Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i snart ett år. Han har barn fra før, og ikke jeg. Det har vært en del bitterhet (ikke akkurat uvanlig) iforbindelse med bruddet deres. De bor nå langt fra hverandre. Første gang jeg var med for å hente barna (og hilste på henne)kom barna med en pakke til faren. Han åpnet den da vi kom hjem, og det var et fotoalbum. Et fotoalbum fullt av bilder fra deres fortid, med bilder av barna, henne, hele ex-familien + kommentarer skrevet av mora selv... Tydeligvis var det ikke et album fra barna til faren sin, men mer fra henne for å gjøre meg sjalu tenker jeg... Kjæresten min ble vanvittig sinna, for han ønsket ikke i det hele tatt, hverken å ha bilder av henne eller bli minnet på den tida (som han mener var helt for jævlig) de hadde sammen. Hva slags intensjoner ligger bak en slik handling?? Å irritere meg eller han?? Og nei...tvilsomt at hun gjorde det uten "å tenke"...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Send tilbake albumet du, og drit i hele greia. Fremtiden kommer til å bli full av slike ting. Ikke la ditt gode humør bli ødelagt av en bitter eks. Begynn på et nytt fotoalbum!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Ha, ha,ha... Ja, det der er vel det mest typiske eksempel på at ex'en er dritsjalu på deg, og prøver å få deg sjalu på henne...Med barna som unnskyldning!!!!!!!! Fy faen...kvinnelist... Ikke bry deg en døytt! Kast albumet! Og lag deg ett nytt selv...
Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Hehe, enig, med siste anonym. Kast det eller klipp det i filler og send det i retur...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 oh my god!!! Hun er sjalu på deg ja! Hi hi, du kan jo sende et album tilbake med bilder av deg og mannen din (altså hennes eks) Ha ha ha
-Hengebuksvinet- Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 at hun vil gi eksen sitt et album fra barnas tidligste barndom. Hadde vært kjempeflott om min manns eks gjorde noe sånt, siden mannen min ikke har noen ordentlige album fra den tiden stesønnen min var liten. De delte på denne måten: Han fikk negativene, hun fikk albumene. Jeg mener dette albumet kan stå i hylla, mest for barnas skyld. Sånn at de kan bla og se tilbake på bilder fra da de var små. Albumet er jo ingen trussel mot deg, det er jo deg han har valgt å leve sammen med nå. Han har en fortid, og pga barna vil du nok bli minnet på den relativt ofte. Og barna kan kanskje få lov til å tro at fortiden var noenlunde ok, selv om du vet at han har det mye bedre nå?
aroma Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Ler meg skakk....Det var en steikande god ide av anonym over. Sende et album tilbake med bilder av deg og din mann.... skikkelig jæv....... Og ta selvfølgelig med barna også i forskjellige situasjoner som ferier og hverdags sammen med dere.... Hoho kanskje litt for hevngjerrig, men en herlig tanke.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 Mannen min har en eske med bilder fra sitt forrige forhold, da barna var små. Bildene er ikke satt inn i album. Eska står i en bod. Regner med at det blir slik, til barna er så store at de kan få bildene og gjøre med dem som de vil (sette i album). Jeg hadde aldri sendt fra meg et album til eksen - han skulle gjerne fått kopier hvis han ba om det. Lurt å ta det onde med det gode, men skjønner det godt når HI blir irritert her (rimelig tydelig hva som har vært eksens intensjon med å sende albumet!! Hun gjorde det jo ikke for å være storsinnet, he he:) Men det tar jo brodden av hennes ødeleggelsestrang hvis man reagerer slik flyndrefanten over foreslår...)
-Hengebuksvinet- Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Forstår jo intensjonen, men tror man kommer lenger med å ta det med litt humor og ikke som noen trussel. For det er det jo absolutt ikke. Og dessuten kan det jo være flott for barna å ha et album fra barndommen sin, hos far også. Takker hovedinnlegger for albummet, en gang hun og mannens eks er alene, med min begrunnelse ser i hvertfall eksen at hun kommer veldig til kort med ødeleggelsestrangen sin.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #10 Skrevet 1. mai 2006 For å informere dere så sendte mannen min albumet i retur i posten(han rev ut noen bilder der det kun var bilde av barna) og inkluderte et brev der han skrev at han ønsker seg gave av barna og ikke fra henne i framtiden + at han ikke på noen måte ønsker å bli minnet på forholdet de en gang hadde. Ganske moro tenker jeg inni meg:-) Har ikke sagt noe da men...jeg er vel litt skadefro:-) -hovedinlegger
-Hengebuksvinet- Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 I så fall synes jeg mannen din var veldig ubetenksom og barnslig, for han har faktisk en fortid. For barna er dette en viktig del av barndommen deres, og dermed burde de kunne ha bilder fra sitt tidligste familieliv både hos mor og far. Jeg mener at er du trygg på mannen din, spiller det ingen rolle om han har bilder av eksen og barna i albumet. Jeg har dumpet opp i mange bildesituasjoner med bilder av mannen min, eks og stesønnen min, siden stesønnen min gjerne vil se barnebilder av seg hos bestemor og her. Men det er jo eksen det er synd på, som ikke endte opp med min fantastiske mann.
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Er så enig med Flyndrefanten. Som annenkone/stemor.. kall oss hva du vil, så er man i den situasjonen at man får slengt fortiden i ansiktet hele veien. Men da må man gjøre et valg, akseptere eller ikke.. Og kan man ikke akseptere det, så må man desverre finne seg en annen uten barn fra før. Antakelig ventet eksen som laget albumet en reaksjon, og det fikk hun jo.. Her i huset har vi ikke et eneste bilde fra min manns fortid med barna, men foreldrene hans har vært så snille og kopiere en del bilder av ungene fra de var små. De har vi satt inn i album. Det er ikke alltid jeg synes det er like enkelt å måtte ta hensyn til unger/eks/fortid og historie.. men det er desvrre bare sånn at jeg må svelge det. Jo mer jeg lar meg affisere, jo større plass vil hans fortid ta. Noen ganger er jeg fly sinna fordi jeg føler meg oversett eller noe i den duren.. men så vet jeg jo at det er jeg som har vært heldig! Fortiden forsvinner ikke dersom man benekter den..
aroma Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 Vel, kjekt at man kan ha hver sine meninger uten å krangle. Jeg er ikke enig i det dere skriver. Min mann kan godt ha bilder av sin tidligere familie osv.., men det var da måten det ble gjordt på. Dessuten forstod jeg at "gaven" var til eksen og ikke til barna. Hvis de på død og liv skulle lage et "nytt" bildealbum, skjønner jeg ikke hvorfor ikke barna kunne hatt det selv, og bestemt hvor de ville hatt den og for den del. Man kan jo ikke påtvinge noen bilder man ikke ønsker. Bildene var jo der de uansett om det var hos mor eller far. Jeg hadde ivertfall ikke blitt særlig happy over en slik gave, og det hadde slett ikke min mann heller. Mine stebarns biomor hadde forresten aldri gjordt noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #14 Skrevet 2. mai 2006 Først vil jeg starte med å si at det vi allerede har bilder fra når barna er små, så det er ikke det at han (eller meg) ikke vil ha bilder av den perioden i det hele tatt. Men han vil ikke ha bilder av HENNE (altså ex'en) i et fotoalbum som er laget av henne og som liksom skal vises til andre mennesker.Og det var det han ønsket å demonstrere til henne med å sende tilbake albumet. "Hold deg unna livet mitt, og ikke prøv å snike deg inn i mitt nye liv og forhold. Ikke bruk barna til å demonstrere til min nye kjæreste at du var der først..." Han ønsker å skape et nytt liv uten henne, men det kan bli vanskelig med sånne handlinger sier han selv... Bilder må man ha:-) Men ikke nødvendigvis av henne!! -hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #15 Skrevet 2. mai 2006 Stedatteren min har et stort fotografi av henne som baby sammen med sin mor, type klassisk stil/naken bilde.... det henger over sengen på rommet hennes, som hun forøvrig deler med våre fellesbarn. I starten syntes jeg det var ubehagelig å se trynet på eksen smile falskt utover barnerommet, som en solnedgang i bakrus, men nå kan jeg flire av det. Hun er jo mora til ungen, og har ingenting med mine egne barn å gjøre. Ser ingen trussel ved det. A propos nakenbilde med baby: er det noen her som har erfaring med det? Synes det er koselig med hud-bilder, men må innrømme at jeg ikke er komfortabel med settingen, dvs å være naken foran kamera...har dere pappaen med også på bildene? lurer på hvordan det blir i svart hvitt når han er mørk og hårete som en gorilla, mens jeg er bleik som en loff med hvitost...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2006 #16 Skrevet 6. mai 2006 Forskjellene i hudtonene deres klarer en god fotograf å utjevne. Men personlig så synes jeg at slike bilder er ganske harry, jeg kunne aldri tenkt meg å hatt et selv.
Maud Skrevet 10. mai 2006 #17 Skrevet 10. mai 2006 Han kan jo starte et nytt liv med deg, men han kna aldri ha et liv uten henne. Han har jo barn med henne! Det kan være vanskelig å godta både for deg og ham at hun alltid vil være en aktiv del av deres liv, men slik er det. Hvis hun sendte albumet bare for å være slem eller markere noe, hadde dere vunnet mer på å være voksne, synes jeg. Ved å send edet i reutr var jo ha like demontrastiv og barnslig som henne, det er i hvert fall min mening. Hva med barna da? De vet at mamma har sendt et album og så sender pappa det bare tilbake?! Hva slags signaler oppfatter barna da om hvordan mamma og pappa ønsker å forholde seg til hverandre på? Til deg som sier at barna kan lage album selv hvis de ønsker det, vil jeg si at det har jeg ingen tro på! Barn ønsker å ta hensyn til de voksne der de er og hvis de har skjønt at mamma og pappa har problemer med å forholde seg til hverandre, vil de aldri lage et album med bilder av mamma hjemme hos pappa. Det hjelper ikke å si at det er greit hvis man viser noe annet i alt man gjør.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #18 Skrevet 18. mai 2006 hahaha HUD bilder skulle aldri ha hatt et nakenbilde av exen hans på noe vegger noen steds i mitt hus, samme hvor klassisk eller hudbilde det ble kallet. dattera gjør dette for å provosere, tror jeg hadde insistert på et hud bilde av meg sambo og babyen på veggen NOT det hadde jo vært politisk ukorekt for da følte hun seg utafor. så kanskje vi skulle bli nakne hele gjengen. alle seks NOT hadde ikke latt noe barn styre på slik, å gjort meg eller mitt barn ukonfortable i eget hjem. jenta vet veldig godt hva hun bedriver, så hvorfor ikke gi beskjed på at dere ser henne og at det er uaktuelt. jeg synest ikke ignorering for da får ikke barna den responsen de prøver å provosere frem er riktig måte å gripe ting fatt på. så lenge hun ikke er veldig liten eller tilbakestående helt latterlig situason. uff uff uff. med beskrivelsen av deg og typen bør du kanskje spare dine søte små for all denne huden hehehe de kommer til å trygle om å få det vekk hehe eneste erfaring jeg har med hud bilder er bilder av meg og min kjære, som barna aldri skal få se ;-) nei nei nei, behold klærene på når en skal opp på veggen og på sånne bilder som sendes rundt til hele slekta, tror jeg hadde fått kjeft av min mor for støtende og upassende oppførsel. fnis fnis fnis dette var helt utrolig, det sprøeste jeg har hørt på lenge kniser ennå
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. mai 2006 #19 Skrevet 18. mai 2006 noe sunt forhold til stemorrollen, i og med at du ikke hadde tålt et så pass uskyldig bilde på barnerommet. Hadde vel ikke akkurat villet hatt noe stort bilde av min manns eks på stueveggen, men stesønnen min får ha så mange og så store bilder som han vil på rommet sitt. Dette satte han spesielt stor pris på da han var mindre. Og det er vel unødvendig av deg å antyde så sterkt at jenta gjør dette i trass, så lenge du ikke vet noe om situasjonen. Det kan jo hende jenta har et supert forhold til stemor, selv om hun vil ha et bilde av mor og seg på veggen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #20 Skrevet 19. mai 2006 herregud hun sa da dama var NAKEN! da jeg var tenåring var det så inn med sånn mann og baby poster i sorthvitt, en sleasy looking guy med bar overkropp, øverste knappen i 501 buksa åpen mens han hold på en baby, det var jo bare så søtt, NOT jeg må ærlig talt innrømme om naboen hadde et slikt av seg og poden på veggen hadde jeg fått litt av en bakoversveis, og det hadde blitt folke snakk men det er ok at han slår plenen uten skjorte kan bli vel mye hud spør du meg! har du kanskje et slik nakenbilde av deg selv og avkommet på veggen flyndrefanten? siden du synest det er helt naturlig?
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #21 Skrevet 19. mai 2006 he he, det var jeg som hadde det innlegget med stedatter som har nakenbilde av mor over senga - var anonym for ikke å bli gjenkjent, men har funnet ut at moren hennes ikke kjenner til disse sidene! Stedatteren min gjør det ikke for å provosere, hun er bare 8 år og forguder moren sin. Vi har et fint forhold. Må innrømme at jeg synes det er fint med hudbilder, av mor og barn. Ser at det er ganske vanlig at far er med også. Synes det hadde vært morsomt med et bilde av oss sammen, den runde barnekroppen, den veldige, hårete veggen av en mann, den stolte mor, he he:) Hadde jo selvfølgelig ikke distribuert et slikt bilde til slekt og venner, eller hengt det opp over sofaen i stua. Ville hatt det over senga vår, eller over senga til nurket, men det er kanskje nok med et hudbilde på barnerommmet....he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå