Gå til innhold

Skal ta kontakt til foreldrene til barna som mobber mitt barn. Hva skriver jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn går i 1.klasse, og to gutter fra 3. klasse har valgt ham ut som hakkekylling i skolegården.

De løper etter ham, slår, sparker og rister kraftig i ham. Jeg har fått bekreftet historiene ved andre foreldre som har bevitnet noe av det, og deres barn som også har ytret bekymring overfor sine foreldre, om at min gutt hele tiden blir jaget.

Jeg har naturlig nok tatt kontakt til skolen, og de har lovet gull og grønne skoger, men foreløpig er det lite endring.

Jeg har derfor bestemt meg for, å skrive direkte til foreldrene.

Kan noen hjelpe meg med ordene?

Jeg er så irritert, at jeg ikke helt klarer å formulere meg modent og behersket nok 😜😉

Anonymous poster hash: 8d6bb...989

Skrevet

Ring dem eller gå hjem Til dem å ring på døra ! Be dem dra opp ungene sine ! Om ikke melder du dem til barnevernet for at de ikke makter å gjøre folk av barna sine

Anonymous poster hash: 9e33a...e2f

Skrevet

Tror også et fysisk møte er bedre enn å skrive.

Anonymous poster hash: f2a44...bcb

Skrevet

Jeg synes heller du skal ringe dem enn å skrive et brev. Tredjeklasinger er også ganske små. Jeg tror ikke det er noen vits i å bli sint. Snakk heller med foreldrene om hvordan din gutt har det og hør på dem når de forteller hvordan de oppfatter det. Forsøk å finne løsninger sammen uten å beskylde hverandre eller barna for noe. Forsøk å være positiv og tenk på hvordan de andre foreldrene oppfatter det.

Anonymous poster hash: 3a610...07f

Skrevet

Ring dem eller gå hjem Til dem å ring på døra ! Be dem dra opp ungene sine ! Om ikke melder du dem til barnevernet for at de ikke makter å gjøre folk av barna sine

Ikke gjør dette.

Anonymous poster hash: 8c774...6e6

Skrevet

Dette!

Anonymous poster hash: 32ed9...402

Skrevet

Dette!Anonymous poster hash: 32ed9...402

Ja, for dette tar nok bv fatt i - ha, ha! Dette er jo det samme som barnets mobbere gjør. Grattttttulerer!

Gjør det hun skriver over. Fornuftig svar.

Anonymous poster hash: 0ee3b...f67

Skrevet

Skolen bør ta tak og innkalle alle foreldre til møte. Dette er sikkert også et problem i skoletiden.

Jeg ville bedt skolen om hjelp. De har erfaring med dette.

Skrevet

Hadde lagt mer press på skolen, gått til rektor. Koblet inn helsesøster, fått møte på skolen med deg og de andre barnas foreldre. Få som liker å få negative tilbakemelding på barna og om dette er det første de hører om det, er det ikke sikkert det blir positivt for noen av dere.

Anonymous poster hash: b4add...ec2

Skrevet

Ville prøvd å få til et møte på skolen med lærer og de andre foreldrene. Ta med mannen/faren så dere begge kan få frem deres side av saken.

Og er du så "hissig" at du ikke klarer å formulere deg ville jeg skrevet ned et "brev" som du kan lese fra eller hvertfall ha som stikkord. Prøv å ikke bli alt for revet med og skjell ut folk o.l.

Anonymous poster hash: c6265...86b

Skrevet

Først bør du sende en Mail til rektor med kopi til oppvekstsjef og kontaktlærer, hvor du kort forklarer problemet, og henviser til manglende svar/handling på tidligere henvendelser.

Skriv i mailen at det nå skal opprettes en mobbesak, og at du forventer å bli kalt inn på møte innen en uke.

Der krever du at skolen oppretter et enkeltvedtak på sønnen din, som forklarer hvilke tiltak som skal gjøres for å få slutt på mobbingen.

Vedtaket bør evalueres etter en uke, to uker, en mnd og så en gang hver andre mnd etter det, til problemet er over.

Vær saklig men bestemt.

Lykke til ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...