Gå til innhold

Au pair eller barnehage

Anbefalte innlegg

Jeg trodde ikke jeg ville få barnehageplass, og har startet prosess med å skaffe en au pair. Og nå i forrige uke har jeg mottatt barnehageplass både i Asker og i Bærum. Men jeg føler at det er for sent å stanse prosessen. Det er jo en i andre enden som gleder seg veldig. Dessuten er det jo fint for en ett åring å få tusle hjemme - er det ikke det da? Har vurdert å ta ett dagbarn slik at han får noen å leke. Har tenkt mye frem og tilbake. Fordeler og ulemper så det er ikke så greit. Men det blir jo deilig å starte jobb og bare våkne og dra uten å tenke på barna...... kansje tilogmed ha en middag klar når en kommer hjem. Noen flere au pair familier her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8816937-au-pair-eller-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke lett det der. Jeg har prøvd det meste. Dagmamma, Au Pair og barnehage.

Fordelen er jo som du sier med au pair, at det blir roligere dager for barnet og foreldre. Sondre kan jo eventuellt (når han blir lit større) også starte i en park i nærheten i tillegg? Så får han også treffe andre barn. Au pair kan være lit sårbart hvis hun ikke trives eller dere trives med henne. De stanner som regel bare et år, så da må man i gang med å finne en ny. (For meg så har det også vært viktig at de er en del av familien). Fast det er klart, når au-pairen er på plass og alt fungerer fint, så er det kjempefint.

Barnehage er som regel trygt. De har planer for det meste og mere kunnskaper om barnets utvikling mm. Barnet har også mulighet for å være sammen med andre barn.

Denne gangen så har det blitt barnehage for oss. Mye pga liten plass her hjemme og at jeg føler Thyra har det fint der.

Lykke til

Kanskje et litt vanskelig valg. Vi har hatt barn i barnehage og har nå au pair. Vi har ikke noe valg egentlig for ingen barnehager her tidlig nok når jeg har tidligvakt. Det beste med å ha en au pair synes jeg er at jeg slipper å dra små barn ut av varm seng tidlig på morgenen. Det værste med å ha au pair er at du har en "fremmed" i huset 24/7. Vi har vært heldig med de vi har hatt men nå er eldstemann på 4,5år full tid på skole og yngstemann på 3 år har behov for å se andre barn.

Uansett hva du velger: LYKKE TIL!! Er sikker på at det blir en bra løsning for deg og små barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...