scania!2åring og lastebilspire Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 da prøver vi for 3 gang...har satt meg ned tre ganger for å skrive historien,men det er alltid noe som kommer i veien før jeg er ferdig."noe" er som regel en liten sjarmør med svart hår og store brune øyne:-) 12 dager over termin kom lille colin leon til verden på akershus sykehus.fødselen tok 28 timer,men belønningen var vel verd strevet, vi hadde overtidstime mandag 7/8,søndags morgen våknet jeg av sykt vondt i magen.våken som jeg er klokken 5 om morgenen trodde jeg det var vanlig magevondt og gikk på do. da det ikke hadde gitt seg etter utallige do-turer skjønte jeg at det var store ting på gang.ullevål,der vi egentlig hadde plass,var fult.det samme var abc på ullevål og riksen.vi ble henvist til akershus,noe som jeg der og da syntes var helt forferdelig.jeg hadde belaget meg på pasienthotell og det fikk jeg ikke nå!(kan ikke begripe at jeg hang meg slik opp i det.... jeg vekket sambo i 8 tiden og vi var i taxien rundt 10.ble bedt om å dra siden riene ikke kom regelmessig.noen var det bare 1 min.mellom,men de fleste 3. taxi sjåføren ble lik bleik da han så magen og baggen.satte foten på gassen og slapp ikke før vi var på sykhuset.han skravla nervøst hele veien og forklarete at han hadde hatt en nesten-fødsel i bilen en gang og ville ikke ha det igjen. jeg forklarte at det ikke var sånn hast,men han hørte ikke på det øret og beina inn på akutt mottaket for å sikre en seng.ut kom 4 hvitkledde med seng og trodde babyen omtrent var i setet i bilen.de fikk seg en god latter da de skjønte at taxi sjåøren nesten var mer fødeklar enn meg. kom til en kjempe hyggelig svensk jordmor.hadde bare 1cm åpning,så vi fikk beskjed om å gå en tur.3,5 timer senere var vi tilbake.hadde vonde rier hele tiden og ba en stille bønn om at vi ikke måtte bli sendt hjem.heldigvis var det blitt nesten 4 cm.så vi fikk tildelt fødestue. klokken var da blitt rundt 3. det var mye å gjøre den dagen fikk vi høre,men vi ble tatt kjempe godt vare på av alle.alle var så rolige og behagelige og svarte på alt vi lurte på.det eneste vi stussa litt på var at ingen snakket engelsk.vi hadde ørten forskjellige jordmødre i løpet av tiden vi var der,en av dem snakket engelsk! timene gikk,riene bli ikke regelmessige,men det var vondt.fikk komme i badekar rundt 6,det var helt fantastisk deilig:-) senere fikk jeg en tablett så jeg fikk sovet litt.ingen god søvn,men døste i alle fall. fikk ikke i meg noe annet enn vann hele dagen,noe som endte med at jeg kastet opp på nesten tom mage. klokken 1 om natten kom endelig anestesi legen,som en engel i grønn frakk! fikk epidural og selv om ikke all smerte forsvant,var det som å komme fra helvete til himmelen! etter det kom det den eneste jordmora jeg har noe å utsette på.hun skulle på død å liv skjekke åpningen hele tiden,men hun ville aldri vente til rien var over.og det kan jeg love dere,det er ikke behagelig å ha en hånd "der inne" mens en har rier!jeg ble skikkelig sur og var sjeleglad da det kom ei ny jordmor på vakt. husker ikke så mye av det sm skjedde i morgentimene,men fikk med meg at jordmor sa til en annen at jeg ikke kjente trykke trang,men presset på oppfordring.husker jeg følte at det aldri kom til å ta slutt og at jeg ville gå til vinduet å hoppe...det var i 12 etg. det neste jeg husker er at sambo og to jordmødre ropte at jeg skulle presse og at det ikke var lenge igjen. klokken 08:47 kjente jeg en underlig følelse og en liten,bløt bylt ble lagt på brystet mitt:-) jeg kan ikke si at jeg syntes all smerte forsvant for det ville vært en løyn,men det ble mye bedre.morkake og alt kom som det skulle,men da hun skulle sy var jeg så mørbanket at jeg fikk vondt bare hun så på meg.3 pyntesting satte hun,uten bedøvelse...og,ja,det kjentes! plutselig sto den andre jordmora med en gedigen sprøyte i hånda,den hadde hun tenkt å sette i låret mitt,men da jeg spurte om det var helt nødvendig(har sprøyteangst!)satte hun den i dryppet i hånda i stedet! den sprøyten hadde jeg grua meg fælt til og det at hun satte den i dryppet og tok hensyn til at jeg har sprøyte skrekk,er jeg evig taknemmelig for! etter at vi hadde vært alene med vidunderet fikk jeg dusje.deilig:-) jordmor kom inn igjen og jeg ble helt forlegen da hun sa at jeg hadde klart meg så bra osv.jeg vet jeg hylte ut noen stygge gloser på veien,men da fikk jeg i det minste anledning til å si beklager om jeg hadde vært virkelig uforskammet.hun smilte og sa at det ikke var noe å tenke på:-) alle på både føden og barsel avd.var noen engler.for en tålmodighet og kompetanse!var surt at den nybakte pappan måtte dra hjem,men han sto da på døra nesten før jeg hadde våkna dagen etter:-)sendte meldinger hele natten og lykken var fullkommen! vi drog hjem dagen på tirsdagen,men ble innlagt på ny da vi kom tilbake for å ta følling testen.lille gutt hadde fått mer gulsot og måtte i lyskasse. lå i snaue tre dager til.var tøft å se ham ligge i den kassen mens alle de andre gikk og holdt på sine babyer..og blodprøvene...*grøss*. men vi kom da hjem og nå er alt bare fryd og gammen:-)en uke etter fødselen smilte han for første gang og han sover 4-5 timer per natt før en ammepause og så sover han 4-5 timer til. er hjemme hos de nybakte besteforeldrene og de kappes om å holde å dulle med ham. det er en herlig tid,og for alle dere som ikke har født ennå,lykke til,mye å glede seg til:-)
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Gratulerer en masse med lillegutt. Er pappaen engelsk? Rart at nesten ingen snakket engelsk på sykehuset syns nå jeg. Og takk for en kjempefin fødselsbeskrivelse. Hørtes utrolig slitsomt ut, men du klarte deg flott.Hørtes ikke gøy ut å måte legge gutten sin i lys etter at dere egentlig var utskrevet. Men nå er alt det over :-) Kos dere en masse.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 gratulerer så mye!!! kos dere masse,alle sammen =0)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 gratulere så mye. kos dere masse sammen :-)
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 31. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2006 takk alle sammen:-) er en snillliten tass som er kommet i hus og vi koser oss! var ikke noe stas å legge ham i lys,men nå er han frisk og fin:-) sambo er fra romania,snakker engelsk og litt norsk.han holder på å lære,men siden det var så mye han lurte på under fødselen var det enklest for ham å spørre på engelsk..men det nytta jo lite når ingen kunne svare... virker som mange kunne det,men var redde for å snakke.er jo mulig dem har lært det,men ikke praktisert det på mange år og var redde for å drite seg ut.. lykke til alle sammen!mye kos i vente
mor til prins Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 gratulerer så mye. en fin fødselshistorie. lo litt for meg selv da du beskrev taxisjåføren. lykke til.
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 31. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2006 hehe,ja han var et kapittel for seg.stakkar;-)
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Gratulerer så masse med den lille gutten. Kos deg masse hjemme nå da!!! Men væææ, hva var det for en sprøyte de tenkte stikke deeg i låret med? Nå fikk jeg helt hetta, for jeg tåler ikke sprøyter altså....
Gjest Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 Gratulerer så mye med gutten!! Fint navn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå