Gå til innhold

Hvorfor vasker dere sengekanten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt ny sengekant denne gangen, hadde ikke planer om å vaske den i det hele tatt, men ser mange av dere gjør det!

Er jo innpakket i plast, så er jo ingen som har nevla på den. Og fargen er offwhite, så ingen overflødig farge..

Så bare lurer på hvorfor dere vasker den når den er ny? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi nye tekstiler med mønster lukter.

Og særlig sengekanter er satt inn med noe slags stivelse, det kan kanskje være litt giftig ?

Er redd for at det kan være ekstra fargestoff eller annet på den som kan irritere babyen - den kommer jo fra et fullstendig bakteriefritt "hjem".

Skrevet

Jeg skal ikke vaske sengekanten. Jeg vasker kun klærne og sengetøy. Tror det holder i massevis! Jeg er en av de (få?) som ikke syns det er spesielt mye morsommere å vaske babyting enn de vanlige klærne, bare ti ganger mer irriterende å henge opp masse bittesmå plagg. Og jeg tror ikke barn blir syke av at man ikke vasker absolutt alt.

Skrevet

Fordi........... ehh......... da har jeg i alle fall gjort det! :-) Men tror ikke det er nødvendig!

Skrevet

Jeg har ikke pakket den ut og luktet på den enda.. lukter den butikk vasker jeg den.. tror muligens jeg vasker den anyway...

Skrevet

Tja, jeg hadde egentlig ikke tenkt til å vaske min. Kjøpte en dyr, hvit sak på Babyshop og den står ferdig montert i sengen (måtte se hvordan det ble :) - men tja. Når alt annet er vasket, så kanskje jeg sender den en tur i vaskemaskinen.

Har kjøpt nye dundyner til babyen, men hadde ikke tenkt å vaske dem, så leste jeg her at det var jo et must - så da begynte jeg å vurdere det, men har egentlig gått bort i fra det igjen. Har luftet seg en stund nå, og det er jo fortsatt nesten to mnd til babyen kommer, så tenker det gjør susen. Vurderte å sende en mail til produsenten å høre, men har ikke kommet så langt.

Skrevet

Tror ikke jeg kommer til å vaske den. Hadde i utgangspunktet tenkt å gi den en omgang i vaskemaskina men er litt redd for at den skal krympe... og så kommer jeg aldri til å få den like fint strøket som den er nå. Har lufta den godt, da.

Skrevet

Har ikke vaska sengekanten, dyner, madrass eller lammeskinnet.

Kun trekkene. tror det holder i massevis.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Tror jeg fremdeles ikke kommer til å vaske den, bare lufte den litt tenker jeg.

Er sånn Simo kant, har trekk i samme mønster(offwhite m/ blonder), og det ble ganske krøllete når jeg vaska det og.

Skrevet

Jeg vasker den ikke, har bare luftet den ute i mange kuldegrader. Jeg har også en offwhite.

Forrige gang kjøpte jeg en dyr, fin en, og den ble ikke helt lik seg etter vask... :( På butikken sa de at den bare skulle luftes og evt. renses

Skrevet

Men, hva gjør du når den blir skitten da ?

Vår sengekant har blitt nedgulpet og nedspydd ørten ganger iløpet av to år - vet ikke hva jeg skulle gjort hvis den ikke skulle kunne vaskes...

Skrevet

jo jeg vasker også min.

først å fremst for å se hvordan den blir etter vask. om den skal strykes eller ristes etter på.

vasket den også ganske ofte etter at ungen kom også.

i hvertfall 2 ganger i mnd. å hvis hun hadde vært syk.

Skrevet

Jeg kastet den som ikke kan vaskes!!! Det var jo helt uholdbart. Har kjøpt en billigere som kan vaskes denne gange, men lufter den bare før den må vaskes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...