Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Jeg får ikke i henne mat snart! Hun tar en bit for så å brekke seg. Det gjelder nesten uansett hva! Jeg har prøvd grønnsaker i alle versjoner, men hun brekker seg osv. Hun er helt normalvektig, men jeg skulle ønske hun kunne for en gangs skyld spise en hel porsjon til middag. Hun er forresten 4 år Anonymous poster hash: 97d7d...1d1
Leeloo76 Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Hjemmelagde fiskepinner og fersk grønnsakpasta? Mine elsker remulade til, så en eller annen dipp til kanskje, eller en saus til pastaen?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Potetmos og bland inn blomkål og stangselleri (da ser hun ikke at det blir en annen farge? Kjøp fiskekaker og trykk dem ut i former(julekakeformer el.l) prøv å gjøre maten gøy...har en bok hjemme med mat lager som forskjellige figurer, eventyr osv... Husker ikke navnet. Kan skrive det når jeg kommer hjem. Ellers finnes det jo fullkornsspaghetti og grønsakspasta. Juice med 40% grønnsaker osv.... Prøv å være kreativ 😃 bygg rundt de tingene hun får i seg. La henne være med å lage mat. Ta henne med ut for å plukke epler f.eks. Anonymous poster hash: 19ba3...4a9
Leeloo76 Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Hovedsaken er å lage minst mulig styr så det ikke blir en maktkamp. Jeg var også superkresen som barn. Er fortsatt mer kresen enn normalt, men ikke verre enn at det ikke er et problem. Jeg skulle nok ønske jeg hadde blitt pushet til å smake litt mer, men vet jeg var sta. Mamma var ingen god kokk, så det hang nok litt sammen med det også. Ha som mål å finne 10 middager hun spiser, barn liker det gjerne enkelt uten blandede ingredienser, gjør dem sunnest mulig (eks. fullkornsvafler/pannekaker) og så kan du rullere disse samt ha to dager i uka hvor du lager "normal" middag, så får hun bare spise det hun liker eller vente til kvelds. Ha henne med når du lager maten, kanskje smaker hun av og til (tar visstnok minst ti ganger å venne seg til nye smaker). Prøv taco, raclette ol. der man kan ta det man liker, så får det heller være at hun ender opp med taxolefser med agurk 😄, det viktigste er at hun opplever at hun spiser det samme som dere, ikke får egen mat.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Noen barn er middagsmennesker, andre er brødelskere, ingen av delene er noen krise. Om datteren din spiser godt ellers så la middagsmaset være. Sørg for at hun spiser variert. Jeg har selv en datter som ikke er så middagsglad, men hun spiser grovt brød og knekkebrød med sunt pålegg, yoghur/skyr med havregryn og bær, smoothie (som jeg også har grønnsaker i) og hun elsker på grønnsaker med dip. Hun får selvfølgelig middag hver dag, samme som resten av familien. Jeg maser ikke, hun plukker litt, smaker litt og spiser litt. Regner med dette løsner etterhvert. Anonymous poster hash: 18845...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå