre å vaksinere.
  7. Anonym bruker

Det er ikke slik at man «opparbeider seg en rett til å blande seg» fordi man har passet barna. Enten man er au pair, tante, mormor eller annet. Barneoppdragelse og uenighet rundt dette er foreldres område. Anonymkode: 28acc...23b
  8. Anonym bruker

Kan han mistolke dette?

Tok det bare opp med han jeg,han sa at det var helt greit Så blir pizza og filmkveld Anonymkode: e4fe8...204
  9. Anonym bruker

Det var voldsomt til negative hypoteser og konklusjoner på syltynt grunnlag. HI skriver «maste om å spise litt». Jeg tenker at dette først og fremst er et uttrykk for omsorg for barnet fra mannen side. Anonymkode: 28acc...23b
  10. Anonym bruker

Uten å direkte ta din mann i forsvar - men kan det være at dette ikke er første gangen at han blir «justert» av dine foreldre? Dette vet jeg selvsagt ikke om stemmer, men det er fort gjort å «forherlige» sine egne foreldre i forhold til ektefelle. Ikke at du nødvendigvis gjør dette, men vet om flere som setter ektefelle litt til side når egne foreldre er tilstede. Synes ingenting om reaksjonen til mannen din, på ingen måte. Men hvordan er han til vanlig, da? Har han ofte slike utbrudd? Er han ofte urimelig mot barna (slik han var her)? Er han frekk mot foreldrene dine? Hvis svarene her er ja, er jeg helt og holdent på din side. Dersom svarene er nei, ville jeg ha gravd litt dypere og snakket med ham om hva som egentlig plager ham, for da har han helt sikkert gått og kjent på dette over lang tid, og masingen rundt middagsbordet i dag ble kanskje mer en prinsippsak for ham enn at han faktisk mente det han sa. Teit å bruke en syk unge i en slik sammenheng ja, men han mistet kanskje hodet litt? Snakk med mannen og hør hva han har å si før du biter hodet av ham ;-)! (Hilsen ei som har opplevd noe av det samme - og fått «ryddet opp» ved å snakke om det etterpå). Anonymkode: b9a2b...fdc
  11. Anonym bruker

Nei. Det er ikke hennes sak, det er foreldrenes. Anonymkode: 28acc...23b
  12. Yesterday
  13. Anonym bruker

Håper virkelig du spøker her, eller så lurer jeg alvorlig talt hvilken planet du befinner seg på. Far driter selvfølgelig ikke ut barnet fordi han maser om at det trenger mat, han forsøker nok å være streng fordi han tenker at det er viktig for datterens tilfriskning å få i seg mat etter sykdommen. Og å ville «sette på plass» en annen voksen foran barnet barnet fordi man er uenig, det er oppskriften på et usunt forhold og å undergrave barnets tillit til den forelderen. Anonymkode: 28acc...23b
  14. Pobie

Betegnelse nyfødt

Nyfødt er første måneden, men vet amerikanere spesielt liker å strekke dette ut til 3-4 mnd. Baby til de er ett år gamle, eller 2-3 år i USA 😂
  15. Anonym bruker

Dette. Anonymkode: 28acc...23b
  16. Anonym bruker

Jeg hadde nok vært like sjokkert som deg, men tror du må forsøke å se noe fra mannens perspektiv her også dersom dette skal løse seg: - Å bo i hjemmet til svigers er ikke avslappende for en svigersønn eller datter, uansett hvor hyggelige de er. Tenk selv hvordan du hadde følt deg etter 2 uker hos mannens foreldre. Han har nok vært litt på bristepunktet fra før av. - Mannen din burde ikke ha mast om at deres datter skulle spise, men du og moren din burde ikke ha gått sammen om å si det motsatte foran barnet ved middagsbordet. Barnet vil kunne oppfatte det som om det far sier ikke behøver å høres på. Dere burde uansett alle sammen ha skjønt at besøk hos noen dagen etter omgangssyke ikke er forsvarlig. Anonymkode: 28acc...23b
  17. Anonym bruker

Helt ærlig. Er likes viktig for deg?

Jeg har ikke insta og er lite aktiv på Facebook. Jeg liker noen bilder i uka. Gratulerer aldri noen med dagen. Så forventer ikke noe tilbake heller. Det er litt overfladisk. Har litt over 500 venner. Hvis jeg først deler et bilde så får jeg hanske mange likes. Det er hyggelig. Og har jeg bursdag får jeg rundt 100 gratulasjoner, i hvert fall de tre-fire siste årene. Tror det henger mer sammen med at jeg har et stort nettverk i det virkelige liv. Deltar mye i barnas skole- og ulike fritidsaktiviteter, er godt «synlig» der i form av at jeg bidrar. Også er jeg generelt godt likt av folk flest, både på jobb og privat. Anonymkode: 527e7...316
  18. Anonym bruker

Konsekvenser for stjeling?

Ingen vits i å kjefte på dem som kjefter på seg selv. Slapp av: Vi har vel gjort det samme og det ble folk av oss også ❤️ Anonymkode: 1b12e...9fe
  19. Anonym bruker

Hva bør jeg gjøre? Ang økonomi

Har du skrevet om denne jobben tidligere? Kontakt likestillingsombudet og fagorganisasjonen din. Jobben kan ikke bare endre jobben din totalt etter at du har vært i permisjon, det er ikke lov. Nå må du bare manne deg opp og kjempe for dine rettigheter! Ring likestillingsombudet i morgen tidlig. Og meld deg også inn i en fagorganisasjon i morgen. Anonymkode: cd55e...6bd
  20. Sparekonto: 230 000. Står og 15 000 ekstra på regningskontoen. Anonymkode: b9561...de8
  21. Bufferkonto og sparekonto er ikke det samme her i huset. Bufferkonto har et par netto månedslønner stående. Sparekonto/fond skal derfor i teorien slippe å brukes til uforutsette utgifter. Bruker vi av buffer setter vi inn igjen til vi er på beløp før vi sparer videre i andre ting. Anonymkode: 4b04d...e0a
  22. Anonym bruker

Det hadde vært dårlig å gi henne straff for å stjele? Ja, gud forby om det skulle fått konsekvenser Anonymkode: a72fd...d50
  23. Anonym bruker

Da har du egentlig gitt henne straff allerde... Du sa takk , men du skal tenke på hvilke konsekvenser dette gir. .. Så nå ligger hun på rommet og har det fælt, og i tillegg skal hun bli stressa for konsekvenser ? 😞 Si at dere er ferdige med saken. 😊 Da tør hun å komme til deg neste gang hun har noe på hjertet også. Anonymkode: 3dbeb...ef2
  24. Anonym bruker

Hva bør jeg gjøre? Ang økonomi

Først lyve seg til sykemelding, så lyve seg til å slippe karantenetid høres jo bra ut Anonymkode: 56e2b...718
  25. På bufferkontoen står det pr. akkurat nå 101.000. Men nå har vi også ganske brukbart på lønnskontoene våre, så jeg tror vi slipper å bruke av bufferen om vaskemaskinen skulle ryke. Det går en god del ut av lønnskontoene når maling av huset skal betales, samt en bil på EU-kontroll, men jeg tror vi skal berge oss gjennom. 😉 Likevel - det er kjekt å ha litt i bakhånd. Uventede utgifter er aldri stas. Anonymkode: a22f3...a91
  26. Anonym bruker

Tøvete svar. Anonymkode: 3dbeb...ef2
  27. Anonym bruker

Ingen konsekvenser. Og ingen straff. Slike ting skjer. Virker ikke som hun gjør dette igjen. Hun virker som en fin unge 😊 I morgen er dere ferdige med dette 😊Hun har skjønt tegninga. Synes det hadde værr dårlig å gitt henne straff. Anonymkode: 3dbeb...ef2
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...