Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

1. Siste time
  2. Anonym bruker

Erfaring med 15 års aldersforskjell på søsken?

Er umulig å si. Jeg har en datter på 19 og en sønn på 5. Hun på 19 elsker å være storesøster og hjelper til. Det er ingen selvfølge! Jeg nyter så lenge det fungerer 🥰🥰 men en dag får hun sikkert selv barn og søsken blir mer "glemt" Anonymkode: 6c5d6...079
  3. Det skapes ikke verdier i Nord-Norge? Så kunnskapsløs er det faktisk ikke lov å være og du MÅ opplyse deg selv. Seriøst! Anonymkode: 5d501...1e1
  4. Anonym bruker

Hva er galt med ferie hjemme?

Med en sånn uttalelse fremstår du ikke akkurat som en person som benytter deg av de store kulturtilbudene i utlandet? Hva savner du? All inclusive og bamseklubben? Anonymkode: bae37...246
  5. Anonym bruker

Sliten av ferien

Det tror jeg er riktig, med små barn kan det fort bli mer uro enn avslapning hvis foreldrenes forventninger om reiser skal trumfe barnas behov for rutiner og ro. Anonymkode: 6985d...499
  6. Jeg har vært mye i nord. Og det du skriver er ikke helt korrekt. Hvor tror du fisken Norge eksporterer kommer fra? De har også både sunne og gode verdier i nord. Anonymkode: a3381...013
  7. I dag
  8. Anonym bruker

Sliten av ferien

Har du små barn? Ferie med små barn kan være slitsom. Mine barn var ikke solide sovere og på ferie sov de enda dårligere. Det var noen år da det var best å holde seg hjemme i ferien. Anonymkode: 6c7b6...8dd
  9. Anonym bruker

Er på ferie, der stedatter på 22 tar med 13-åring ut om natten

Jøss, her er det mange som skal ta HI. 22-åringen må ikke sitte barnevakt, men må dele et rom. Eller mener dere en 22-åring har krav på luksusen med eget rom betalt av andre? Ingen av mine barn har fått det, det blir for dyrt. Helt uaktuelt at de hadde fått fortsette å bo på rom sammen. Jeg hadde ligget på rom med 13-åringen så fikk 22-åringen delt rom med sin far (evt betalt eget rom av egen lomme). Vil 22-åringen ut på natten står hun fritt til å gjøre det, men ikke med 13-åring på slep. Anonymkode: 06ece...a8a
  10. Anonym bruker

Eks-mannen har funnet seg en dame på 27 år. Han er 44.

Selvfølgelig er det helt patetisk. Men prøv å puste med magen og fokuser på at hun er fin med barna dine. Marerittet må jo være om barna må bo halvt i et hjem der de har det fælt. Anonymkode: 45455...908
  11. Anonym bruker

Min sønn på 22 har kjærest på 42. Hun er to år yngre enn meg, og de har et godt og likeverdig forhold. Hvor lenge det varer er det ingen som vet, men pr nå er han lykkelig. Det er alt som betyr noe. En på 27 år, som nykjæresten i hi, er voksen og kan ta veloverveide valg for seg selv. Det er stor aldersforskjell, absolutt, men 17 år er da ikke så horribelt. Kjipt at hi angrer da, men slik er livet. Anonymkode: 21a84...026
  12. Anonym bruker

Hvis den unge dame vil ha mann 44 år med unger på slep, så vær så god. Lite du får gjort med dette. Anonymkode: d6dfc...c00
  13. Anonym bruker

Min datter på 20 har fått seg kjæreste på 42.... Jeg lurer på hva de har å snakke om....😒 Anonymkode: 56f2d...182
  14. Anonym bruker

I fjor var vi 2 uker i Oslo. Vi byttet hus/leilighet med et vennepar. Da var vi på Tusenfryd (som mine barn ikke syntes var stusselig), vi var på Deichmanske, vi så dans i operaen, vi dro ut på en av øyene i Oslofjorden og badet, vi spiste ute på restauranter, vi var på kino, vi var på Escaperoom, vi besøkte Nasjonalmuseet og Paradoxmuseet, vi kikket på slottet, handlet mat på en innvandrerbutikk med fantastisk utvalg av råvarer (her var det jeg som var mest begeistret, jeg elsker å lage mat), vi ruslet i gatene, vi var i Frognerparken, vi så teaterforestillingen til 2. klasse på teaterhøyskolen (i fjor var det Trollmannan fra Oz), vi oppsøkte bruktbutikker og fant bruktskatter, vi traff venner som var hjemme i ferien. Vi gjorde sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten. Alle i familien var enig i at det var den artigste ferien vi har vært på. I år har vi et ganske stramt feriebudsjett. Så vi skal om en uke pakke bilen full av hengekøyer og div. campingutstyr. Så skal vi ha to uker på tur. Alle gleder seg. Vi drar etter været. Jeg er helt sikker på at vi finner masse spennende å gjøre, se og oppleve. Det ligger for oss uoppdagede skatter rundt i landet. Jeg synes det er litt fantasiløst og sløvt å tro at man må ut av landet for å oppleve noe. Anonymkode: 0bba0...1ed
  15. Østerdølen

Her må det være mange dårlige mødre, som seriøst mener at en 13 åring (og en 22 åring for den del) trygt kan gå rundt i gatene alene sent på kveld/natt, i utlandet. Man trenger jo ikke å legge opp til at jentene skal bli utsatt for noe, slik som ran eller voldtekt. Man tar sine forholdsregler i forhold til hvor man er i verden. Det er forskjell på en campingplass i Norge, mot en by i utlandet. Og de som ikke ser det, skulle ikke hatt barn i utgangspunktet.
  16. Anonym bruker

Gjør du deg dum med vilje? Du kommer deg begge steder hvis du er i Oslo. Anonymkode: 63a54...9a5
  17. Anonym bruker

He he Lisseberg med dobbel S. Ekte verdensborger, du! Anonymkode: b9a85...f53
  18. Anonym bruker

Munchmuseet ligger ikke i Storgata Anonymkode: 0738c...3b6
  19. Please please please oppklar om det var en skrivefeil eller om du fødte en baby med like stort hode som jeg har nå. Jeg tror det vil gjøre manges dag lettere om vi slipper å gruble på dette! Anonymkode: b33a7...08a
  20. Anonym bruker

Er man over 15 så er ikke fornøyelsesparker så viktig når det er ferie... Anonymkode: 029e2...da3
  21. Anonym bruker

Hvem er disse menneskene!? Man kommenterer virkelig ikke andres planer på den måten uansett. Men nei, Norge er ikke kjipt. Det er et fantastisk ferieland. Som alle andre land kan være. Kommer an på hva man gjør. I Norge har vi ekstra fin og fri natur og god infrastruktur for å komme seg i den, så vi er veldig heldige sånn. Anonymkode: b9a85...f53
  22. Anonym bruker

Erfaring med 15 års aldersforskjell på søsken?

Der tror jeg det er veldig ulikt. Det har nok litt å si hvor lenge dere har vært sammen og hvor «satt» dere er som dine og mine-familie. Mannen har en 13 år yngre halvbror. De har et godt og nært forhold, likt det vi har til alle søsken uavhengig av alder. Anonymkode: c1d79...d72
  23. Anonym bruker

Jeg har selv vært i Oslo. Der var vi på Teknisk museum, på Naturhistorisk museum, på badetur på Hovedøya (båt 5 min fra hovedstaden og man er ‘på landet’), vi gikk tur langs Akerselva og så på de gamle arbeiderkvartalene. Tusenfryd er ikke en attraksjon vi bruker tid på i fellesferien. Jeg har venner som har reist Norge på langs i bobil, som har tatt tog tur/retur Oslo-Bergen og fått med seg små perler på veien, som har ligget i telt på jærstrendene, som har gått (!!) Oslo-Odda osv. Det eneste Norge ikke har er forutsigbart bra sommervær, men i år har det jo slått til for fullt, og jeg er sjeleglad at vi ikke har bestilt oss utenlandstur. Den kan vi ta til høsten når stormen uler utenfor. Hva er det DU får i utlandet som du ikke finner her? Bortsett fra digre parker. Anonymkode: 14de6...419
  24. Anonym bruker

Hadde ikke ansett det for trygt at en 13 åring skulle reke ute med en 22 åringen verken i Oslo eller på Granka heller jeg da, selv om dere sikkert tenker på det som trygt reisemål…. Anonymkode: e4576...6bf
  25. Anonym bruker

Natur får du bare du stikker nesen ut av døren. Men attraksjoner? Hva da for eksempel? Tusenfryd? De har mye større i utlandet. Bare se til Sverige og deres Lisseberg i Gøteborg! Og det er bare nabolandet. Hva finnes det å oppleve her i Norge egentlig? Derfor synes folk det er stusselig når noen sier de har hatt ferie har i Norge. Anonymkode: 99861...426
  26. Anonym bruker

Det er fordi vedkommende kun er ute etter å stenge seg inne på en ferieresort hvor de spiser, drikker, soler seg og bader i basseng. Dørgende kjedelig for mange, men noen vil ikke ha andre opplevelser enn dette hvert eneste år. Anonymkode: c269f...aa9
  27. Anonym bruker

Jeg holder på å klikke - mannen gjør aldri sine oppgaver i huset

Enig ,dei fleste menn eg kjenner er flinke til å ta stor del av ansvaret . Min både vaske ,støvsuger ,bretter kle osv ..faktisk alt utenom å sette på vaskemaskinen. Den oppgava vil eg ha sjølv . Eg trenger heller ikkje be han om å gjøre det ,han ser jo sjølv kva som må gjøres Anonymkode: f97e7...4f2
  1. Last inn mer aktivitet
  • Opprett ny...