Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Leggetid barn med utfordringer

Har to med ADHD, ene med TS også. Nå er de eldre, 17 og 10 år, men har alltid hatt normale leggetider. Eldste har ikke slitt så mye med å sovne, men å forbli sovende. Han har alvorlig og sammensatt insomni og står fast på Melatonin. Yngste sliter med å sovne, er av den typen med forskjøvet naturlig døgnrytme, men sover godt når hun først sovner. Hun må også bruke Melatonin i perioder. Da hun var 8 år la hun seg 19.30, nå legger hun seg 20.30, men hun bruker alt fra 0,5-1,5 time på å sovne. Det går mye i lesing og å høre på musikk for å roe ned. Hun må også ofte danse, gå tur el. før leggetid for å få ut siste rest med energi. Anonymkode: 74de3...f0f
  3. Anonym bruker

Har mannen din en flott og veltrent kropp?

Han er ikke veltrent nei. Han har en normalt slank kropp, med litt kosemage, som jeg elsker hver eneste millimeter av 🥰 Verdens deiligste i mine øyne. Jeg selv er slank og godt trent. Trening er en stor del av min livsstil. Anonymkode: a209e...273
  4. Det er svært delte meninger om temaet. De fleste av mine venninner og jeg er veldig liberale der, det er hent greit å være homofil. Noen i min familie ser på homofili svært negativt og de oppleves lite opplyste. «De velger å være homofile, æsj, sånne omgås vi ikke». Har også ei venninne som har ett veldig ugreit syn på homofile mennesker. Hvordan ville du reagert om barnet ditt fortalte at han/hun var homofil? Anonymkode: 261fd...5d8
  5. Har ikke peiling. Vet han har hatt to seriøse kjærester og at han nesten ble samboer med en av dem. Utover det bryr jeg meg ikke.
  6. Anonym bruker

Hva kaller dere HM-butikken?

Hennes sier jeg, 32 år Anonymkode: d4370...308
  7. Pashla

Hennes og Mauritz! 🤣 Men jeg har sluttet å kjøpe Verdens Gang! (Til mitt forsvar hadde jeg en mormor som uten ironi kjøpte «åksestek» i slakterforretningen. Med portemonnéen sin!)
  8. Pashla

Negerbolle?

Inneholder det negre da?
  9. Anonym bruker

Jeg bruker også hele navnet, og det hører jeg faktisk at elevene mine også gjør (vgs), så noen steder blir de unge fortsatt godt opplært 😅 Anonymkode: f9fa2...c0a
  10. Anonym bruker

Negerbolle?

Nei. Anonymkode: 79999...27a
  11. Anonym bruker

Hvis barnehager og skoler stenger

Like ideotisk som en forventning om at staten automatisk skal betale for at vi har fått barn, ikke kan sørge for barnepass, og evt må bli hjemme fra jobb pga en "naturkatastrofe". Dette er grunnen til at man har bufferkontoer, firmaer har priv forsikringer og man må evne å planlegge istedenfor å forvente at alt faller i fange på en. Anonymkode: e6e91...c76
  12. Pashla

Negerbolle?

Har aldri brukt uttrykket og kan ikke huske å ha hørt noen bruke det. Så nei, jeg lærer ikke barna det.
  13. Anonym bruker

Kvinner vil helst ha døtre og menn vil helst ha sønner?

Forskning på kvinnehelse mangler fortsatt. Medisinsk forskning gjøres med mannekroppen som mal: http://kjonnsforskning.no/sites/default/files/rapporter/kvinnehelserapport_final_150518_med_isbn.pdf https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/av-menn-for-menn-1.1670988#cxrecs_s Anonymkode: 16c9a...29b
  14. Anonym bruker

Har mannen din en flott og veltrent kropp?

Veltrent er vel å ta i. Men han er stram, markert og slank, jeg elsker kroppen hans🤩 Jeg har nettopp født, men til vanlig er jeg slank og ganske stram. Anonymkode: ddae7...a1c
  15. Anonym bruker

Var jeg streng nå?

Hu er 10 år. Her har vi hatt 4-5åringer på overnatting, og vi sender jo ikke barna hjem igjen pga litt gråt og savn. Vi har så klart pratet med foreldrene på forhånd, og blitt enige om at vi som har barnet på overnatting gjør det vi kan for å trygge og trøste barnet, men vært enige om at hvis det blir fullstendig krise så ringer vi. Og det har enda ikke blitt noe mer enn litt gråt som gir seg etter maks 5 minutter. Anonymkode: a1bae...ef7
  16. 0. Jeg hadde 1. Vi ble sammen da vi var unge. På en måte skulle jeg ønske vi begge hadde hatt flere, så slipper en å lure på hvordan det hadde vært, samtidig har vi er rikt og variert sexliv sammen og savner ikke noe. Anonymkode: 2f744...6c0
  17. Jaha, historieløs? Spanskesyken begynte også smått og første smittebølgen var ikke den verste. Og den sykdommen kom i en tid der folk var mye mindre mobil. Det er ganske nøyaktig 100 år siden og dermed har det nettopp skjedd i menneskehetens historie. Spørsmålene om hvor smittsom corona-viruset virkelig er (stikkord R0), hvor lang inkubasjonstiden er og hvor mange viruspartikler man må få i seg før, alt dette er ikke endelig besvart. For å bli smittet av noro-virus (omgangssyke) trengs det ikke mer enn 100 viruspartikler! Så å nedsnakke potensiell fare er ikke spesielt smart, akkurat som å bli panisk. Vi snakkes igjen om 3 måneder, da ser vi hvilken vei det gikk. Anonymkode: 3e2eb...02e
  18. Havfrue8

Er testen positiv?

Gratulerer så mye!!
  19. Anonym bruker

Var jeg streng nå?

👍 Og neste gang hun skal overnatte ber du mor om å ikke ringe datteren. Anonymkode: bfbc3...b1d
  20. Anonym bruker

Negerbolle?

Sjokoladebolle, faktisk ikke rakettforskning det der. Anonymkode: 33914...d10
  21. Anonym bruker

Negerbolle?

Du kommer til å få et realt sjokk den dagen du oppdager at barna dine faktisk lærer ting på egenhånd uten å fortelle deg om det 😅 Anonymkode: ac603...fff
  22. Les litt nyheter du, hvis du da likevel ikke skjønner noe så kan jeg sikkert hjelpe deg. Anonymkode: c9e61...8db
  23. Anonym bruker

Skjer det uhell med nyfødte barn?

Da steller man på gulvet. Man lar bare ikke en nyfødt baby eller noen baby ramle ned fra stellebordet. Man må jo passe på! Det ER faktisk fullt mulig å unngå! Anonymkode: a32cb...460
  24. Da seiler vi i samme båt da eller? Opplys meg gjerne om hva jeg ikke har skjønt. Eller hva smarte du har skjønt jeg ikke skjønner. Anonymkode: 018d3...88f
  25. Anonym bruker

Hvis barnehager og skoler stenger

Jeg skriver jo det. Hvis staten stenger skoler og barnehager må staten også besørge en form for økonomisk kompensasjon. Min arbeidsplass vil ikke lide noen økonomiske tap ved å holde stengt (slik de fleste arbeidplasser vil). Anonymkode: e4323...b19
  26. Anonym bruker

Skjer det uhell med nyfødte barn?

Hvis du leser gjennom svarene her, så ser du jo at det ikke stemmer at «babyer mister man ikke». Selvsagt burde man ikke det, men noen unger er ekstremt sprelske. Uhell kan dessverre skje. Også selv om du ikke går bort fra stellebordet. Anonymkode: d36b3...ef1
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...