Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Noen andre her som har det,eller som vet noe om det.Jeg fikk det etter fødsel:(
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Er det det samme som kalles b-streptokokker? I så tilfelle så er det en bakterie som er vanlig å ha i skjeden. Ca 30% av oss har det. Det kan i sjeldne tilfeller være farlig for barnet (gi infeksjon) under selve fødselen, ellers er det ikke noe å bry seg om på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har det! Fordi jeg hadde det før fødselen, ble barseltiden vår veldig dramatisk. I etterkant har jeg fått vite at jeg er bærer av denne bakterien uten selv å være syk/ha symptomer fra den. Under fødselen ble babyen smittet fra meg og fikk B-streptokokkinfeksjon i blodet (en form for blodforgiftning). Han ble veldig syk og ble innlagt på neonatalavdeling for å få antibiotika. Etter 10 dager tok heldigvis antibiotikaen knekken på streptokokkene, og i dag er han helt frisk. Ved min 6-ukers kontroll tok de prøver fra livmorhalsen for å se om jeg fortsatt hadde denne bakterien, noe jeg hadde. Derfor går jeg selv på en antibiotikakur nå, for å prøve å bli kvitt bakterien. Har blitt fortalt at rundt 10 % av alle kvinner har denne bakterien i skjeden (noen har ingen symptomer/plager ). Det som er viktig (iallefall i mitt tilfelle der barnet ble smittet) er at man blir testet for denne bakterien ved en eventuell neste fødsel, slik at man kan behandle moren på forhånd slik at ikke barnet blir smittet under fødselen. Håper det var litt til hjelp...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Kansje det kalles det.Hørte det kan være smittsomt for barnet dersom vannet går lenge før fødselen starter.Hadde store smerter ved sex pga det,men det forsvant etter en penicilinkur,men infeksjonen er kansje ikke borte for det.Har ikke merket andre ting. Fra hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå