Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Tarm i ubalanse. Hva hjalp deg å få den i balanse?

Enig? Du spør hva som hjalp noen å få den i balanse. Anonym d3e svarer hva som hjalp henne. Det er jo ikke noe du kan være enig eller uenig med, med mindre du er hennes tarm, og det er du neppe. Anonymkode: 16d90...9e9
  3. Anonym bruker

Hvordan endre innstilling?

Jeg har alltid vært frisk og rask, men så: For fire år siden skjedde flere store ting på en gang (Samlivsbrudd, ulykke, sjokk og tap av nær slektning) og kroppen har slått seg helt vrang. De tre siste årene har jeg måttet operere flere ganger og er stadig syk. Jeg har fått streng beskjed om å lytte til kroppen og prøver virkelig, men lykkes ikke. Terapi, yoga og mye utendørs. Spiser ganske sunt, trener og det hele. I dag slo det meg at jeg har fått inn med morsmelken at hvis jeg kan stå på beina, så går jeg på jobb! Nå er jeg på aap og har fått beskjed fra arbeidsgiver om at jeg må tilbake i minimum 50% stilling. Jeg er glad i jobbe min og utelukkende positive tilbakemeldinger, men må bare innrømme at jeg er livredd for å miste jobben. Samtidig må jeg endre innstilling, ellers blir jeg jo bare syk igjen! Noen tips? Anonymkode: 189b0...44b
  4. Anonym bruker

Hvor oppbevarer dere sex-leketøy?

I nattbordskuffen. Det ville ikke falle barna inn å rote rundt på vårt soverom. Anonymkode: c1ce2...4b6
  5. Anonym bruker

Den helsikes nynorsken

Nynorsk er ingenting å øve på. Elevene får bruke digital oversetter på alle prøver og eksamen. Anonymkode: 7b821...deb
  6. Anonym bruker

Har det egentlig bare bra da jeg sover...

Det er hun nok ikke, men det er visst du? Anonymkode: 632b8...f01
  7. Anonym bruker

Fikk beskjed nå i kveld at

Altså.... Barnet har krav på privatliv og stefar har krav på etterforskning og evt rettssak. Ingen deler slike opplysninger utfra en akuttplassering.... Anonymkode: 719b4...434
  8. Anonym bruker

Hvor oppbevarer dere sex-leketøy?

Jeg kastet min i søpla. Ungene mine er overalt, og jeg kan jo ikke be dem om å ikke kikke i nattbordskuffen eller skapet fordi mammas dildo ligger der. 🙊 Anonymkode: a9c51...a54
  9. Anonym bruker

Klem til deg ❤️ Anonymkode: 632b8...f01
  10. Anonym bruker

dette er ingen bygd,men en av de 5 største byene i landet,men helt enig at bv burde spart seg med og si hva det gjaldt,men kun barnet er flyttet. Nei stefaren er ikke dømt, dette har jo kommet nå, vet ikke hvor lenge bv har vert inni bilde da,men dette var helt nytt og sjokkerende for både meg og far i huset Anonymkode: 6f8f9...601
  11. Anonym bruker

Dere kloke damer (og menn)

Pushup tør jeg ikke prøve på engang. Det kjenner jeg bare av tanken at da gir håndleddet etter. Skal lese litt om strekk. Tusen takk for svar Anonymkode: 60d53...eae
  12. Anonym bruker

Dette nekter jeg å tro.... Skal dette barnet og det det har blitt utsatt for blottlegges for hele "bygda" på denne måten? Stefar kan da ikke være dømt allerede, og dette barnet skal aldri få komme tilbake til hjemstedet sitt uten at alle vet hva som skjedde? Jeg nekter å tro at barnevernet har gitt læreren lov til så fortelle dette altså. At barnet er i fosterhjem og har blitt flyttet ganske brått kanskje, men ikke detaljene om hvorfor. Det hadde jeg virkelig satt spørsmålstegn ved at har blitt delt på denne måten. Anonymkode: 8b528...698
  13. Anonym bruker

Lærer skal ikke fortelle barna det de fortalte oss voksne, lærer kommer kun til og fortelle om at barnet måtte flytte og begynne på en annen skole. Kommer til og fortelle barnet mitt selv har jeg bestemt meg for, så barnet ikke blir helt sjokkert,men kommer heller ikke og nevne noe om årsaken. Anonymkode: 6f8f9...601
  14. Anonym bruker

Tusen takk for svar! Dette føles veldig likt. Frustrerende og kjedelig og ikke klare noe så enkelt som å sette vinduet på lufting eller vri opp en klut. Da er det kiropraktor som gjelder. Har ikke følt det har vært ille nok til å oppsøke lege enda, men nå kontakter jeg kiropraktor. Hadde vært fint om jeg lærte noen enkle øvelser for å forebygge dette også, sikkert noe jeg kan gjøre for å unngå at det «blusser opp». Tusen takk for fint svar! Anonymkode: 60d53...eae
  15. Anonym bruker

Hos meg var det en strekk i leddbånd eller noe sånt. Tok evig lang tid før det ble helt bra, og jeg forsto at det noen ganger kunne være bedre å ryke av og operere enn å få en strekk, for det var ikke bare bare for sånne strekk å trekke seg tilbake. Hos meg var det også vondt ved visse bevegelser, og håndleddet gav etter ved belastning, kunne ikke ta pushups f.eks Anonymkode: 95180...da2
  16. Anonym bruker

Vet du, dette ville jeg meldt videre til kommunelegen, for her blir taushetsplikt brutt. Barnet har rett til at slike helseopplysninger ikke kommer ut. Jeg tviler på at barnevernet har lov å si til lærer at denne "får lov" å dele videre. Dette høres mer ut som et grovt overtramp, hvor de som skal beskytte barnet ikke gjør det. Og lærer bør selvfølgelig ikke dele slike detaljer med klassen! Jeg ville kontaktet lærer i kveld eller før skolen begynner i morgen og sagt at det bv har gjort kan være et alvorlig brudd på taushetsplikten, og at lærer ikke bør fortelle detaljer videre til elever eller andre. Var jeg deg ville jeg forberedt barnet ditt på at det andre barnet er borte fra klassen og bare sagt noe om at det ikke hadde det bra hjemme, og at det var det beste for barnet å bo hos andre enn foreldrene. Og så heller ta spørsmål senere, men holde informasjon på minste minimum av hva barna trenger å høre. Men vær så snill, ta en telefon til kommunelegen og fortell hva bv har sagt til lærer, for hvis dette er en så grov feil av bv som jeg tror det er, da må det tas tak i og stoppes! Anonymkode: 704ee...c61
  17. Anonym bruker

Den helsikes nynorsken

Eneste fordelen med dysleksi. Anonymkode: 84b95...b7c
  18. Syngensang

Vaksine, HPV. Vi har bestemt oss for å ikke vaksinere

Nei du må ikkje, men viss du prøvar å underbygge påstanden din på ein slik måte at vi trur deg er det nødvendig.
  19. Anonym bruker

Jeg har lignende smerter fra håndleddet/-roten. Jeg får låsninger i de små håndrotsknoklene, og dette gir gnissninger ved visse bevegelser, typisk åpne et vindu, et tregt dørhåndtak, vri opp en klut. Noen ganger gir det etter også. Det kan, når låsningene har stått en stund og er verre enn "normalt" for meg, også bli tyngre å bruke hånden. Det som hjelper meg er kiropraktor som er god på justering av ekstremitetsledd (armer/hender/føtter). Ikke alle er like gode på det, så hør deg litt rundt. En liten advarsel - om det er låsninger som sitter ganske fast så kan det gjør veldig vondt når de forsøker å justere dem, men det varer bare kort der og da ett/få sekunder, så blir det mye bedre etterpå. Men svekkelser kan det også være andre årsaker til, f.eks. trange kanaler til nervene i håndleddet eller leddcyster (ganglion) som presser på nerver, eller annet. Så greit å få en sjekk på det. En kiropraktor kan dessuten henvise deg videre til ev. bildediagnostikk eller andre undersøkelser hvis denne mener det er nødvendig, og er uansett mye bedre til å vurdere leddfunksjon enn en fastlege. Jeg blir gjerne verre ved fall, slik du forteller du hadde, og ved immobilisering av hånden, som ved gips (ble gipset ved en feiltakelse for et par år siden, og da tok det tid å komme meg igjen i håndleddet etterpå, selv om det bare var noen dager, og måtte få hjelp av kiropraktor). Noen ganger kan det også gå motsatt vei, at jeg slår opp låsninger ved fall eller å støtte meg brått og hardt på hånden og blir mye bedre i håndleddet etterpå Jeg har lært meg å riste hånden på en måte som gjør at jeg kan få opp noen av låsningene selv også, veldig praktisk når det skjærer seg av å åpne et vindu eller om jeg vrir opp en klut, for da slipper jeg smertene og kraftsvekkelsen. Men innimellom må jeg få hjelp av kiropraktor likevel. Så finn en god kiropraktor Anonymkode: e6d13...ef0
  20. Anonym bruker

Lærer som sendte mail til alle foreldrene i klassen til barnet det gjelder. Lærer fikk lov av barnevernet og dele videre . Jeg også reagerte på at vi fikk vite såpass mye. Nei vet det ikke er skolens barn, men tenkte bare kanskje det er lettere for barnet og få beskjeden sammens med klassen enn hos meg Anonymkode: 6f8f9...601
  21. Anonym bruker

Det vanlige livet er så jævla kjedelig!!

Er ikke bare mamma som har satt frykt i meg. Hvorfor stod jeg ikke imot? Og hvorfor må foreldre åpne kjeften når du faktisk står overfor valg? Når de fokuserer sånn på at du skal bli selvstendig? Men de klarer da faen ikke holde kjeft når det faktisk skjer!! Angsten hun satte i meg og gleden hun tok fra meg gjorde så jeg mistet motivasjonen. Dette ble ei stor blemme og jeg ser det som en straff fra «Gud» at jeg ikke stod på egne bein. Anonymkode: 9c629...d32
  22. Anonym bruker

Hvem i alle dager har gått ut med slike opplysninger? Jeg har fire barn, og har et par ganger opplevd at klassekamerater har blitt flyttet vekk av barnevernet, men ungene har da aldri fått detaljer om hvorfor... De har fått høre f.eks at en jente har flyttet til mormoren sin og skal bo der fra nå, eller at familien hadde det ikke noe greit men nå har de fått hjelp og skal bo et annet sted. Jeg tror ikke det er meningen barna skal få slike opplysninger som du har beskrevet her altså, det holder lenge å si at han har flyttet og at det skjedde litt brått fordi det var litt vanskelig hjemme eller noe sånt. Anonymkode: 8b528...698
  23. Anonym bruker

Hvorfor i helv_ gikk du inn på dette innlegget? Rubrikken viser godt hva innholdet i innlegget er, så du kunde la være. Det er ikke sutring når du har vært i en nedbemanningsprosess og kommer til å slite økonomisk. Det er et reelt problem man kan ha behov for å snakke om. Gå et annet sted du sure kjerring. Anonymkode: aa22f...fc9
  24. Anonym bruker

Hvor mye betaler du i måneden på studielånet?

1600 ca Anonymkode: a5e26...dd6
  25. Anonym bruker

Det ville jeg selvsagt tatt opp med barnet mitt før skolen. Det er DITT barn, ikke skolens. Anonymkode: 65ce8...d45
  26. Anonym bruker

Lurer på om noen har vært i samme situasjon/kjenner seg igjen. For 10 år siden fikk jeg brudd i håndroten, ble gipset noen uker og gikk seg fint til. Litt ømhet i perioder, men fin funksjon. I vinter falt jeg på isen og samme hånden fikk seg en trøkk. Vet ikke om det har utløst problemene jeg har nå, eller om de gradvis er kommet som følge av bruddet. Prøver så godt jeg kan å beskrive, kanskje noen kjenner igjen -Plutselig skarp/ilende smerte i håndleddet når jeg åpner noe, for eksempel dørhåndtak, syltetøyglass. -Håndleddet «gir etter», dette kan også skje når jeg åpner en dør -Svekket kraft, ting som er lette å utføre blir vanskelig, åpne bildøren kan plutselig bli for tungt for hånden så jeg bruker den andre i stede. Ingen hevelse eller andre synlige skader, så har håper på det skulle gå seg til, men kommer kanskje ikke utenom legen. Eller er det andre som er bedre å oppsøke enn fastlegen? Anonymkode: 60d53...eae
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...