Gå til innhold

Maxi cosi cabriofix vant bilstol testen!!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det setet har jeg... med iso fix base...

kjøpte det etter reasearch her inne og etter å ha sett på et par seter.

Deilig å vite at lillemoren skal sitte trygt når hun kommer:)

-hørte også han fra forbrukerrådet si at han hadde byttet ut test-taperen om han hadde kjøpt det. Et Brio sete som skal vare opptil 25 kg.... var visst ikke bra sete...

Står forresten i VG i dag også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så dette på tv2 i sted jeg også, men jeg finner ikke noe om bilseter på vg. har du linken?

Sendte inn spørsmål på tv2 nettsiden og spurte om de vet noe om bilsetet jeg har bestilt. Ble ganske dårlig i magen av å se bildene av hvordan noen av setene var når bilen krasjet. Skummelt!

Skrevet

hvordan gikk det med acta grago logico s da??den med base?

Skrevet

testen ligger på www.forbrukerportalen.no

Skrevet

jah.. fant den jeg har bestilt.. den kom tredje best ut av 7 så jeg får slå meg til ro med den da. Men er jo ganske så utrolig at noen av de mest solgte bilsetene kommer dårligst ut!

Skrevet

Vi har også kjøpt maxi cosi sitt... foreløpig uten den basen, men bør vel ha den også. :) Godt å vite at man har kjøpt et sikkert sete.

Skrevet

Nå ble jeg også glad.Har samme sete :-)

Skrevet

Jepp! Jeg er glad for at jeg kjøpte det setet. HTS sitt kom ikke så bra ut i testen.

Skrevet

Vi har den HTS besafe izi sleep vi da,ble ikke så verst utfall av den heller..så lenge det ikke står dårlig!hehe..

Skrevet

Jepp, er jo fint da :-) Men synes det var dårlig gjort av dem å ikke ha med Britax eller acta graco i testen i det hele tatt, tester blir veldi ukomplette på den måten.

Skrevet

må si jeg stoler ikke heeelt på slike tester,kommer an på hvor man finner testene hen altså..Concord har jo vært "best" i test før,men ikke i denne testen..Så lenge setet er godkjent pr dags dato,så er vel sikkerheten bra uansett!!!men de "tester" jo hvor lett de er,hvor enkle å montere osv osv..

Skrevet

hvis man går inn på hvert enkelt sete, så står det mer utfyllende om hva de har fått pluss/minus på. mange som får trekk pga liten brukervennlighet, tyngde osv. de fleste seter på markedet er sikkerthetsklarert. jeg tror, dessverre, at der det skjer ulykker med barn i seter, er det fordi setene i utgangspunktet har vært feilsikret. jeg fikk demonstrert hva som kunne skjedd med dattern min, fordi jeg satte setet inn feil og jeg fikk helt vondt inni meg. så vi har kjøpt isofix nå bare for å være på den helt sikre siden.

Skrevet

Det setet har vi også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...